Inlägg från: sussiesnus |Visa alla inlägg
  • sussiesnus

Gbp=Gastric bypass

Ta sprutor själv - Det kommer jag ALDRIG palla. VArför är det ingen som informerar om detta tidigare... GAH! Har en kompis som kanske skulle kunna ta sprutorna, men hon bor på andra sidan stan...
    Ok ska inte stressa upp mig över det nu, det blir säkert bra... *fortsätter ängslas*.
    Värre är med mitt halsonda. Nu har jag feber, inte mkt, men litegrann...

Åt vanlig mat på kvällen också. Tror jag spricker! Imorgon är det Naturdiet som gäller!

• sussiesnus

Nu låter det lite bättre... Jag kan knappt ta sprutor när någon annan gör det, och då ta själv... Aldrig sambon heller! Ja ja vi får väl se. Tack för lugnande svar iaf.

• sussiesnus

Anna sol: Jag är rädd för att jag också kommer hamna där du är nu, aldrig vara nöjd. Tänk om man blir så där som de plastikopererade på TV att man måste göra nya inrepp hela tiden. Fast i vårt fall nya dieter osv...
    Finns det någon samtalshjälp där du bor? Jag har ju "turen" att redan vara kopplad till en kurator (efter 2 förlossningsdepressioner) och denne tänker jag ta upp såna här saker med också.
    Men kanske är det bara en svacka? Ska du ha mens? Då blir jag lite knäpp sådär. Övriga veckor går de bättre.
    Precis som de andra säger så är du en kanonsnygg tjej! Jag ser då inga brister! Lycka till!

Pillson: Precis som du säger kanske du slarvat med onyttigheter, inte mkt men tillräckligt för att stanna av lite. Jag tror stram kost och lite längre promenad kan sätta fart på viktminskningen igen. Men ta inte bort fettet, det goda fettet behövs för att viktminska.
    Börja inte med nån skit-diet, du vill väl inte tillbaka i gamla spår?
    Lycka till!

Jag och dottern vaknade utan feber idag iaf. Men halsont ff. Imorgon är sista dagen att bestämma om jag ska avboka op eller chansa (dyr chansning iofs). Samtidigt kanske det inte är bättre nästa gång jag ska göra den... Ja, 1 dygn kvar iaf.

• sussiesnus

Grattis Danne och Ulle! Det är ju 1 månad kvar bara, men du ska veta vad långsamt tider går under den tiden! ;) Ska du flyta innan också?
    Jag räknar ner på mitt flytande, efter idag har jag bara 5 dgr kvar :).

Vet ni vad jag gjorde igår? Jag åt en McFeast... Jag är ju sjuk juh... Jag vet att jag är hur dum som helst och skäms över det. Men delar ändå med mig så kanske någon annan kan känna sig bättre ? Det var inte ens gott längre - längtade till min Naturdiet-shake... Vad konstig man kan bli på bara några veckor...

Känner mig lite bättre så här på em. Ska be sambon att jag får sova själv i ett rum inatt så jag kan sova ut ordentligt. Kanske känner jag mig frisk imorgon?

Justmystica: 14 kg redan!!! Wow det är helt otroligt! Hur känner du av det?

• sussiesnus

5 veckor!! Försöker de ta livet av dig????? Å andra sidan så det du går ner under dessa veckor går du ju aldrig upp igen...
    Mitt tips är variera olika smaker. Chokladen funkar bäst för mig, men inte god om man tar alla påsar om dagen i den smaken...

• sussiesnus

Grattis faster fia! Nu är du också på andra sidan.

Sitter här och antar att jag måsta avboka op på måndag... Ska vänta lite in på dagen + att mamma ska komma hit och bedöma om det är en förkylning jag blir frisk ifrån till på mån... Det är ju ändå 5 dgr kvar och jag har redan varit förrkyld i 3. Men det blir ännu inte bättre, ff lite feber och hostar slem (mest på morgonen). Inte så ont i halsen förstås... Men jag orkar ju ingenting här hemma, knappt klä på mig. Hur ska jag då orka åka till Uppsala och genomgå en op???
    Jag återkommer under dagen...

• sussiesnus

kattazz: Nutriletts vegetable soup smakar som Varma koppen. Helt ok. Och jag gillade heller inte dessa chokladdrycker, men nu kan jag inte vara utan dem - helt ok efter några dagar...
    Jag har nästan övergripande kört Naturdiets choklad och Nutriletts vegetable soup. Testade Allevos soppa, men den smaka urk.

Nu har jag fått lov att avboka op på måndag. Sköterskan hörde direkt att det inte var någon idé. De vill inte att man ska ha irriterade slemhinnor o halsen som man har vid en förkylning.
    Trist.
    MEN... Jag fick en ny tid redan måndagen efter, bara 1 vecka uppskjutet alltså. 2/2 är nya tiden. YES! Då kan jag kurera mig i lugn och ro.

• sussiesnus

Jaha... idag damp det ner ett brev från sjukhuset i Norrtälje. Jag är välkommen dit och träffa kirurgen den 10 feb... Vad innebär detta? Jag bad om att få en valfrihetsremiss dit för de är mkt snabbare än Uppsala. Om jag får komma dit nu ska jag hellre göra op där om ca 3 mån - gratis???
    Måste ringa dem och kolla läget imorgon.

Detta gjorde inte min febriga skalle klokare iaf...

• sussiesnus

Sååå trist! Men du kan trösta dig med att hon inte är frisk. Kanske är det lättare att handskas med henne då?
    Jag har en kompis som jag tagit lite avstånd ifrån för hon tjatar om vad hon äter varje dag, hur duktig hon är osv. Orkar inte höra nu.

• sussiesnus

Fick inte tag i rätta personerna på Norrtälje, de ska ringa mig på måndag... Spänning hela helgen mao.

Lindarius: Tycker inte det låter som om det är så långt i mellan, 6 v eller nåt? Jag har väntat minst 3 mån mellan varje besök, 3 besök. Sen fick jag beskedet att nästa undersökning får man vänta över 1 år på... Uppsala är väl 1 av 3 sjukhus som har extrem lång väntetid men iaf...

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass