Inlägg från: MelvinMeja |Visa alla inlägg
  • MelvinMeja

Gbp=Gastric bypass

Mikalala och Missförstånd jag har lagt till er.

mamma2002: Jag hade ett bmi på 41,1 när jag opades och det gick jätte bra. Har haft ett bmi på 45,9 som mest. Det kommer att gå kanon oroa dig inte.

• MelvinMeja
    Blackbutterfly skrev 2009-02-23 20:58:20 följande:
    JAG HAR FÅTT TID!!!! Ska op:as på S:t Göran den 23/4!!! Kan inte vara lyckligare just nu!!!
    Grattis, vad härligt
  • MelvinMeja
    Blackbutterfly skrev 2009-02-23 22:08:13 följande:
    Förresten MelvinMaja...vad FIN du är....måste kännas underbart!! Och speciellt när man ser måtten!! Jag menar, det var väl inte så länge sen du opade dig heller... Jättetjusig!! Får man oxå kika på dina bilder i ditt galleri??
    Tack så mycket. Har inte riktigt fatta än hur mycket som har försvunnit. Jag opades den 9/9-08. Det tar väl lite tid för huvudet att hänga med.
    Jag har lagt till dig så du kan kolla in bilderna
  • MelvinMeja
    MissFörstånd skrev 2009-02-24 13:53:59 följande:
    melvinmeja - jäklarns vilken skillnad! Vad snygg du är! Blir ännu mer motiverad när jag er bildrna. HUr mycket har du kvar?
    Tack så mycket. Jag väger 86,5 nu och vill vill gärna ner till 68kg. Vi får väl se vart jag hamnar.
  • MelvinMeja

Plumpan och Fatster Fia: Jag har lagt till er. Välkomna in och titta på mina bilder.

• MelvinMeja
    Zolen1 skrev 2009-02-25 20:51:01 följande:
    Melvin Meja jag vill oxå titta på dina bilder!!! Så man blir mera inspirerad!!
    Jag har lagt till dig
  • MelvinMeja

Sparkle: Vad fin du är. Grattis vilken skillnad

• MelvinMeja

Jag äter inga järntabletter alls. Det är nog olika hur de säger. Äter endast mitt val kvinna.

• MelvinMeja
    Svar på #2608
    Till mig sa de att de gör en bedömning 2 år efter op.
  • MelvinMeja

Är det många här som har 6 månaders kontroll. Jag var efter 1 mån och nu ska jag inte tillbaka förrän efter 1 år. Tycker att det är lite långt emellan. Tänk om jag har brist på något, äter ju bara vitaminer.

Min våg är så tråkig nu. Jag är som en jäkla jojjo. Upp, ner, upp, ner. Det är så trååååååkigt{#lang_emotions_yell}. Jag blir knäpp. Det är 6 månader sen jag opades och det känns som om det inte kommer att hända mer nu. Jag har ca 17kg kvar jag vill ha bort. Måste verkligen skärpa mig med motionen. Får slå mig själv på fingrarna.

• MelvinMeja

Peand: Jag vet att du har så rätt i det du säger. Men det är så frustrerande. Det är inte kilon för mig heller utan hekton. Jag har egentligen aldrig haft någon rasperiod. Det hade varit trevligt att få uppleva det någon gång. Men det ger väl med sig. Jag får se det som en heeling period. Hjärnan måste ju också hänga med.

• MelvinMeja

vänat: Mitt mål har hela tiden varit att komma under 70kg. Sen om jag kommer dit är en annan sak. Det har stannat av rätt så kraftigt nu men det är bara 6 månader sen op så det kan ju fortfarande hända en del.

• MelvinMeja
    Nuttans Mamma skrev 2009-03-09 12:12:24 följande:
    Alltså jag vet rent teoretiskt vad dumping är för något? Men efter man ätit något olämpligt, när kommer dumpingen, symptomen?
    Det är så olika. Det kan komma rätt så fort. Jag åt en bit tårta på ett kalas igår och det skulle jag inte ha gjort. Efter 5-10 min började jag kallsvettas, må illa, hjärtklappning och fruktansvärt trött. Som tur är tog det bara ca 15-20 innan det gick över. Men det känns som en evighet när man väl är där.
  • MelvinMeja
    Miss Emelie skrev 2009-03-11 20:56:54 följande:
    vill bara skryta lite över min fina nya klänning från gina. kolla bloggen
    Åh vad fin du är i din klänning. Verkligen skit läcker.
  • MelvinMeja

LINN: Grattis till op tiden. Vad härligt att du fick så snart. Jag tror att mor/farföräldrar ska kunna få ersättning från försäkringskassan (vård av barn) Är dock inte helt hundra. Ring och kolla. Det är ju värt att kolla upp det i alla fall.
    Lycka till!!!

• MelvinMeja
    Misery skrev 2009-03-12 15:23:54 följande:
    en fråga är d möjligt att äta upp sig igen trots en gbp...hörde på omvägar i dag en som gjort open o redan börjat öka i vikt igen för att hon gick tillbaka till sina gamla ovanor....
    Vad jag har hört så kan du gå upp alltihop igen. Har hört många som har gjort det. Saken med denna op är ju att det är hjälp till självhjälp. Man måste äta ordentligt och verkligen lägga om sina vanor. Sen gäller det ju att inte töja ut magsäcken igen.
  • MelvinMeja

En del måste ju ändå magsäcken kunna töja sig. I början efter op så äter man ju jätte lite. Sen ökar man succesivt. I början efter op åt jag bara 1 dl nu äter jag 1½dl. Kan nog äta upp till2dl beroende på vad jag äter. Detta kanske är olika. Har märkt att de flesta här äter mer än så.

• MelvinMeja
    Maddisen80 skrev 2009-03-12 19:41:42 följande:
    sussiesnus Jo men de var en tjej som gick upp allt igen tyvärr för hon töjde ut , hon blev ledsen för hon inte fick en 3e operation.
    Jag trodde man bara kunde göra denna op 1 gång.
  • MelvinMeja
    lindarius skrev 2009-03-13 09:36:33 följande:
    Hej hopp. Usch vad dagara rusar förbi.. Ska träffa dietisten den 24:e Mars sen dr:n igen den 26:e på Ersta. Har ju blivit godkänd för operation. Men har inte riktigt bestämt mig. Alltså jag vill så jag skäms och får jag så dör jag. Är bara så in i helvete rädd. (LIVRÄDD) åhhh om man bara kunde veta att allt kommer gå bra att jag kommer må som en prinsessa efteråt och slippa några komlikationer. Några bra råd. Skulle ni som gjort den rekommendera mig att göra det...???
    Jag ångrar inte för en sekund att jag har gjort den. Det är 6 månader sen jag opades och har tappat 34,5kg inkl flyt och 102cm. Mår som en prinsessa. Helt underbart.
  • MelvinMeja
    Luttan01 skrev 2009-03-17 10:43:23 följande:
    Äntligen äntligen.. efter 2 års väntan börjar det hända nåt Jag var förra veckan på ett möte med läkare och nästa vecka ska jag på en heldag med dietist å läkare, sen hoppas jag inte att det tar lång tid innan det blir op. Hur lång tid tog det för er som är opade efter heldagen innan ni fick op???
    Jag skulle egentligen blivit opad inom en månad efter de hade tagit EKG, prover, träff med dietist, kirurg mwed mera. Men då kom strejken så det tog ca 5½ månad.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass