Gbp=Gastric bypass
Mikalala och Missförstånd jag har lagt till er.
mamma2002: Jag hade ett bmi på 41,1 när jag opades och det gick jätte bra. Har haft ett bmi på 45,9 som mest. Det kommer att gå kanon oroa dig inte.
Mikalala och Missförstånd jag har lagt till er.
mamma2002: Jag hade ett bmi på 41,1 när jag opades och det gick jätte bra. Har haft ett bmi på 45,9 som mest. Det kommer att gå kanon oroa dig inte.
Plumpan och Fatster Fia: Jag har lagt till er. Välkomna in och titta på mina bilder.
Sparkle: Vad fin du är. Grattis vilken skillnad
Jag äter inga järntabletter alls. Det är nog olika hur de säger. Äter endast mitt val kvinna.
Är det många här som har 6 månaders kontroll. Jag var efter 1 mån och nu ska jag inte tillbaka förrän efter 1 år. Tycker att det är lite långt emellan. Tänk om jag har brist på något, äter ju bara vitaminer.
Min våg är så tråkig nu. Jag är som en jäkla jojjo. Upp, ner, upp, ner. Det är så trååååååkigt. Jag blir knäpp. Det är 6 månader sen jag opades och det känns som om det inte kommer att hända mer nu. Jag har ca 17kg kvar jag vill ha bort. Måste verkligen skärpa mig med motionen. Får slå mig själv på fingrarna.
Peand: Jag vet att du har så rätt i det du säger. Men det är så frustrerande. Det är inte kilon för mig heller utan hekton. Jag har egentligen aldrig haft någon rasperiod. Det hade varit trevligt att få uppleva det någon gång. Men det ger väl med sig. Jag får se det som en heeling period. Hjärnan måste ju också hänga med.
vänat: Mitt mål har hela tiden varit att komma under 70kg. Sen om jag kommer dit är en annan sak. Det har stannat av rätt så kraftigt nu men det är bara 6 månader sen op så det kan ju fortfarande hända en del.
LINN: Grattis till op tiden. Vad härligt att du fick så snart. Jag tror att mor/farföräldrar ska kunna få ersättning från försäkringskassan (vård av barn) Är dock inte helt hundra. Ring och kolla. Det är ju värt att kolla upp det i alla fall.
Lycka till!!!
En del måste ju ändå magsäcken kunna töja sig. I början efter op så äter man ju jätte lite. Sen ökar man succesivt. I början efter op åt jag bara 1 dl nu äter jag 1½dl. Kan nog äta upp till2dl beroende på vad jag äter. Detta kanske är olika. Har märkt att de flesta här äter mer än så.