-
Jag tror det tog ca en månad innan jag hade ork. Det är så olika. Jag kunde åka hemmåfrån för att handla men fick lämna vagnen och åka hem igen. Blev yr och illamående. Nu 4½ mån efter op mår jag hur bra som helst och har jätte mycket ork.justmystica skrev 2009-01-29 13:45:03 följande:Jag har en fråga, efter operationen, när fick ni energin tillbaka? Det är nu 2 och en halv vecka sedan operationen och jag känner inte av magen alls eller så. Men däremot orkar jag inte åka och handla och det är bara en spårvagnshållplats dit. Det har hänt två gånger nu, när jag i affären så blir jag kritvit i ansiktet och blir alldeles kallsvettig?
-
Du ska väl opas i varberg. Jag opades där och var tvungen att flyta 3 veckor innan op. Tappade 7,7kg. Har du varit och träffat narkosläkare och dietist än? Gjort EKG och tagit prover? Du får info om hur du ska gå tillväga.Moj Katile skrev 2009-01-29 23:01:58 följande:Jag har en fråga... Kanske lite dum... Hur har ni hittat motivationen att gå ner de kilon man ska gå ner innan operation? Jag bara skjuter upp det hela tiden men måste inse att det INTE är långt kvar till jag ska opereras å jag MÅSTE ner 6 kilo till dess... Jag ahr februari och mars på mig... Och letar febrilt efter anledningar till att slippa ta tag i det...
Du kommer att fixa detta. Tänk på att du inte vill förlora chansen till op. De är stenhårda där. Jag höll på att förlora min chans. Hade gått upp över sommaren så när jag ställde mig på vågen på sjukhuset dagen innan op så vägde jag lika mycket som jag gjorde på inskrivningen i mars. Jag opades i sept. Som tur var hade jag skrivit en vikt och mått dagbok så det kunde se att jag faktist hade tappat i vikt.
Kämpa på, du klarar det. -
Hej på er.
Har en fråga till alla opade. Är det någon mer som har fått problem med klåda i hårbotten och fruktansvärt ömmande bröst. Jag blir tokig. Hårbotten har kliat sen 1½ mån efter op. Det var snart 5 månader sen jag opades. Brösten har ömmat till och från i ca en månad. Jag vet inte vad jag ska göra. Läste någonstans att det kan bli så med brösten när man går ner mycket i vikt. Är det någon mer som har upplevt/upplever detta?
Kram.
-
Lyfter denna fråga igenMelvinMeja skrev 2009-02-02 11:56:37 följande:Hej på er. Har en fråga till alla opade. Är det någon mer som har fått problem med klåda i hårbotten och fruktansvärt ömmande bröst. Jag blir tokig. Hårbotten har kliat sen 1½ mån efter op. Det var snart 5 månader sen jag opades. Brösten har ömmat till och från i ca en månad. Jag vet inte vad jag ska göra. Läste någonstans att det kan bli så med brösten när man går ner mycket i vikt. Är det någon mer som har upplevt/upplever detta? Kram.
-
Jag fick inga restriktioner om vad jag fick deicka eller äta. Förutom att äta bra givetvis och proteinrikt. Som sagt det är olika i olika län.
-
Jag åt espiratox innan mot op för att jag höll på att bli förkyld. De finns på hälsokosten. Jagh har för mig att de heter så. Kanon bra var de i alla fall.LykkesMamma skrev 2009-02-05 13:09:28 följande:Hej! Idag har jag varit och pratat med min ssk inne på Vitaklinikerna i Lund....Just för att jag va lite orolig för att om jag inte skulle gå ner till operationen, men hon sa att det skulle jag inte oroa mig för, operationen blir av ändå eftersom jag inte hade så mycket fett runt levern. Så vägde jag mig och hör o häpna, men jag har gått ner 2,6kg! Jag som inte trodde jag gått ner något! Så, nu är det bara 13 dagar kvar till operation!!!! Jag har varit förkyld ett tag nu och det börjar gå över, men den övriga familjen e oxå snoriga, hur gör jag nu för att inte bli smittad igen?? Vill ju inte bli förkyld igen, då blir operationen uppskjuten....Nån som har nåt tips??
-
Är så trött att det inte händer något på vågen. 1 månad utan resultat. Jag vet att det ska var bra för kroppen men det är så trååååååååååkigt.
-
Åh ett jätte grattis. Vilka underbara namn. Hoppas att ni repar er efter en hård förlossning.Meduziz skrev 2009-02-08 17:42:55 följande:Nu är hon här 28 timmars värkar som slutade i akutsnitt. Resultatet av 9 månaders bebisbakning var min fina Ninja
-
Idag är det 5 månader sen jag opades. Tiden går fort. Har tappat 32kg, 37kg sen maxvikt. Det känns helt underbart. Står still nu men det kommer väl igång igen. Har ca 21kg kvar. Är så jäkla bebissugen, jag längtar verkligen men det får ju vänta ett tag.
-