Inlägg från: Jennnie |Visa alla inlägg
  • Jennnie

Gbp=Gastric bypass

Maddisen lycka till med pratat med läkaren Du ska nog få operation ska du se, bara du uppfyller kriterierna

• Jennnie

Mrs Kaffelatte skrev 2009-01-04 19:46:04 följande:

2 rågrut??Får du verkligen i dej det? Jag blir proppmätt efter 1....
    Det beror lite på hur länge man har varit opererad, själv äter jag inte rågrut men tror att jag skulle kunna äta minst tre :-O
  • Jennnie
    Anna Paulita skrev 2009-01-04 18:14:17 följande:
    Ibland får jag ångest över hur jag äter, så här har det sett uti dag, vad tycker ni?Frukost; 1 rågrut med kokt ägg och örtsalt             1  rågrut med cheddarost och tomatMellanmål; 1 apelsinLunch; 3/4 kycklingfile och lite broccoliMellanmål; 2 rågrut med rökt skinka och tomatMiddag; En bit biff 1 dl (estimerat) med ratatoulie 1 dl och ungsstekt potatis, 4 klyftorMellanmål; vet inte ännu, en apelsin kanske....Bra? Dåligt? Vad i sådana fall??? Mycket? Lite? Lagom???Jag lade ner nutrilett efter två dagar, höll på att kräkas och få upp skiten igen. (för starka minnen från flytet tror jag ;))
    Jag tycker att du äter bra, du får i dig proteinerna. Frågan är hur mycket fett du får i dig? När jag fick mina platåer försökte jag hjälpa kroppen med lite extra fett, då brukade jag äta en hel avokado per dag, ett tips är att skiva den på mellanmålen. Supergott Men visst är det svårt att variera mellanmålen, keso var ju ett tips men det beror ju på om du tål mjölken i det... Men jag tycker att knäckebröd eller grovtbröd är ett alldeles utmärkt mellanmål
  • Jennnie

Mrs Kaffelatte skrev 2009-01-04 21:15:42 följande:

Jennnie skrev 2009-01-04 21:13:32 följande:
    Jo så är det väl iofs.. Men jag har varit opad nu i ett år och en sån med skinka på så är jag full...
    Det kan ju vara väldigt olika, en del blir proppmätta av potatis, en del av rågrut kanske? Jag som har varit opererad i snart två år äter som en normal människa. Och i början kunde jag bara få i mig en knäcke också, men ganska snabbt fick jag i mig två
  • Jennnie

Gillar du avokado då? Lägg till lite extra fett och se vad som händer. Vi ska ju inte vara rädda för fett ju, samtidigt är det viktigt att vi äter _bra_ fett och det är ju avokado Eller lite oliver

• Jennnie

Gillar du avokado då? Lägg till lite extra fett och se vad som händer. Vi ska ju inte vara rädda för fett ju, samtidigt är det viktigt att vi äter _bra_ fett och det är ju avokado Eller lite oliver

• Jennnie

Och du anna, bred ett tunt lager med smör om du tycker om det. Det är helt okej att äta lite fett

• Jennnie

Ät som du skrev innan, med mycket proteiner, lägg till fett, ett tunt lager på smörgåsen plus något nyttigt fett typ avokado så ska du se att det händer saker på vågen. Kan jag nästan lova dig

• Jennnie

Mrs kaffelatte: Huvudsaken är ju att man äter tills man är "mätt", tar det stopp för dig efter en knäcke så går det ju inte att äta mer. Tycker att det verkar väldigt olika hur mycket man kan få i sig. Om du äter annat än knäcke, får du i dig mer då?

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass