Inlägg från: Jennnie |Visa alla inlägg
  • Jennnie

Gbp=Gastric bypass

Anna Paulita skrev 2009-01-12 08:11:45 följande:
    Håll tummarna att min platå har släppt, jag vägde mig i morse och har gått ner 2,5 kg på tre dagar....
    Där ser man, det vänder alltid. Grattis! Dock tycker jag att du väger dig för ofta, inte konstigt att man blir stressad då, välj en vägdag i veckan då du väger dig på samma tid också
  • Jennnie

finskaflikkan skrev 2009-01-12 14:29:08 följande:

Jo självklart e de riskfyllt att va överviktig! Kämpar som satan för att gå ner i vikt så mkt som möjligt nu innan op och så har jag smått börja träna, skapar bra förutsättningar för att klara av op bättre! Bättre kondis, snabbare tillfriskning! Vill bara göra den där op så man vet att de gått bra(förhoppningsvis) och att man kan börja leva som en normal (vikig) person.. Börja köpa snygga kläder och inte säckiga fula såna.. För de e typ vår (tjockas) sk mode.. Skitfula kläder.. Tycker jag iaf... Jaja... hur har de gått för er andra som haft typ ångest inför op efter op??
    Jag tänkte precis som du, dvs jag var livrädd för operationen och hade sådan dödsångest, var säker på att jag skulle dö under operationen eller strax efter av ett läckage eller något...

Jag satt och sökte sökte sökte, dagar, nätter, ja en himla massa. Det som fick mig att bestämma mig var en studie som torsten någonting i göteborg har jag för mig har gjort med överviktiga. Han tog 2000 överviktiga som han opererade och sedan tog han 2000 överviktiga som han inte opererade men satte på lite bättre kost. Efter tio år kunde man konstatera att mortaliteten (dödligheten) var mindre bland de som hade gjort operationen. Då bestämde jag mig, risken är med andra ord större att dö av övervikten än att dö av operationen...
  • Jennnie

Maddisen80 skrev 2009-01-12 19:05:50 följande:

Jennie du behöver inte vara orolig,det kommer gå bra ska du se
    Tack, men jag klarade mig Jag överlevde Jag opererade mig för cirka två år sedan och ville bara sporra finskaflikkan lite
  • Jennnie
    Anna Paulita skrev 2009-01-12 19:28:59 följande:
    Jag brukar väga mig en dag i veckan, men jaghar varit lite hysterisk pga att jag varit stilla så det har blivit oftare...;) Annars är det onsdagar morgon vid 6.30 ungefär. Efter morgonkisseriet. ;)
    Hoppas du lyckas lugna ner dig lite nu, för du lär komma igång med viktminskningen igen om du inte mixtrar för mycket som sagt utan äter efter rekommendationerna
  • Jennnie

Maddisen80 skrev 2009-01-12 19:44:40 följande:

Svar på #1000jenni varsegod, jag ska prata med min läkare om op imorgon
    Lycka till! Det ska nog gå bra ska du se.
  • Jennnie
    Anna Paulita skrev 2009-01-12 19:45:50 följande:
    Ja, jag vet....jag måste verkligen akta mig för att börja fundera i gamla vanor igen. :/Det är mycket enklare för att att äta bra och rätt när jag sitter hemma och pluggar, men så snart jag ska till skolan så strular det till sig. Eller det där med mellanmålen iallafall....jag får inte i hop det i skolan. Så klart för jag inte tar med mig mat att äta, utan köper ett äpple och tror att jag kan kompensera när jag kommer hem...Tur att jag bara har föreläsningar 2 gr i veckan i snitt....men jag ska bli bättre på att packa väskan med hälsosamma mellanmål...
    Ett tips är ju att köpa sådana där barer, om du klarar av att äta dom utan att dumpa, de är ju lite söta, fast inte farligt söta Nu menar jag alltså typ naturdietbarer
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass