Inlägg från: Mrs Kaffelatte |Visa alla inlägg
  • Mrs Kaffelatte

Gbp=Gastric bypass

Gå in på "min sida" höst upp på sidan.
    Välj sedan kontoinställningar till vänster.
    Där går du ner och kollar på "Sidlayout" och klickar i att vi får se bildgalleri...

• Mrs Kaffelatte

Detta med katetern var inget problem mer än att det kändes som den skulle ramla ur men det gick bra.. Jag hade min i 4 dagar....

Peand skrev 2009-01-02 16:32:54 följande:
    Detta med ett slut mål, en vikt, en storlek eller ett BMI är svårt. Som det känns nu är jag bra nöjd om jag kommer ner till 70 kg, vägde 74 kg en gång som vuxen och minns hur det kändes då. Men det är en lång väg dit och vem vet vad som händer under vägen. Kanske ändrar mig både upp och ner. Och en vikt på 70 kg skulle ge mig ett BMI på 25,1 vilket är retfullt nära normal BMI. Men just nu, så här ca 50 kg ifrån det målet känns ju en vikt på 70 kilo som en dröm. Fast 69 kanske är ännu bättre, då är det en 6:a först
    Jag ahr åxå funderat på det där.
    Jag vägde tidigare i mitt liv omkrong 70-73 kilo och mådde då jävligt bra..
    Nu ett år från operation så väger jag 75 kilo och känner mig fortfarande stor..
    Inte lika stor som förut men långt i från så liten som jag en gång var..
    Sakta sakta börjar det koppla åt mig attt jag inte är så tjock längre..
    Som i dag tex när jag fick låna en kompis arbetsbyxor..
    Tänkte för mig själv att detta kommer aldrig att gå.. hon som är såå liten..
    Men ta men sjutton så funkade det.. De var lite trånga i midjan men inte alls så farligt..

Men jag kan inte smälta det att jag tagit bort 65 jälva kilo!!!! :-O
  • Mrs Kaffelatte

Peand skrev 2009-01-02 19:59:41 följande:

Jag tror att det tar längre tid för hjärnan att förstå vikten än för vågen att visa den. Med andra ord kanske vågen säger att du bör vara nöjd snart men hjärnan säger något annat. Det tar tid. Och förmodligen är det precis sådan erfarenheter som du gjorde idag som gör att våra hjärnor fattar. Och 65 kilo är HELT UNDERBART! Grattis!Själv satt jag idag och titta på tv när en person satte sig i en sån där plast stol som man har ute på sommaren, en sån där helgjuten sak. Klurade genast på hur det kommer att kännas att sitta i en sådan i sommar, hittills har de ju velat följa med upp när jag har rest mig, om jag ens kunnat suttit i en.
    Tack!!!

Ja i dagen läge sitter man med benen i väldigt konstiga vinklar..

Tex som att sitta i soffan med benen framför sig och slå armarna runt... Utan att benen ramlar ner eller att magen är i vägen.. hihihi
  • Mrs Kaffelatte

Peand skrev 2009-01-03 09:14:51 följande:

Ja jag kommer, men det är väl en 16-17 kilo kvar innan jag är på "rätt sida" och med i klubben. Men jag kommer under våren...Ni som äter mitt val kvinna eller liknande, hur sväljer ni dem? Alltså delar ni dem och i så fall i hur många bitar? Själv är jag supernojig med att något ska fastna och nästan pluvriserar dem innan jag sväljer dem vilket är liiiiite knöligt. Så jag tänkte att någon kanske kan berätta hur stora bitar de törs svälja och så kanske kanske jag törs prova
    Jag bara sväljer och ser glad ut..
    Dessutom så kör jag tre på en gång och har väl så gjort nästan hela tiden..
    Så det är nog ingen fara..
    Bara att kö
  • Mrs Kaffelatte

Peand skrev 2009-01-03 20:27:52 följande:

Okey, dags att släppa min oro och våga svälja tabletterna.
    Fast det veta katten om det blir idag. Åt kyckling, ris och rårivna (fint) morötter till middag för över en timme sedan. Började svida i "magen" och slutade äta direkt. Och det sitter kvar än. Hur känns det när något fastnar?
    Klurar på om det är riset, har inte ätit så mycket ris innan, bara några gånger. Eller om jag åt för fort eller vad det kan vara... Obehagligt är det iallafall....
    När det fastnar så känns det verkligen som det har fastnat..
    Man märker det på en gång..

Ang maten så tycker jag att det är okej att äta en bit godis då och då..
    Skillanden är ju att förr åt man kanske 15 bitar på ett bräde.. Nu räcker det med en.
    Jag ser det hellre så att jag får ta en bit och sedan röra på mig mer.. För jag ahr för sista gången i mitt liv bantat. Nu rör jag på mig i stället..

Jag äter det jag vill och det jag klarar av ur dumpningsyfte.
    Jag gillar grönsaker och äter det.
    Men jag gillar choklad och äter det med.
    Dock så är ja inte sugen på gräddtårtor, beasås, pommes ect och annat kladd så det får vara för min del.

Väntade över 6 månader efter open att dricka jag med för att kroppen skulle få tid att återhämta sig.
    Men nu denna höst så har det blivit lite..
    Men jag dricker 2 glas vin och har skitskojjigt..
    Undviker ren sprit men en cider eller ett glas vin kan vara trevligt.
    Men sen beror det ju på hur man dricker det åxå..
    Skulle ju aldrig sitta hemma själv och dricka vin bara för att liksom.. Utan då får det ju vara lite speciellt tillfälle...
  • Mrs Kaffelatte
    Anna Paulita skrev 2009-01-04 20:33:00 följande:
    Jo, det har jag också hört...det är väl mest att när jag tappar aptiten så tänker jag att en frukt är bättre än inget.Sedan tycker jag det är svårt att komma på VAD man ska äta till mellanmål....vill liksom inte äta för mycket knäckebröd per dag heller....och jag reagerar lite på mjölkprodukter...
    Jag tycker i allafall att det ser bra ut det du äter så..
    Fortsätt så där..
    Ett råd...
    Keso med lite frukt i är skitgott och proteinrikt..
    Keso finn laktosfritt... Jag är laktosare redan sedan innan open..
  • Mrs Kaffelatte

Jennnie skrev 2009-01-04 21:13:32 följande:

Mrs Kaffelatte skrev 2009-01-04 19:46:04 följande:
    Det beror lite på hur länge man har varit opererad, själv äter jag inte rågrut men tror att jag skulle kunna äta minst tre :-O
    Jo så är det väl iofs..
    Men jag har varit opad nu i ett år och en sån med skinka på så är jag full...
  • Mrs Kaffelatte

Men då kanske jag äter för lite i stället??
    Eller?
    *kliar sig i huvudet och skriver upp att hon ska ringa dietisten i morgon*

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass