Inlägg från: Mrs Kaffelatte |Visa alla inlägg
  • Mrs Kaffelatte

Gbp=Gastric bypass

Okej.. Nu finna det bilder på mig i mitt album.
    Dock är jag en fegis och suddar ansiktet...
    De riktiga kommer att finnas på Viktdropp sen..

• Mrs Kaffelatte

Moj Katile skrev 2009-02-09 19:10:51 följande:

Jag svarade läkaren på grupp informationen att om jag hade KLARAT att gå ner 10% av min övervikt och hålla det i lite drygt ett år så hade jag fortsatt och INTE valt en operation. Han svarade då att de sett bäst resultat ju mer man går ner innan....eeeh jaha???
    Så är det även här i Falun.
    Man måste gå ner för att bla visa kirurgen att man är motiverad att lägga om sitt liv....
  • Mrs Kaffelatte

myskatt skrev 2009-02-09 21:02:32 följande:

Här kommer den underbara bilden på bästaste Latte
    Tack vännen!
  • Mrs Kaffelatte

Tack alla..

Ja det är helt jävla sjukt hur bra det gått för mig.
    Jag mår som en prinsessa och har inte så där överdrivet mycket häng..
    Visst har jag häng men inte så jag tänker gråta och gömma mig i några stora baddräkter i sommar..
    Jag har häng och bristningar och ett stort ärr men det visar ju bara att jag är människa och vad jag varit med om..

Ja ja men det är galet kul att få komma i mål.. Det trodde jag inte att jag skulle göra.
    Som jag ahr fattat det så är det inte alls så många som kommer ner till BMI under 25 så jag är jävligt nöjd..

Mellan 50-70% av sin övervikt har jag hört att man kan tappa... Jag har tagit bort 100% :-O

• Mrs Kaffelatte

Luttan01 skrev 2009-02-15 18:14:43 följande:

Hur länge fick ni / har ni väntat på operation? Min remiss skickades iväg maj -07 och har ännu bara varit på första mötet (det tog ett år innan det skedde).. börjar bli frustrerad, påpekar jag nåt om att det gått så pass länge säger de bara "att det tar så lång tid" *suck*
    Oj ja jag fick vänta i 3 år från at remissen skickades till själva op så.
    Och det var snabbt här i Falun. Myskatt som åxå opades i Falun fick vänta ca 3½ år om jag inte missminner mig...
  • Mrs Kaffelatte

Jag är väldigt glad över att det tog tid att komma in till op.
    Det gav mig tid att verkligen fundera över att detta var den rätta vägen att gå.
    Det går liksom inte att göra något förhastat när man får vänta i flera år.

Men sen har jag inte gråtit en enda tår eller ångrat mig en enda sekund heller...

• Mrs Kaffelatte

sussiesnus skrev 2009-02-16 11:45:18 följande:

Det dumma för mig var ju att jag var så himla säker på att jag ville göra denna op innan jag ens kontaktade läkaren. Så all väntetid är bara plågsam. Jag fick första kontakten i börja på mars 2008, så snart 1 års väntan. Blir kanske 1 år och 3 månader totalt...
    Jag var åxå helt säker innan men det var liksom mer verklighet när jag väl kom så långt fram så jag fick komma in i rulljansen...
    Och det var först då som ajg verkligen kände att jag kunde ta detta till mig.

Fast det har jag väl fortfarande inte gjort.
    Svårt att fatta att jag är opad, att det gått över 13 månder sen och att 70 kilo är puts väck!
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass