Inlägg från: MelvinMeja |Visa alla inlägg
  • MelvinMeja

Gbp=Gastric bypass

KajsaLiza skrev 2009-01-01 21:09:57 följande:

God fortsättning på er! Någon som har viktkoll på hur mycket man "får" väga för att kunna rida på islandshästar? Eller stora nordsvenskar...Eller elefanter.. eller nä men allvarligt skojat islänningar
    Jag red på en islandshäst i våras och då vägde jag runt 116kg tror jag.
  • MelvinMeja

justmystica skrev 2009-01-02 11:55:53 följande:

Wohoo! Nu väger jag tvåsiffrigt! Vågen sa 98,7 idag och det är 10 dagar kvar till op. Undra om inte jag lyckas tappa 8,7 till operationsdagen. Det hade vart underbart. Jag har en liten fråga det är en kanske dum en men jag vet inte sånt för jag har aldrig blivit opererad men har man på sig sjukhuskläder hela första dagen? Och har man katetern i hela första dagen med? Och så när får man duscha? Hibiscrub är inte nådigt ju.
    Jag opades på tisdag morgon. De tog bort katetern på torsdagen innan jag skulle duscha. Det var först då jag tog på mig egna kläder. Det är så olika på olika sjukhus. Jag var kvar ett dygn på uppvaket. Jag skulle upp och gå efter 6 timmar. Jag tror att jag fick ha katetern så länge för hela onsdagen så mådde jag så illa så jag kräktes hela tiden.
  • MelvinMeja

Susiepie skrev 2009-01-05 11:40:37 följande:

Ni som flytit några veckor vilka soppor är mest prisvärda och goda då? Funderar på att köra en drajv för de sista gravkilona och för att sedan komma igång med braiga maaten igen :)
    Jag blandade cambridge och modifast. De tycker jag var godast, men det är en smaksak. Cambridge är ju tyvärr väldigt dyra.

En fråga till er som har fått barn efter open. Har ni gått upp mycket under graviditeten? Har ni haft svårt att gå ner efter? Nu dröjer det ju ett bra tag tills vi ska börja prova igen men det kan kännas skönt att ha lite info innan. Om det är så att jag ska tänka om. Jag vill ju inte förstöra allt jag har kämpat för.
  • MelvinMeja

Usch, fy sjutton. Barnen och jag har åkt på influensan. Inget roligt alls. Har haft semester och skulle börja jobba på onsdag igen. Nu blir det inget med det. Mina kollegor är säkert jätte lyckliga på mig. Ja ja, vad ska man göra.

• MelvinMeja

smultronsaft skrev 2009-01-06 00:02:12 följande:

Tänkte sticka in mde en liten fråga, hoppas det är ok:). Jag undrar hur lång tid era operationer tog?
    Jag har gjort titthål i Varberg och det tog 1tim och 45min.
  • MelvinMeja

solhumlan skrev 2009-01-06 17:08:21 följande:

Har hittat en tråd som passar dig..det är en tjej som undrar om det är någon som blivit gravid efter en viktop....www.familjeliv.se/Forum-1-3/m3996
    9483.html
    Jag har försökt att gå in på denna sida men den finns inte.
  • MelvinMeja

Zizter skrev 2009-01-06 23:50:57 följande:

hjälp hjälp nu behöver jag er hjälp! nu e jag bjuden på FEST! ja.. alkoholfest såklart.. och nu e det ju lite mer än 2 månader sen min operation.. vågar jag dricka???? alltså innan op så drack jag alltid många många starka starköl.. alltså då snackar vi 7,2% ig öl.. å många.. ja.. man tålde endel på den tiden men nu står jag här och vet varken ut eller in VAD man vågar testa eller dricka! iiiiiih... så.. tips mottages gärna!
    Jag har provat att dricka lite vid 2 tillfällen. Cider och alkoläsk hade ingen större effekt men däremot så en klunk vid gick direkt upp i huvudet. Det gick snabbt över men det var fruktansvärt obehagligt.
  • MelvinMeja
    Pillson skrev 2009-01-08 08:50:34 följande:
    men det känns som om alla har rätt att kommentera vad jag äter och dricker och gör, "skall du verkligen äta så mycket" (fast de äter en tredubbel portion av samma) eller "är det där bra mat för dig= (säger de med tex grädde i hela nyllet) eller "har du fått mycket lös hud" (vad har de med det att göra?) undrar vad de (ej opererade) sagt om jag frågat DEM samma sak?
     Jag förstår precis vad du menar. Det är likadant varje gång jag är borta och äter. Och det där med huden. Visst jag förstår att de är nyfikna. Det är en sak om familjen och nära och kära frågar men ytligt bekanta känns lite obekvämt .
    Livet känns underbart. 1hg kvar till 80-tals klubben.
  • MelvinMeja
    Mrs Kaffelatte: Grattis, det måste kännas underbart. Så nära målet. Jag längtar.

Jag upptäckte nu när jag satt och räkna att jag har tappat 30kg av 53kg. Det är mer än hälften. Det känns häftigt
    Flört. Och det bara på 5 månader.
    Sen maxvikt är det 34kg av 57kg.
    Nu kämms det faktiskt som att mitt mål är nåbart.

Jag skulle vilja fråga er andra här på forumet. Vad har ni satt för målvikt och hur långa är ni? Skulle bli jätte tacksam för svar.

Kram Sara

Livet känns underbart. 1hg kvar till 80-tals klubben.
  • MelvinMeja
    Jag är 165cm lång. Jag har satt mitt mål vid 67/68kg. Då hamnar jag på ett normal bmi. Om jag kommer dit blir jag jätte glad. Men det kan ju hända att jag blir jätte nöjd vid 75kg, vem vet. Har ju inte vägt så lite på evigheter.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass