Inlägg från: MelvinMeja |Visa alla inlägg
  • MelvinMeja

Gbp=Gastric bypass

Tack så mycket. Jag njuter av att livet är så mycket lättare. Har gått från 125kg till 88kg. Jag vill ju gärna ner till ca 68kg men jag får väl se vart jag hamnar.

Felicia6: Vad fin du är, det känns väl underbart.

Grattis till alla här. Ni är så duktiga.

Hittade ett hemskt före kort som jag delar med mig av. Det finns mer i mitt album

• MelvinMeja
    livet från ljusa sidan skrev 2009-02-10 20:42:14 följande:
    melvinmeja: du var fin innan också!! Men jättefin nu!!
    Tack så mycket
  • MelvinMeja

Sussinuss: Jag flöt i 5 veckor för 1½ år sen. Tyckte det var jätte tufft. Fick magkatarr och klarade knappt av att sköta mitt jobb. Men det är så olika. Vissa klarar det utan problem. Du får känna dig för. Kanske börja med att byta ut något mål i taget. Lycka till.

Tack alla för era snälla komplimanger. Det höjer en verklien, speciellt nu när det inte händer så mycket

• MelvinMeja
    sussiesnus skrev 2009-02-11 18:19:41 följande:
    MelvinMeja: När du skrev att du hade en del kvar så blev jag verkligen chockad. Jag tycker du ser väldigt normalviktig ut redan nu. Men det är ju som så att tar man en liten cm runt hela kroppen så blir det väl några kilon... Fin är du iaf.
    Tack så hemskt mycket. Det var väldigt gulligt av dig. Jag väger 88kg nu och vill gärna ner en bit till. Men jag har verkligen kommit en lång bit på vägen. Det är mest rumpa och höft jag skulle vilja bli av med lite till
  • MelvinMeja

JAg var jätte nervös inna op. Dagen innan open när jag lämnade barnen på dagis och fritids bröt jag ihop totalt. Likadant när min man lämnade mig  i operationssalen. Jag tror de flesta känner så. Man kommer nog inte undan. Men när jag vaknade upp efter op så kände jag mig lugn igen. Allt har funkat jätte bra och jag ångrar mig inte för en sekund.

• MelvinMeja

Mina ärr ser väldigt olika ut. Några är väldigt röda och utåtbuktande och några har bleknat och syns knappt. Det är 5 månader sen jag opades. De kommer säkert att blekna med tiden. Försöker att inte bry mig så mycket om det. Jag lider mer av alla bristningar på magen. Ser ut som en världskarta

• MelvinMeja
    LykkesMamma skrev 2009-02-15 14:52:35 följande:
    Hej! I morgon bär det av till Stockholm! På tisdag ska jag träffa läkare, narkosläkare och ta en massa prover, sen är det operation på ONSDAG!!!! Ha det så bra alla! Jag hör av mig när jag kommit hem!!
    Lycka till
  • MelvinMeja

Usch och fy vad jag har ont. Fick ett stopp igår. Själva stoppet har släppt men smärtan och ömheten är kvar. Kan äta nu utan att det krampar sig i alla fall. Tur att detta inte händer så ofta. Tänkte mig inte för igår och svalde en för stor bit. Nu ligger jag på soffan och vilar. Var och jobbade ett par timmar men det gick inget bra.

Kram på er.

• MelvinMeja
    mamma2002 skrev 2009-02-16 12:25:17 följande:
    MelvinMeja: stackare! Hoppas smärtan försvinner snart, och att det känns bättre.. Är det bara att vänta ut vid ett sådant tillstånd eller åker man in och får det "bort föst" eller vad! Krya på dig!
    Om inte den värsta smärtan hade släppt så hade jag fått åka in. Nu släppte stoppet av sig själv tack och lov. Annars så får man göra en gastroskopi och plocka bort det som sitter fast.
    Nu mår jag mycket bättre efter några timmars sömn.

Missförstånd: Jag har haft 2 stopp sen jag opades för 5 månader sen. Båda gångerna pga att jag inte tuggat ordentligt. Bara man tänker sig för så går det bra. Jag var för hungrig när jag åt och en stor bit föll ner.
  • MelvinMeja
    Moj Katile: Jag opades med titthål och var sjukskriven i 6 veckor. Jobbar inom äldrevården. Jag hade nog inte orkar börjat tidigare. Även om jag mådde bra så var kroppen väldigt trött. Det är så olika. Jag opades också i Varberg.
    Hoppas att du får besked snart om op datum. Lycka till
    Står och stampar
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass