Inlägg från: MelvinMeja |Visa alla inlägg
  • MelvinMeja

Gbp=Gastric bypass

Jag mår för det mesta bra. Blir illamående om jag äter för fett, sött eller för fort men det är ju bara att försöka undvika. Dumpar på en del saker, men jag lär mig efterhand. Har varit opad i 5 månader. Min magkatarr har kommit tillbaka men med lite omeprazol så går det bra.

Mitt max bmi låg på 45,9 (44,1 innan flyt) och nu ligger det på 32. Har tappat 32kg sen op inkl flyt. 37kg sen maxvikt.

Ångrar inte för sekund att jag opades. Bästa beslutet jag har tagit i mitt liv.

• MelvinMeja

Dumpning innebär ofta illamående, kallsvettningar, hjärtklappning, trötthet. Det är väldigt olika vad man dumpar av och det kan vara i olika grader. Vissa anfall är värre än andra. Det är inte alla som dumpar heller. Alla är vi olika känsliga.

• MelvinMeja
    Anna Paulita skrev 2009-02-18 11:35:36 följande:
    Usch....jag har kommit in i en så brutal matsvacka. Inget är gott och inget är kul att äta. Allt smakar likadant och jag orkar knappt få i mig 1 dl...max, ibland mindre. Flytande går så klart ner bättre och ibland händer det att jag tar en Naturdiet smoothie typ för att få i mig NÅGOT. Jag hade upp en pytteportion med pannbiff, tzatziki och brytbönor men jag klarar inte ens äta hälften. :/ Få ni så ibland? Jag har varit opererad i 8 månader.
    Jag har varit opad i 5 månader och kan känna likadant ibland. Har inget sug på någon mat överhuvudtaget. Man får ju försöka att pilla i sig något i alla fall och mycket vätska.
  • MelvinMeja
    lotusblomman66 skrev 2009-02-18 14:06:18 följande:
    Jag fick ett gallstensanfall för första gången igår. Tror att jag har läst någonstans att man inte blir godkänd för operation om man har problem med gallan. Är det någon som vet om det stämmer?
    Det stämmer inte. Jag har problem med gallan och jag fick open. Det finns de här som har tagit bort gallan samtidigt som gbp open. Jag ville det men de tyckte inte att jag hade haft tillräckligt många anfall.
  • MelvinMeja

Hej alla. Nu har jag tagit nya mått och bilder. Här sätter jag in 2 kort med kläder på och i mitt galleri finns nya kort i underkläder.

Här är mina mått:

Hals: -4cm
    Byst: -19cm
    Midja: -30cm
    Höft: -21cm
    Lår: -17,5cm
    Vad: -3cm
    Överarm: -7cm

Sammanlagt: -101,5cm

• MelvinMeja
    lycktan skrev 2009-02-23 11:22:47 följande:
    Måste va helt galet underbart att kunna visa spirorna Hitta inga bilder i ditt galleri, måste man vara tillagd??? Vilet fall som helst så måste du va superglad
    Jag har lagt till dig i min adressbok. Nu kan du gå in och titta. Bilderna ligger under viktresa.
  • MelvinMeja

Lycktan, mamma2002: Tack så mycket. Just nu känns det som det går väldigt segt men man ser mycket mer på måtten än på vågen.

LykkesMamma: Jag har lagt till dig

mamma2002: Har du opats eller väntar du på op tid?

• MelvinMeja

Jag har lagt till er.

Sparkle skrev 2009-02-23 13:13:04 följande:
    Melvin vill se me Har vart på stan idag o köpte mig byxor i storlek 40?? Fattar ni i stl 40 e i himmelriket
    Vad häftigt at köpa byxor i strl 40. Längtar tills jag kommer dit. Hur mycket har du gått ner? När opades du?
    Jenny N skrev 2009-02-23 13:13:57 följande:
    MelvinMeja, får jag oxå kika på dina bilder, man blir så otroligt inspirerad när man ser er som gått ner så mycket!
  • MelvinMeja
    Sparkle skrev 2009-02-23 13:55:06 följande:
    Opades 30sept08 har gått ner 29.5kg tills idag.. Det var en fantastisk upplevelse..
    Åh vad härligt. Grattis.
  • MelvinMeja
    LykkesMamma skrev 2009-02-23 16:11:19 följande:
     Tack så mycket.
    Jag gick ner 4,6kg de första 2 veckorna. Det är väldigt olika hur mycket man går ner. Har hört att vissa till och med går upp i början. Det är så mycket som händer i kroppen.
    Hur mår du efter open? Har du börjat att hämta dig? Lycka till med vägningen.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass