Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Gbp=Gastric bypass

Ibland får jag ångest över hur jag äter, så här har det sett uti dag, vad tycker ni?

Frukost; 1 rågrut med kokt ägg och örtsalt
                 1  rågrut med cheddarost och tomat

Mellanmål; 1 apelsin

Lunch; 3/4 kycklingfile och lite broccoli

Mellanmål; 2 rågrut med rökt skinka och tomat

Middag; En bit biff 1 dl (estimerat) med ratatoulie 1 dl och ungsstekt potatis, 4 klyftor

Mellanmål; vet inte ännu, en apelsin kanske....

Bra? Dåligt? Vad i sådana fall??? Mycket? Lite? Lagom???

Jag lade ner nutrilett efter två dagar, höll på att kräkas och få upp skiten igen. (för starka minnen från flytet tror jag ;))

• Anna Paulita
    Mrs Kaffelatte skrev 2009-01-04 19:46:04 följande:
    2 rågrut??Får du verkligen i dej det? Jag blir proppmätt efter 1....
    Ja, det får jag verkligen.
  • Anna Paulita
    LottaRos skrev 2009-01-04 20:28:30 följande:
    Anna Sol: Jag har ju inte kommit så långt ännu men brukar det inte sägas att ett mellanmål helst ska vara matigare än en frukt bara?
    Jo, det har jag också hört...det är väl mest att när jag tappar aptiten så tänker jag att en frukt är bättre än inget.

Sedan tycker jag det är svårt att komma på VAD man ska äta till mellanmål....vill liksom inte äta för mycket knäckebröd per dag heller....och jag reagerar lite på mjölkprodukter...
  • Anna Paulita
    Mrs Kaffelatte skrev 2009-01-04 21:15:42 följande:
    Jennnie skrev 2009-01-04 21:13:32 följande: Jo så är det väl iofs.. Men jag har varit opad nu i ett år och en sån med skinka på så är jag full...
    Du menar alltså en vanlig knäckemacka?
  • Anna Paulita
    Jennnie skrev 2009-01-04 21:15:47 följande:
    Jag tycker att du äter bra, du får i dig proteinerna. Frågan är hur mycket fett du får i dig? När jag fick mina platåer försökte jag hjälpa kroppen med lite extra fett, då brukade jag äta en hel avokado per dag, ett tips är att skiva den på mellanmålen. Supergott Men visst är det svårt att variera mellanmålen, keso var ju ett tips men det beror ju på om du tål mjölken i det... Men jag tycker att knäckebröd eller grovtbröd är ett alldeles utmärkt mellanmål
    Ja, det är kanske det där det tryter. Jag äter inte så mycket fett alls, kan ha liiite liiite på mackan men inte alltid heller....
  • Anna Paulita
    Jennnie skrev 2009-01-04 21:23:53 följande:
    Gillar du avokado då? Lägg till lite extra fett och se vad som händer. Vi ska ju inte vara rädda för fett ju, samtidigt är det viktigt att vi äter _bra_ fett och det är ju avokado Eller lite oliver
    Jag gillar avokado, skulle ha köpt det idag men glömde. Ska göra det i morgon.
  • Anna Paulita

Jag köpte en klänning i stl 42 idag...och den ä rinte i trikå eller strech. Fattar ni? Helt djävla otroligt!!!!!

*GLAD*

• Anna Paulita

Jag vill säga att jag tror att klänningen är rätt stor i storleken, men jag är mkt glad ändå. :)

• Anna Paulita

Ojojoj...satt just och kollade min bank och inser att denna operationen kommer fördärva min ekonomi totalt...jag har nämligen denna månad shoppat;

Kostymbyxor 600
    Jeans 200 (rea)
    Kjol 400 (rea)
    Kortärmad polo 300 (rea)
    Cardigan 300 (rea)
    Klänning 100 (rea)
    Topp 300
    Linne 100
    Bh o trosor 500

--------------2700

Så här kan det inte fortsätta varje månad, även om det är kul . ;)

• Anna Paulita
    Susiepie skrev 2009-01-05 20:08:43 följande:
    JA vet attt många gått i konkurs av viktop haha :)JAg handlade mkt på tradera och så kolla såna kläder :)
    Jag vill ju gärna prova, tycker sedan att det är svårt att veta vilken storlek som gäller, bland mina kläder finns 40 men även XL...:/
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass