Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Gbp=Gastric bypass

Meduziz skrev 2009-01-10 09:18:10 följande:
    Jag som är fjantig antagligen. Dricker ju bara lättmjölk och blir smånojig över fett fast jag samtidigt äter normal yoghurt med vanlig fetthalt.

Hur som haver så glider en och annan morotsstav ner här hemma
    Mums mums!
    Ja, liiiiite fjantig är du nog. ;) Men om du ändå tycker att gräddfilen är för fet kan du ju spä ut den med lite filmjölk.

Men jag nojjar också över mat så jag förstår dig också, jag kan tänka mig hur jag skulle bli om jag blev gravid. SKitnojjig och djävligt orolig att lägga på mig.

Om jag får fråga, hur mycket har du gått upp?
  • Anna Paulita
    Meduziz skrev 2009-01-10 09:28:43 följande:
    Jag tror att det är för att man alltid fått höra att "Ät inte grädde!" och så sammankopplar jag grädde och gräddfil.Även grädde är ju ok men allas kommentarer genom alla år har satt sina spår.Jag har gått upp 6 kilo nu.. eller kanske 7? Ska väga mig på måndag och se. Hoppas att jag inte rasat iväg. Har redan noja över de kilon som kommit tillbaka.
    Du har ju i princip gått upp bebisen och allt där till. Moderkakan och fostervatten väger ju också sin del. Så det är ju skitbra helt enkelt.
  • Anna Paulita
    Meduziz skrev 2009-01-10 10:13:59 följande:
    Jo jag vet.  En av mina allra närmaste vänner är sjuksköterska och hon är jättestolt över hur bra jag håller min vikt. "Även GBP-patienter brukar kunna gå upp rejält så du är faktiskt JÄTTEDUKTIG!"Men ändå så har man elaka tjockistankar i huvudet som tycker "Det stod faktiskt i lilla boken om GBP-opade att de flesta går ner under graviditeten! Sluta mumsa tjockis". Typ. Måste sluta vara så elak med mig själv men det är svårt att bara vända.Men jag är stolt ändå över att jag håller mig på mattan. Försöker peppa mig själv varje dag och påminner mig själv om att det ÄR bra. Speciellt med tanken på att jag inte kan vara ute och traska då det ger mig sammandragningar.NU kan jag ju iofs gå ur och gå för nu kan bebis födas om h*n vill men då har jag ju foglossning istället *asg*Ska ut och promenera som en tok sen när liten är ute. Barnvagnen ska ha rullat många mil innan sommaren är här. Hur går allt för dig då?
    Åh, nu får jag redan ångest. Vi planerar ju att ta ut spiralen så fort vi får ok från läkaren typ och jag kommer nojja sjukt mycket. När jag var gravid med min dotter gick jag upp 12 kg vilket kändes helt ok, men om jag kommer hitta en text där det står att gbp opererade brukar gå ner kommer jag helt klart ha hjärnspöken hela min graviditet.

Jo, jag har gått ner typ 32 kg och det är ju bra, har 12-14 kg kvar till mitt mål. :) Men jag har också stått på en platå i säkert 2 månader så jag börjar känna mig lite desperat och vet inte vad jag ska ta mig för. Funderar på att skriva in mig på Viktväktarna. Har även funderat (och försökte) flyta men höll på att kräkas av smaken. :( Sedan har jag haft tankar om att detoxa mig men så läste jag att det är helt verkningslöst....

Och sedan nojjar jag äver att jag börjar komma in i mina gamla tankemönster som jag hade innan....som i princip gjorde mig så djävla fet.

Man kan säga att det är lite jobbigt nu. ;)
  • Anna Paulita
    Maddisen80 skrev 2009-01-10 10:37:06 följande:
    har inte folk annat att göra en att anmäla till moderator ,jag vrnade en tjej för tabletterna, men så fick jag tillsägelse
    Det är kanske inte hela världen ändå. ;)
  • Anna Paulita
    Maddisen80 skrev 2009-01-10 20:40:16 följande:
    Trinity78 jo men de anmälde mig igen ,jag tycker inte att man ska bli anmäld när man Varnar människor
    Fast du skrev ju vart hon kunde hitta medicinen, känns mindre bra liksom...men det är ju ur världen nu.;) Du blev ju inte avstängd eller så.
  • Anna Paulita
    wimla skrev 2009-01-11 21:32:26 följande:
    HejHar en fråga, den har säkert kommit upp förut men ställer den igen.Om man väljer att göra en OP privat, måste man ta ett lån på banken o betala av hela summan på engång eller kan man få lägga upp en avbetalningsplan till kliniken? Hoppas nån förstår:)
    Ja, du...jag har ingen aning, men jag kan tro att de vill ha allt på en gång. Vet däremot att det finns speciella lån man kan ta.
  • Anna Paulita

Vilken människa, vad kan man säga...det finns folk för allt.

Det är ju så klart jättejobbigt att känna att någon är ute efter ens man, då blir man ju helt klart en tigerinna men det verkar som att din sambo står upp till dig till 100%. Jag skulle tippa på  att det handlar om avundsjuka, hon vill ha det ni har och försöker därför sätta käppar i hjulet...kan tom vara svartsjuka. Men det är bra att ni markerar vad som är okej och inte. Och så länge hon inte kan respektera dig eller erat hem tycker inte jag din sambo ska hjälpa henne....ALLS!

• Anna Paulita

Håll tummarna att min platå har släppt, jag vägde mig i morse och har gått ner 2,5 kg på tre dagar....

• Anna Paulita
    Felicia6 skrev 2009-01-12 12:48:28 följande:
    Jag är föresten snaaaart med i 70KILOS klubben (*flinar mot kaffelatte*
    Jag är också på väg, efter att jag släppt 2,5 kg helt plöstligt väger jag 83 kg nu....inte mycket innan jag går in på 79....:)

Grattis by the way. :)
  • Anna Paulita
    Zizter skrev 2009-01-12 13:06:31 följande:
    jaha.. då har jag festat för första gången.. det är ju typ 3 månader sen jag opererade mig och det gick faktiskt finfint! drack vin och var inte alls så lättpåverkad som många varnar en för.. men alla är vi ju olika.. drack rätt mycket vin under den kvällen men sakta sakta.. och roligt hade jag.. och aldrig blev jag riktigt full heller.. å de va ju inte mitt hål heller.. utan bara gå på fest å ha skoj.. så.. så kan de gå..
    Vad skönt för dig! Härligt med en kul kväll!
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass