Meduziz skrev 2009-01-10 10:13:59 följande:
Jo jag vet. En av mina allra närmaste vänner är sjuksköterska och hon är jättestolt över hur bra jag håller min vikt. "Även GBP-patienter brukar kunna gå upp rejält så du är faktiskt JÄTTEDUKTIG!"Men ändå så har man elaka tjockistankar i huvudet som tycker "Det stod faktiskt i lilla boken om GBP-opade att de flesta går ner under graviditeten! Sluta mumsa tjockis". Typ. Måste sluta vara så elak med mig själv men det är svårt att bara vända.Men jag är stolt ändå över att jag håller mig på mattan. Försöker peppa mig själv varje dag och påminner mig själv om att det ÄR bra. Speciellt med tanken på att jag inte kan vara ute och traska då det ger mig
sammandragningar.NU kan jag ju
iofs gå ur och gå för nu kan bebis födas om h*n vill men då har jag ju foglossning istället *asg*Ska ut och promenera som en tok sen när liten är ute. Barnvagnen ska ha rullat många mil innan sommaren är här. Hur går allt för dig då?
Åh, nu får jag redan ångest. Vi planerar ju att ta ut spiralen så fort vi får ok från läkaren typ och jag kommer nojja sjukt mycket. När jag var gravid med min dotter gick jag upp 12 kg vilket kändes helt ok, men om jag kommer hitta en text där det står att gbp opererade brukar gå ner kommer jag helt klart ha hjärnspöken hela min graviditet.
Jo, jag har gått ner typ 32 kg och det är ju bra, har 12-14 kg kvar till mitt mål. :) Men jag har också stått på en platå i säkert 2 månader så jag börjar känna mig lite desperat och vet inte vad jag ska ta mig för. Funderar på att skriva in mig på Viktväktarna. Har även funderat (och försökte) flyta men höll på att kräkas av smaken. :( Sedan har jag haft tankar om att detoxa mig men så läste jag att det är helt verkningslöst....
Och sedan nojjar jag äver att jag börjar komma in i mina gamla tankemönster som jag hade innan....som i princip gjorde mig så djävla fet.
Man kan säga att det är lite jobbigt nu. ;)