Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Gbp=Gastric bypass

Miss Emelie skrev 2009-01-07 10:33:04 följande:
    kommer in och skryter lite. Har idag 10 kg kvar till målvikt. känns helt sjukt att säga. istället för 63 som jag hade ibörjan. kan bara beskriva det som sjukt.
    Whoho! Grattis! Kan tro att det känns härligt! :)
  • Anna Paulita
    Zizter skrev 2009-01-07 18:57:07 följande:
    jomen jag tänker testa lite vin här hemma kvällen innan och se hur det funkar..men var du lättpåverkad innan op åxå eller har det blivit efter??alltså nå förstår jag att man inte kan eller ska supa skallen av sig så snart efter op.. vill bara känna mig som en människa nu när jag fått LIVSLUSTEN tillbaka! så.. några klunkar vin kan väl inte skada lixom.. aja.. pekpinnar finns ju överallt tyvärr.. å oftast på FL..
    Det var inte på något sätt menat som en pekpinne, du frågade och jag svarade vad jag tyckte. Vill du sedan tolka det som en pekpinne är det upp till dig. Jag känner att jag blir irriterad över att du tycker jag kommer med pekpinnar, tycker du är orättvis.

Jag sa heller inte att några klunkar vi skulle skada bara att det är bra att ha koll på hur man reagerar innan, för sin egen skull. Men du skulle ju testa hemma så det är ju bra.
  • Anna Paulita
    Sparkle skrev 2009-01-07 19:58:24 följande:
    Vill bara säga att på tv4+ nuså börjar extrem övervikt nu kl 20 ifall nån e intresserad. Kram Hanna
    Jag ska titta på det. Det känns dock som om jag sett det förr, känner igen personerna i det...men ändå inte handlingen...
  • Anna Paulita
    Pillson skrev 2009-01-08 07:26:33 följande:
    Zizter skrev 2009-01-07 21:21:29 följande: håller med dig, man får tydligen inte fuska det minsta, nu skall vi tydligen vara supermänniskor som bara knaprar en morot på lördagskvällen... (jag är INGEN supermänniska och kommer aldrig bli, äter och dricker det jag vill ha men i lagom mängd...)
    Fast är det verkligen någon som sagt att vi aldrig får äta onyttigt eller aldrig ta ett glas vin. Man kan äta goda saker och dricka vin ibland utan att säga att det är fusk, det gäller ju bara att änvända sunt förnuft.

Men när man är relativt nyopererad är det ju en fördel att ta det lungt med både onyttigheter och alkohol, om inte annat för att man inte vet hur kroppen reagerar. JAG skulle iallafall inte vilja få en fet dumping på en fest första gången eller bli asplakat för jag druckigt för mycket pga att jag inte vet hur jag reagerar.

INGEN har påstått att vi ska vara supermänniskor.
  • Anna Paulita
    HardrockGoddess skrev 2009-01-07 19:23:05 följande:
    Är ju nybörjare på allt med GBP, sedan jag precis fattat beslutet att jag vill göra operationen. Läste här i tråden och det framkom att om man dricker kolsyrade drycker kan man få obehag? Hur känns det och varför får man det?Är flitig sodastream-användare och ääälskar kolsyrat vatten
    Jag kan inte drucka kolsyrade drycker, jo om de står och bubblar av sig ett bra tag och då är det inte kolsyrat längre. ;) Hur det känns är svårt att beskriva men jag tycker det är klart oskönt i magen.
  • Anna Paulita
    Pillson skrev 2009-01-08 08:50:34 följande:
    men det känns som om alla har rätt att kommentera vad jag äter och dricker och gör, "skall du verkligen äta så mycket" (fast de äter en tredubbel portion av samma) eller "är det där bra mat för dig= (säger de med tex grädde i hela nyllet) eller "har du fått mycket lös hud" (vad har de med det att göra?)undrar vad de (ej opererade) sagt om jag frågat DEM samma sak?
    Folk är nyfikna och vet inte, pga okunskap, vilket inte är så konstigt då denna kunskap sitter man på när man är opererad eller ska operera sig annars behöver man ju inte ha den. ;)

Jag har tur och folk frågar inte mig, de frågar hur jag mår och det är ju det viktigaste.

Håller heeeeelt med att de ska ge blanka fan i hur mycket lös hud du har, verkligen inte deras sak. Fräckt....
  • Anna Paulita

Missa inte 4:an+ nu. Big Medicine kl 20.

• Anna Paulita
    Hanna91 skrev 2009-01-08 20:34:28 följande:
    Hej Hej =) Tror ni en 18åring som ligger på ett BMI på 37 kan få göra en GBP? Måste man alltid betala dom där 120.000kr eller är de gratis i vissa fall?Hör gärna av er till mig snart =) Tack Tack
    Det är nog inte omöjligt, men det beror dels på bakgrunden, hur länge personen haft problem med övervikt och  om det finns följdsjukdommar. Vissa landsting opererar från och med bmi 35.
  • Anna Paulita
    jossan01 skrev 2009-01-08 20:38:45 följande:
    Hua.. Jag klarar inte av att se program om op, mår så piss dåligt.. Känns som att jag äter åt skogen för mycket (fast att jag vet att jag äter som jag ska) och är liiiivrädd för att jag ska gå upp..
    Därför tittar jag, för att verkligen tänka på vad jag stoppar i mig. Det sporrar mig till att äta nyttigt 6 av 7 dagar.
  • Anna Paulita
    Hanna91 skrev 2009-01-08 21:04:19 följande:
    Svar på #787Jasså=) Har du gjort operationen? Vart bor du ? =)
    Menar du mig?

Ja, jag hade ett bmi på 38 när jag gjorde min operation.

www.viktdropp.se finns en tjej som var 18 när hon opererade sig. Aprilu heter hon.Dock känner jag inte till hennes bmi.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass