• medow

Gbp=Gastric bypass

Hej flickor.
    Villken våg eller vikt rättar ni er effter ??
    Var på kontroll på vitakliniken och då vägde jag 2 kg mindre än på min våg hemma .
    Villken vikt ska jag räkna effter ??

Ja menar 2 kg är ju hur mycket som hahahaha.

• medow

Glömde fråga er.
    Blev ni alla måttade runt midjan innan op ??
    Mig glömde de men i måndags så hade jag 97 cm runt midjan .
    Vill minas att jag hade 122 cm innan op hemma måttet.

• medow

Hej alla.
    Livet rullar på och vikten kryper sakta ner .
    Nu har jag tappat 30 kg !!!!!!!!!!!!!! fattar det inte alls.

Ett litet inlägg ang kriterier för att få en OP.
    BMI Över 40 med eller utan fettmarelaterade sjukdomar.
    BMI 30-35 lägst Med fettmarelaterade sjukdomar.

Fick svaret på Vitakliniken av min op läkre där.
    Lite osäker på exakt om han sa 30 eller 35 så jag skriver så.
    Han sa även att VC läkerna osv inte har rätt att neka att remisen ska skrivas eller skickas.

Det är patientens rättighet till våed, så som jag förstod det.

• medow

mamma2002 skrev 2009-02-01 18:55:32 följande:

På södertälje så ska man ha BMI minst 35, kanske skiljer sig mellan sjukhusen.¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Medow: Stort grattis till dig, det måste kännas underbart! Hur mycket räknar de med att du ska gå ner?¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤1975: De är ingen ide att komma tillbaka till sjukhuset innan 2år har gått. Inte heller säkert att de gör något åt din överflödiga hud heller.¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
    Ärligt så trode jag nog att jag skulle känna och se mer än vad jag .
    Men allt har blivit lättare lisom , inte så tungt och alla kläder sitter som en påse hahahaha inget passar längre ... Så DYRT med.
  • medow

På södertälje så ska man ha BMI minst 35, kanske skiljer sig mellan sjukhusen.¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Medow: Stort grattis till dig, det måste kännas underbart! Hur mycket räknar de med att du ska gå ner?¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤1975: De är ingen ide att komma tillbaka till sjukhuset innan 2år har gått. Inte heller säkert att de gör något åt din överflödiga hud heller.¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
    Glömmde skriva att den opererande läkaren även sa att jag hade goda chanser att bli normal viktig vad nu det än är hihihi... har i dag ett BMI på 33,3 mor 43 innan op.
  • medow

Glömmde skriva att den opererande läkaren även sa att jag hade goda chanser att bli normal viktig vad nu det än är hihihi... har i dag ett BMI på 33,3 mot 43 innan op.
  • medow

Glömmde skriva att den opererande läkaren även sa att jag hade goda chanser att bli normal viktig vad nu det än är hihihi... har i dag ett BMI på 33,3 mot 43 innan op.
  • medow

Hej flickor.
    Ang stl på byxor .
    Jag kan äntligeb ha stl 46 i genouros fel stavat jag vet .. men motsvara de 48 i vanliga eller ??

Vill beställa lite kläder men blir knäpp på vad jag ska ta ..

• medow

lotusblomman66 skrev 2009-02-14 18:38:45 följande:

Är det från Hennes & Mauritz du ska beställa kläder? För i sådana fall så heter ju deras märkte för oss lite större kvinnor generous. Då motsvarar stl 46 just 46. Kanske har förstått din fråga fel!! Då ber jag ursäkt.
    [/citat]

Betty Boop skrev 2009-02-14 20:22:31 följande:
    [citat]
    Hennes & Mauritz märke för stora storlekar heter BiB. Generous är Lindex märke! På Kappahl heter det XLNT.
    Tack ... jag menar lite som att om jag inte köper från de större kollektionerna utan vanliga storlekar ..
  • medow

Hej alla.
    Jag hade som ett del mål att nu under 90 kg i går (min födelsedag) men lyckades inte .
    Men i dag vägde jag 89,7 kg WEEEEEEE nu är jag med i 80 kg klubben det trode jag aldrig i mina vildaste fantasier att jag skulle väga igen hihihi.

Opades den 30 oktober 08 och har nu tappat 35 kg nu helt otroligt tycker jag BMI 31,5.

• medow

franzjager skrev 2009-03-01 13:00:13 följande:

GRATTIS så underbart att höra.såna som dig är verkligen en inspiration.
    tack skönt att läsa att det kan hjälpa någon annan.
    Satt själv och läste och drömmde om denna dagen men det gick liksom inte in att jag en dag skulle vara här där jag är nu.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass