Gbp=Gastric bypass
Mrs Kaffelatte - Tack! Det känns liksom mer fullt än att något sitter fast. Blir inget mer att äta idag och hoppas på att vakna i morgon lika välmående som tidigare.
Mrs Kaffelatte - Tack! Det känns liksom mer fullt än att något sitter fast. Blir inget mer att äta idag och hoppas på att vakna i morgon lika välmående som tidigare.
Måste bara skriva att igår delade jag mina "mitt val kvinna" i två bitar och det gick ju hur bra som helst Får nog köra så ett tag innan jag tar det stora steget att ta dem hela.Rom byggdes ju inte på en dag, och Petras noja att de ska fastna försvinner inte heller på en dag
Sitter här och läser vad ni äter, eller inte äter. Försöker läsa matdagböckerna inne på viktop ibland för att se hur jag ligger till. Ibland känns det som om jag kan äta alldeles för mycket och att jag knappt är opad och ibland märks det väldigt väl att jag är opad. har upptäckt att mycket beror på VAD jag äter. Bulgur behövs inte mycket av innan jag är full och känner mig det länge. Potatis lika så. Försöker verkligen hålla mig till mest proteiner och grönsaker.
Mellis är det eviga problemet. Försöker få dem så proteinrika som möjligt. Vill man har mer matigt kan man blanda keso med ett kokt ägg. Jättegott med lite örtsalt över. Eller klippa bitar av gravad lax och blanda med keso, inte heller fel om man fixar laxen. Försöker arbeta bort knäckebrödet flera gånger om dagen, känns lite fel för mig. Vet inte varför. Antar att jag är rädd att trilla dit på mackberoendet som fanns tidigare.
Anna Sol - vilken känsla! Själv sitter jag med H&M katalogerna och Ellos katalogen och drömmer mig bort. Ska beställa lite vår/sommar kläder inför Teneriffa resan i mars men vågar inte beställa förrens en månad innan, vet ju inte vilken storlek. Hoppas hoppas hoppas på en "normal" storlek som 48 kanske. Psykisk stor skillnad mot 50
Var visst inte "vår" operation utan en banding.... Men intressant i allafall....
Ja eller hur
Och vad var det för konstigt sjukhus den där tjejen hamnade på när kycklingbiten fastnade? Hoppas verkligen att det ALDRIG skulle hända här i sverige!
Hej på er!
Idag har jag varit inne och jobbat extra, pluggar ju i vanliga fall, men lite kontakt med verkligeheten är inte fel!
Jobbar som undersköterska på ett äldreboende och idag blev det ett rent katastrofalt pass om man ser matmässigt!. Började 13:50 och slutade 21:30 vilket innebar att mellan 13 - 22 åt jag en gång! Men humöret funkade iallafall. Dock kändes det bra att åta när jag kom hem - även om jag inte var hungrig!
Roligt var det dessutom att träffa kollegorna som jag inte har sett på ett tag, är ju inte alla jobbar samtidigt så några har jag faktiskt inte sett sen open. Vilka kommentarer det blev! Kul när det kommer spontant och kärleksfullt!
Mina snart -35 kilo både syns och känns!
Och vet ni vad, sedan den 1 januari har jag stått på min djävulsmaskin - crosstrainern - varje dag i 20-30 minuter. Känns så bra och jag känner hur ett beroende börjar växa fram!