• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • fruZ

Jag ska jobba nästa vecka oxå, men kommer ta ut en del flex så det är egentligen bara 2 hela dagar. Ska bli jätteskönt och jag hoppas faktiskt att räkan stannar där den är så att jag får vila någon vecka!

• speransa

Tack Irma! Jag googlade och läste om det igår.. Jo det är exakt det jag har frågan är vad det beror på.. Man blir ju rätt orolig.. Har också den lindrigare varianten vad jag tror iaf. Har dock inte haft det så länge.. Började rätt nyligen och jag är ju 30 år nu men har tränat mindre iom alla ma och då kanske det är den hormonella obalansen som har satt igång det?

Krusbär jo helt sant det där med att reumatism räknas som en autoimmun sjukdom.. d e därför ja nojjar mig..

• Irma
    Svar på #2733
    Raynauds kanske är något man borde ta upp med läkaren ja?

Alla konstigheter för mig började också för mig i samband med alla dessa j-vla missfall! blir så trött
  • Idun 78

Speransa, mina tester har inte heller tytt på att jag har lätt för att bilda blodproppar och att jag skulle behöva blodförtunnande av den anledningen. Däremot hade jag ett för högt TNF-alfa värde vilket indikerar att jag kan ha en autoimmun sjukdom latent. Av denna anledning kan man också använda sig av blodförtunnande medel, som tex Trombyl eller Heparin, för att förhindra ännu ett mf. Framförallt bör du väl gå och kolla upp om du har Raynauds, reumatism eller vad dina svullna leder beror på?

• StoraD

nämen oj Krusbär! UL redan imorgon! så spännande raring! Sen får du gå med magen i vädret!! Nej, jag har ingenting före rUL, utan det är om ca 5 veckor. Så länge har jag inte gått utan UL innan. Men vi ska på inskrivning hos bm den 31/2 och då är jag i v. 15-16 tror jag. Kan man höra hjärtat då? isf får jag en bekräftelse då.
    Apropå att berätta, jag vet inte hur stor du är - men kanske har vissa misstänkt lite, så det inte blir en så stor chock ändå? De jag har berättat för hade redan förstått , och jag tycker inte att det syns sådär jättemkt (även om andra säger att det gör det och jag är i denial).

a80: Men då har du inte mkt tid kvar på jobbet gumman, skönt att du har flex kvar att ta ut!
    Söta du, tänk att det snart är dags! Jag minns att du och jag började i den här tråden ungefär samtidigt!
    Då borde Hella också vara på gång, ni plussade väl ungefär samtidigt?

ååh kottarna! *kastar tillbaka på mamarazzi*

kramar på er

• Krusbär

lillaD: Ja, vissa har nog redan anat när jag gått i mina bylsiga kläder och inte vill träna... Men det gör ju egentligen inget. Hoppas att dina fem veckor till ul går snabbt! Själv fick jag vänta sex veckor mellan ul och det var lååång tid! Min bm ville inte lyssna på hjärtat i v. 15, men det verkar vara väldigt olika hur de resonerar kring det. Du får försöka se magen som en bekräftelse om inte annat!

Irma: Har du läst dr Beers bok? Där står bla att mf (graviditet) kan trigga igång immunologiska problem.

• Irma

Krus: Jag har köpt boken. Men lever i nog någon slags förnekelse tror jag. Har bara orkat läsa "historierna" i slutet där olika par berättar

Inte lätt när man är halvt språkligt handikappad heller. Tur att det finns ordböcker

• Cia o krabaten

LillaD: Jag fick lyssna på hjärtat v14 på inskrivningen, men då var det bara 1v sedan sista vul och jag var relativt lugn (Ni hör ju hur det låter )
    Hade tur och hade en nästan färdig student som min BM så hon gick med på att lyssna (Men fick bannor efter av BM ) men förklarade noga att det inte var säkert att man hörde och så hittade hon det nästan nere vid hårkanten liksom så låååångt ner!

• mamarazzi

LillaD: Jag ska lyssna på hjärtat i vecka 15+1. Jag bokade en tid hos min BM för jag kände att det var för länge att vänta till 22 april för rUL. När jag var gravid med dottern lyssnade jag i vecka 13 men nu vägrade BM göra det innan den tiden jag fick nu.

Irma: Jag levde så mycket i förnekelsen att jag inte ens köpte boken! Whats up med ditt språk?

Krusbär: Åh vad härligt att få "outa" sig!! Precis som speransa har de på mitt jobb vetat om mina missfall och varje gång jag blivit gravid så att de kunnat förstå mitt knasiga beteende. Men inte har det betytt att jag alltid fått sympati ändå så jag vet inte vad som är bäst.

Vet ni förresten att Familjelivs tidning ska skriva om "Hur länge orkar man försöka" i nästa nummer? Spännande!!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8