• MiaAnnette

    FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

    Hej alla fikasugna!

    Vi är några Sthlms-mammor som tycker om att fika , hitta på massa grejjer tillsammans på dagarna! Och vill gärna rekrytera lite fler till vår avslappnade mamma grupp! Vi är inga "perfekta FL mammor" som inte vågar släppa ögat från våra barn, litar på att pappan till barnet är minst lika kapabel att sköta osv.. Söker lite likasinnade med avslappnad inställning till föräldraskapet som skulle vilja träffas på dagarna och hitta på massa roligheter med bebbarna! Men vi träffas även ibland på "barnfria" middagar för att prata massa strunt och ladda mamma-batterierna!

    Presentera dig gärna om det låter som nånting för dig?!

    Del 1 av tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36387026.html


    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
  • bakabakalitenkaka
    Colin tackar för alla grattis
    Dessvärre är han inte så kry, stackarn har 39,6 i feber på sin födelsedag Vi firar lite lugnt idag, blåbärssoppa och smörgåsrån
    ღ Colin 2007.12.21ღ
  • Cmon baby

    Det va himlans lugnt här hörni, men det är ju förklarligt .... nää jag är väl den enda här som inte har nåt liv!!!!!GråterGråter...

    Jag hyser en hatkärlek till julen. Det är riktigt mysigt med julgran och belysning, snön (som inte finns), god mat och dryck. Roligt att öppna paket och se med spänning (eller besvikelse) vad man får.
    Men sen undrar man varför man flyter med strömmen och ska delta i köphysterin och trängas med sura gubbar o gummor (i alla åldrar).
    Sambon sa idag "Nästa år ska jag var ute i god tid med klapparna"....säger man inte så varje år?
    Jaja men så är det ialla fall.......

  • jenn79

    Grattis Colin!

    Cmon; Instämmer till julen!

    Har vart på Grönan idag, emma har åkt karusell och Simon tittade storögt på!


    Dotter 051211 och Son 080428
  • MiaAnnette
    Här var det tyst! Antar att alla är i värsta jul stressen! Vi har slussat runt mellan släktingar & vänner.. Tidigare idag tog vi time-out och drog ut på långpromenad i snön med båda hundarna vilt springandes! Så sköönt! Värsta snöfallet hade kommit inatt så nu är det juligt & fint! Emmis sover ute i vagnen än och vi andra dricker Pentiks julkaffe & pepparkaka!

    Snart ska vi iväg igen och träffa lite vänner som också fått barn så det blir lite bebbe fika! Emmis blyghet har släppt nu och hon kan vara med mormor & morfar! Så igår kväll blev det barnfri middag på restaurang med min bror & sambo! Jätte kul att vara ute som ett PAR!

    Emmis har lärt sig så mycket nytt här! Förvånad Börjat praktisera att krypa på alla 4:a, inte bara åla! reser sig upp här och där samt tar sig enkelt upp från liggandes till sittandes! Säger nu både mamma & pappa tydligt... Kanske bra att byta mark då och då!

    Det var lite uppdatering från suomi landet! Vad gör ni andra, åker nån bort över jul eller är ni redan borta?
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Grönögat

    Vi är hemma över jul, blir att åka till farmor på julafton (Märsta). Jag har inte handlat julklappar än! Ah detta otyg!
    Cmon baby; jag säger också så varje år, att nästa år så ska jag minsann handla mina julklappar i oktober men likt förbannat så står jag där och svettas i kön den 23:e att man aldrig lyssnar på sig själv!

    Sonen, som heter Anton btw,är inne i en mammig period igen; jag får bara avlägsna mig en meter från honom och går jag längre än så så blir det gråt och tandagnisslan, ack ja det är gulligt men jag hoppas lite att det går över snart då jag väldigt gärna skulle vilja kunna gå på toaletten utan illtjutet ringande i öronen

  • EmsanPemsan

    hej på er nu har jag också hittat hit
    Här är de fullt upp.. håller och göra julmat som ska med till svärmor där vi ska fira med min mans släkt.. vi blir 20 pers.. aldrig nånsin firat så stor jul så de kan ju bli spännande och eeh livat
    inte mycket tid man har över till att sitta här nu 2 dar innan julafton har inte ens hunnit köpa alla julklappar.. känner mig inte alls stressad!!!!

    om jag inte hinner in här innan julafton så vill jag önska er alla en riktig GOD JUL hoppas ni får fina julklappar och njuter av den underbart god julmaten

  • Kerplunk
    Oj det var en liten pluttbild. SkrattandeGod Jul önskar Lovis och Josefin
    ♥ Lovis 080131 ♥
  • Cmon baby
    EmsanPemsan skrev 2008-12-22 16:43:20 följande:
    hej på er nu har jag också hittat hit Här är de fullt upp.. håller och göra julmat som ska med till svärmor där vi ska fira med min mans släkt.. vi blir 20 pers.. aldrig nånsin firat så stor jul så de kan ju bli spännande och eeh livat inte mycket tid man har över till att sitta här nu 2 dar innan julafton har inte ens hunnit köpa alla julklappar.. känner mig inte alls stressad!!!! om jag inte hinner in här innan julafton så vill jag önska er alla en riktig GOD JUL hoppas ni får fina julklappar och njuter av den underbart god julmaten
    Hur har det gått?? GOD JUL på er med!
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)