Inlägg från: AnnAhl93 |Visa alla inlägg
  • AnnAhl93

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Enligt tingsrätten handlade Kerstin fel, fine! Så vad handlar då denna tråden om? Jo att det är orättvist att TS inte har fått några julkort medans Kerstin fått massor. Varför gnäller ni då på Kerstin?

Eller tobakshandlaren som startade en insamling, är det olagligt att ha insamlingar? Det går runt folk med bössor och tigger pengar till Rädda barnen, ska vi polisanmäla dom också? Alla i människor, även dom i Åtvidaberg, har sin fulla rätt att ta ställning och dom flesta verkar ha tagit ställning för Kerstin. Så TS, deal with it eller flytta.

Tycker tråden luktar avundsjuka för att TS inte får några julkort eller får vara med i tidningen.

• AnnAhl93

Anonym (ond i ögat) skrev 2008-12-23 01:41:17 följande:

Annahl93: Alltså ursäkta, men hur hade du känt om någon slagit ditt barn med käpp och sedan hade hela er hemort suttit och tyckt synd om personen som gjorde det? För att hon/han blev dömd för att ha slagit DITT barn? Om ett helt samhälle fryste ut din familj och folk startade insamlingar. Det är ju för fan helt sjukt!
    Vaddå ursäkta? Jag hade givetvis följt med mitt barn till den drabbade och bett om ursäkt för det inträffade. Jag hade absolut inte polisanmält och baktalat den äldre kvinnan. Då hade inget av detta hänt och då hade inte TS känt sig utfryst.
  • AnnAhl93

Mymlan L skrev 2008-12-23 01:59:17 följande:

Och som en del av er tycks tro: Den här tråden handlar inte om julkort!!! Ni hänger upp er på oväsentliga saker. Anonym (mamman) skrev 2008-12-22 14:00:35 följande:Den handlar om en nyinflyttad familj med ett barn som blivit slaget av en vuxen kvinna på orten. Denna familj förföljs nu av ett helt samhälle! På grund av att en vuxen människa tappat allt förstånd och alla spärrar och allt förnuft. Och för detta belönas denna lagöverträderska!!!Bara trakasserierna är underlag nog för en anmälan om förföljelse. Kan ni inte läsa texter??
    Fel, den handlar om en gammal dam som blivit trackasserad i flera år. Där TS bokstavsbarn har anslutit sig till de andra barnen som trackasserat damen och därefter rättmätigt fått en liten tillrättavisning.

TS familj har inte stöd av Åtvidabergs befolkning, därav förföljs TS? Mona Sahlin har inte stöd av Sveriges befolkning, förföljs hon av hela Sveriges befolkning då?

Kan du inte läsa texter?
  • AnnAhl93

Mymlan L skrev 2008-12-23 02:03:59 följande:

För er som inte känner till det: Den som begår brott blir ofta ett helgon i andra osäkra människors ögon. Människor som inte har någon som helst egen självkänsla. Jämför tex med Juha Valjakalla, som drog till sig massor med beundrarinnor när han blivit dömd och satt i fängelse. Groupies till brottslingar för att uttrycka sig hårt och rakt på sak!
    De som blivit utsatta för brott brukar försöka utnyttja mediautrymmet som det innebär att ha blivit utsatt för ett brott. Jämför med t.ex. John Hrons föräldrar.
  • AnnAhl93

Mymlan L skrev 2008-12-23 02:28:45 följande:

Bra att vissa av er tar åt er genom att ni hoppar på mig direkt. Jag ville locka fram er. Ni visar verkligen att ni är barnlösa, inte kan läsa en text och är allmänt oupplysta på vad som är lagöverträdelser och ett normalt socialt uppförande. Tänk er in i samma situation som TS. Den som är barnlös får ta till ett syskonbarn eller något annat närstående barn i rollen som ert eget barn. Kommer ni och säger att tanten gör rätt som slår ert barn och hotar med att göra det igen och om ni dessutom tycker att barnet ska gå dit och be om ursäkt för att tanten slog honom, ja då kan man verkligen ifrågasätta om ni inte ska mista vårdnaden om ert barn. Mycket möjligt att tanten som slog blir fostermamma till ert barn!Kom igen när ni vuxit upp och mognat, flickor!
    Ja, jag ser inga problem i det. Om en äldre dam slog till min son lite löst med en käpp efter att han trackasserat henne så skulle det inte göra mig något. Jag hade däremot tagit åt mig som fan och pratat allvar med min son samt gått med honom till den äldre damen och bett om ursäkt samt lämnat en lite fredsgåva.

Godnatt
  • AnnAhl93

johansson79 skrev 2008-12-23 12:07:43 följande:

Skicka julkort till Kerstin i Åtvidaberg Den 76-åriga Kerstin Gunnarsson i Åtvidaberg blev dömd till misshandel för att hon blev arg på några ungar som tryckte ner körsbär i hennes brevlåda och gav dem en smäll med käppen. Nu har användarna på Flashback Forum reagerat, och startat en kampanj där man uppmanar människor att skicka julkort till Kerstin Gunnarsson.Julkorten skickas till:Kerstin GunnarssonÅkervägen 1 A597 43 ÅtvidabergFlashback Forum: Skicka julkort till Kerstin!:www.flashback.info/showthread.php samlar in pengar - för att betala 76-åriga Kerstins böter:www.aftonbladet.se/nyheter/article3753724.abKerstin fick stort stöd efter käpp-domen:www.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53ql... TYCKER DET HÄR ÄR SKANDAL!!!
    Var är skandalen? Att du inte får julkort? Att du inte får mediautrymme? Hade du löst detta på ett vuxet sätt genom att ta med din unge till tanten och bett om ursäkt så hade det inte blivit någon "skandal". Man borde fan få skaffa någon sorts licens för att få skaffa barn.
  • AnnAhl93

johansson79 skrev 2008-12-23 14:36:51 följande:

skulle jag tagit med min son och bett om ursäkt för att han fick en bula i huvet och 2 blåmärken av tanten?
    Svar ja. Skam är ett jävligt bra hjälpmedel för att uppfostra sina barn. Jag kan bara gå till mig själv som barn, när jag hade gjort någonting fick jag följa med morsan och prata med den drabbade. Inte fan gjorde jag om något liknande igen iallafall, otroligt pinsamt var det.
  • AnnAhl93

Anonym skrev 2008-12-23 15:12:13 följande:

Enda gången våld är berättigat är om det är rent självförsvar, att någon hotar ens familj eller att man räddar någon som blir misshandlad eller hotad!Blev tanten skadad fysiskt av dessa 9 åringar??
    En gammal tant med rörelsesvårigheter känner sig ju helt klart hotad när det springer runt en massa ungar och trakasserar henne. Jag tyder alltså i ditt inlägg att du anser det vara berättigat med lite lätt våld i denna situation. BRA, äntligen någon vettig här.
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 15:28:07 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 15:24:39 följande:
    Ett upplevt hot är inte alltid detsamma som ett verkligt hot. Om tanten är rädd för invandrare, män, eller rödhåriga kvinnor, har naturligtvis inte någon rätt att attackera dem fysiskt!Jag vet inte vad som är värst: Spelad idioti eller verklig idioti....
    Givetvis har hon inte rätt att attackera dom om hon ser dom gående på stan eller liknande. Skulle däremot dessa män, invandrare och rödhåriga kvinnor kasta bär i brevinkastet, slänga blommor på Kerstins balkong och uppträda allmänt jävligt mot Kerstin så har hon helt klart rätt att slå till dom.

Jag anser att den sorts idioti som verkar ha drabbat dig är den värsta.
  • AnnAhl93

johansson79 skrev 2008-12-23 15:39:08 följande:

tycker dom som klagar ska kolla upp vad ADHD är!koncentrationssvårigheter i skolan betyder väl inte att han, ställer till en massa oreda för annat folk eller?
    Från wiki:

Diagnos

Diagnosen ADHD delas in i följande fyra varianter:
    Uppmärksamhetsstörning/hyperaktivitet, i kombination
    Uppmärksamhetsstörning/hyperaktivitet, huvudsakligen bristande uppmärksamhet
    Uppmärksamhetsstörning/hyperaktivitet, huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet
    Uppmärksamhetsstörning/hypoaktivitet (underaktivitet)

Symptom:

För att en person ska få diagnosen ADHD så måste dessa symtom finnas och ha funnits under lång tid. Varje symtom ska också vara mycket mer påtagligt än vad man kan vänta sig utifrån personens ålder, kön och utvecklingsnivå.
    Koncentrationssvårigheter
    Dålig impulskontroll
    Hyperaktivitet
    Glömska

Det finns även andra symptom som är vanliga bland folk med ADHD men som inte är nödvändiga för att få diagnosen.
    Problem med motoriken
    Problem med sömn
    Sen tal- och språkutveckling
    Problem med att tolka sinnesintryck
    Hetsigt humör och trots
    Psykiska problem som ångest, stark oro eller depression
    Tendens att upprepa eller "haka upp sig på" ord eller meningar

Du menar alltså att ADHD slutar att gälla utanför skolans gränser? Att när han går hem från skolan blir han en frisk och helt normal unge? Hyperaktivitet, dålig impulskontroll, hetsigt humör och trots är väl några symptom som man kan sätta in i den här situationen?
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!