Inlägg från: AnnAhl93 |Visa alla inlägg
  • AnnAhl93

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

TBS skrev 2008-12-23 15:48:54 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 15:37:41 följande:
    Naturligtvis får hon inte våldföra sig på någon i sin omgivning, men framförallt inte ett barn.Hon FÅR däremot ringa polisen om hon känner sig trakasserad av kvarterets barn.Vilken sorts idioti är det du syftar på?
    Du skrev ju nyss att om det var ett verkligt hot så hade man rätt att ta till våld.

Jag syftar på WT-idiotin som många här har drabbats av.
  • AnnAhl93

johansson79 skrev 2008-12-23 15:49:03 följande:

Finns medecin mot ADHD om du inte visste det!Ge dig inte på något som du inte vet någe om!
    Visst finns det medicin men det dämpar endast. Tar din son medicin endast i skolan och när han är hemma eller någon annanstans så får han härja runt hej vilt? Du om någon borde väl veta hur puckat det verkar.
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 16:03:28 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 15:59:15 följande:
    Precis! Men nu var det ju inte så. Tanten var aldrig rädd att bli skadad av barnen, hon var arg för att de retade henne och förstörde hennes egendom. Hon dömdes till böter eftersom att hon brukade våld fast situationen inte kävde det."WT-idioti"?? nu improviserar du va?? ;)
    Vad vet du om hur Kerstin uppfattade situationen? Många äldre vågar inte ens gå ut i dagens samhälle, mycket tack vare de senaste decenniernas slappa uppfostrande. Förr i tiden roade sig tanterna och gubbarna med att gå på dans vilket de flesta inte vågar nu. Många vågar inte ens gå till affären utan låter deras barn gå och handla åt dom. Detta leder till ett isolerat och instängt liv i en liten lägenhet. Hur kul kan det vara? Så för att värna om de äldres frihet så ser jag gärna att barnen uppfostras bättre, med eller utan fysiskt våld.
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 16:21:18 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 16:13:20 följande:
    Detta var ett ovanligt uselt argument FÖR våld.Barn som kommer ur våldsamma hem löper betydligt större risk att själva lösa sina problem med våld, det vet de flesta vid det här laget (Hur blev Kerstin själv fostrad månne??)Skulle lösningen på barnens respeklöshet vara att gemene pensionär ger sig på dem med käpp??Eller är det föräldrarna som ska piskas? beslutsfattarna kanske ska få löpa gatlopp medan våra kära (och väluppfostrade??) pensionärer får ge dem vad de förtjänar för att de dristar sig att bötfälla en oskyldig gammal gumma....
    Ja är föräldrarna så pass usla att de inte kan uppfostra ett barn på ett normalt sätt, genom att visa och ge respekt samt att lära dem vad som är rätt och fel och att man tar konsekvenser av sitt handlande så är våld ända utvägen tyvärr. TS verkar ha misslyckats kapitalt med sin uppfostran och därför måste tydligen en utomstående visa hur det går till om man har gjort fel.
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 16:33:46 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 16:30:15 följande:
    Så.... Det barnet ska lära sig är alltså: Om någon beter sig illa mot dig ska du slå denne med första bästa tillhygge!?
    Det barnet ska lära sig är att tänka efter före. "Om jag trakasserar den här gamla tanten, vad får det då för konsekvenser?"

Sedan har barnet 2 alternativ:

1: "Jag fortsätter trakassera tanten men jag är då medveten om att jag kan få stryk"

2: "Jag slutar att trakassera tanten och får då heller inte stryk"

Simple as that
  • AnnAhl93

MajaK skrev 2008-12-23 16:32:51 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 16:30:15 följande:
    Så eftersom du tycker att ts har gjort fel så förtjänar hennes son några rapp med käppen? Tror du att slagen fick sonen att anpassa sig bättre till vårt samhälle? Det tror inte jag.
    Det tror jag, har han fortsatt att trakassera Kerstin?
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 16:46:33 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 16:40:35 följande:Som jag ser det så lär sig barnet följande:
    1. Om jag ska trakassera en tant är det säkrast att kolla att käppen inte är i närheten2. Jag trakasserar bara de som inte kan försvara sig i fortsättningen.3. När jag blir vuxen och känner mig trakasserad av ett barn, Ska jag passa på att slå dem innan de blir så stora att de kan slå tillbaka.
    Jag tror att vi ser det så olika på grund av vår egen uppväxt. Du verkar ha haft en jobbig uppväxt, föräldrar som inte bryr sig och som inte kunde lära dig rätt och fel. Du verkar ha varit ett barn som planerade dina trakasserier mot andra medmänniskor. Jag däremot hade föräldrar som lärde mig hur saker och ting fungerade i världen och därför har jag ett klart rimligare synsätt till det hela.
  • AnnAhl93

Censur skrev 2008-12-23 17:28:21 följande:

barn som har bra föräldrar anser inte att det är OK med barnaga. Vad är det för resonemang?Jag har aldrig trakasserat någon... men att slå ett barn för att han sprungit i trappan. ÄR det ok?Absolut inte!
    Kamma luggen och kom in i matchen. Du tror att Kerstin reagerar på det här sättet för att några ungjävlar sprungit i trappen? Självklart skyddar hon sig själv och sin egendom mot skadegörelse, du skulle göra samma sak. Barn kan vara förjävliga och det vet alla här. Barn är inte oskyldiga för att dom säger att dom är det, kom ihåg det.
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 17:13:34 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 16:56:44 följande:
    jag vet förståss lika lite om din uppväxt som du vet om min.Eftersom att jag aldrig har trakasserat någon, så vet jag inte hur mina föräldrar skulle reagera om jag gjort det. Men jag vet med säkerhet att de INTE skulle slå mig eller på annat sätt kränka mina mänskliga rättigheter.Jag lärde mig skilja mellan rätt och fel, främst genom att betrakta min omgivning. Eftersom att mina föräldrar och grannar behandlade mig, och varandra med respekt gjorde även barnen det.När ett barn betett sig illa på något sätt (kanske retats för mycket med någon granntant) Tog de vuxna tag i problemet på ett sansat och moget sätt.Det som skulle ha provat att ge sig på någon annan med eller utan käpp, skulle förmodligen ansetts lite rubbad.
    Visst är det så, men man märker direkt vilka som har haft en svår barndom. Försöker man att göra något som är olämpligt genom att gå runt de olika förbuden föräldrarna satt upp så har man inte fått en riktig uppfostran.
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 17:45:34 följande:

De flesta förstår tack och lov att det finns andra sätt att fostra barn.Allterantivet till att slå dem med en käpp är INTE att acceptera beteendet.Jösses! finns det verkligen så här många hjärndöda vuxna??
    Så vad är alternativen?

Visst, nummer 1 är att uppfostra dem med kärlek och visa vad som är rätt och fel osv. Men om det tydligen inte fungerar eller om föräldrarna är så pass olämpliga att de inte klarar det? Vilka alternativ finns då?
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!