Inlägg från: johansson79 |Visa alla inlägg
  • johansson79

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 01:36:33 följande:

Enligt tingsrätten handlade Kerstin fel, fine! Så vad handlar då denna tråden om? Jo att det är orättvist att TS inte har fått några julkort medans Kerstin fått massor. Varför gnäller ni då på Kerstin? Eller tobakshandlaren som startade en insamling, är det olagligt att ha insamlingar? Det går runt folk med bössor och tigger pengar till Rädda barnen, ska vi polisanmäla dom också? Alla i människor, även dom i Åtvidaberg, har sin fulla rätt att ta ställning och dom flesta verkar ha tagit ställning för Kerstin. Så TS, deal with it eller flytta.Tycker tråden luktar avundsjuka för att TS inte får några julkort eller får vara med i tidningen.
    jag gnäller inte för att Kerstin får julkort utan av kränkningen min familj får utstå!
    ang insamlingen så är det olagligt om man saknar tillstånd vilket spelbutiken gjorde!
    DET ÄR ALDRIG RÄTT ATT KRÄNKA NÅGON!

När jag flyttade till området var det fullt med ungar ute som lekte på gräsmattan, cyklade, lekte dunken, va i klätterställningen osv, men sedan augusti finns inte ett barn ute, inget barn är ute och leker, det är helt dött på området, skulle kunna tro att det inte finns barn i området SKRÄMANDE!
    Det där Kerstin har sagt om att barnen drar upp hennes blommor från balkongen och kastar sten tycker jag låter konstigt då hennes balkong är 4 meter över marken! barnen kanske hittade en stege nånstans då eller???

Jag har pratat med andra föräldrar i området och dom säger att det INTE var första gången Kerstin slår ett barn "hon är en ilsken tant" som lätt går till angrepp!
  • johansson79

Tycker det är ett försvarstal av Kerstin att hon blivit trakaserad i åratal av barn och därför ge henne rätten att slå sonen med en aluminiumkäpp tre gånger!

Varför har Kerstin aldrig anmält något utan tar upp det först när hon själv får en anmälan på sig?????

Finns inget som tyder på att hon blivit trakaserad i åratal mer än hennes egna ord!

FÖRSVARSTAL SÄGER JAG BARA!!!

• johansson79

Mrcookiepants skrev 2008-12-23 11:27:39 följande:

johansson79 skrev 2008-12-23 11:18:03 följande:
    Det är vinter, klart som fan att det inte är lika mycket barn ute och leker som det var i somras, idiot.
    Är augusti vinter???? barn slutar väl inte vara ute för att det blir höst eller vinter för den delen heller.
    Barn är väl ute och leker oavsett väderlek, annars är det väl något fel!
  • johansson79

Skicka julkort till Kerstin i Åtvidaberg
    Den 76-åriga Kerstin Gunnarsson i Åtvidaberg blev dömd till misshandel för att hon blev arg på några ungar som tryckte ner körsbär i hennes brevlåda och gav dem en smäll med käppen. Nu har användarna på Flashback Forum reagerat, och startat en kampanj där man uppmanar människor att skicka julkort till Kerstin Gunnarsson.

Julkorten skickas till:

Kerstin Gunnarsson
    Åkervägen 1 A
    597 43 Åtvidaberg

Flashback Forum: Skicka julkort till Kerstin!:
    www.flashback.info/showthread.php

De samlar in pengar - för att betala 76-åriga Kerstins böter:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article3753724.ab

Kerstin fick stort stöd efter käpp-domen:
    www.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

TYCKER DET HÄR ÄR SKANDAL!!!

• johansson79

skulle jag tagit med min son och bett om ursäkt för att han fick en bula i huvet och 2 blåmärken av tanten?

det här är ju inte heller första gången hon slår ett barn, det har hänt tidigare med tydligen enligt mina grannar ialla fall....

jag tycker jag tog mitt ansvar som mamma, sonen kom hem gråtande, jag och en granne går över till tanten och frågar vad som hänt.
    hon själv berättar att hon slagit min son för att dom sprang i trappen och förde liv och att hon inte ångrar sig utan skulle kunna göra om det, hon var aggresiv och hotfull mot både mig och grannen, det gick inte prata med henne alls, hon hade bara inställningen på att hon handlat rätt och att hon glädjeligen skulle ta sitt straff och sina böter.
    Först då anmälde jag eller det gjorde jag väl inte heller, jag ringde till polisen och det hela ledde till åtal.

hon erkände i rätten och fick sitt straff i form av böter som hon skulle betala till brottsofferjouren Inte till mig eller sonen för något skadestånd var det aldrig tal om, fast att Kerstin ljugit och sagt det till tidningen, efter det har det nästantill var dag stått det ena efter det andra i tidningen
    Helt plötsligt hade hon blivit trakaserad av ett barngäng i flera år osv.....
    varför har inte det framkommit tidigare? och vad har min son med det att gör? vi som bott en vecka på området och kommer från en annan stad 15 mil bort, skulle min son då kanske cyklat 15 mil var dag för att trakasera Kerstin???
    Kerstin säger att barnen rycker upp hennes blommor från balkongen osv Men hur är det möjligt då hennes balkong är 4 meter över marken, vad jag vet har jag inte sätt ett barngäng springandes omkring med en stege under armen....

• johansson79

tycker dom som klagar ska kolla upp vad ADHD är!

koncentrationssvårigheter i skolan betyder väl inte att han, ställer till en massa oreda för annat folk eller?

• johansson79

Finns medecin mot ADHD om du inte visste det!

Ge dig inte på något som du inte vet någe om!

• johansson79

johansson79 skrev 2008-12-23 14:36:51 följande:

skulle jag tagit med min son och bett om ursäkt för att han fick en bula i huvet och 2 blåmärken av tanten?det här är ju inte heller första gången hon slår ett barn, det har hänt tidigare med tydligen enligt mina grannar ialla fall....jag tycker jag tog mitt ansvar som mamma, sonen kom hem gråtande, jag och en granne går över till tanten och frågar vad som hänt.hon själv berättar att hon slagit min son för att dom sprang i trappen och förde liv och att hon inte ångrar sig utan skulle kunna göra om det, hon var aggresiv och hotfull mot både mig och grannen, det gick inte prata med henne alls, hon hade bara inställningen på att hon handlat rätt och att hon glädjeligen skulle ta sitt straff och sina böter.Först då anmälde jag eller det gjorde jag väl inte heller, jag ringde till polisen och det hela ledde till åtal.hon erkände i rätten och fick sitt straff i form av böter som hon skulle betala till brottsofferjouren Inte till mig eller sonen för något skadestånd var det aldrig tal om, fast att Kerstin ljugit och sagt det till tidningen, efter det har det nästantill var dag stått det ena efter det andra i tidningenHelt plötsligt hade hon blivit trakaserad av ett barngäng i flera år osv.....varför har inte det framkommit tidigare? och vad har min son med det att gör? vi som bott en vecka på området och kommer från en annan stad 15 mil bort, skulle min son då kanske cyklat 15 mil var dag för att trakasera Kerstin???Kerstin säger att barnen rycker upp hennes blommor från balkongen osv Men hur är det möjligt då hennes balkong är 4 meter över marken, vad jag vet har jag inte sätt ett barngäng springandes omkring med en stege under armen....
    HÄR KOMMER MITT INLÄGG IGEN!!!!!!!!!
  • johansson79

Hur det ser ut nu!
    för det första anledningen till att jag skrev denna tråd var för att jag ville ha råd hur jag skulle takla dom som håller på att trakasera oss.
    som sagt vi får hotbrev, sönder skurna däck, skadegörelse på vår bil, spott loskor på dörren, och lappar uppsatta i trappen att vi ska försvinna från orten, min son har även fått flera dödshot där man skriver att personen ska skjuta min son.

det här handlar inte om Kerstin och vad hon gjorde, det är liksom avklarat sedan länge hon vart DÖMD
    det handlar om vad vi nu får utstå,
    min son målas ut som en som trakaserat Kerstin i åratal vilket är OMÖJLIGT då vi inte bott på orten så länge!

Att vi inte var med på rättegången står på första sidan.

LÄS MINA INLÄGG!!!

• johansson79

Carola J skrev 2009-01-14 22:52:36 följande:

Fy att människor håller på sådär.. Vuxna borde juh veta bättre.. Om min mormor skulle slå till ett barn så skulle jag bli fly förbannad och förstå om det blev en anmälan osv..Att folk inte har något bättre för sig än att trakassera en barnfamilj på det här sättet. Nu är det juh faktiskt så att det blev bevisat i en rättegång att tanten gjort fel, kan inte bara resten av samhället då acceptera det?!?!Blir riktigt förbannad...
    i den här hålan tycker nästa alla att min pojke fick vad han förtjänade,,,, tycker det är hel sjukt, jag förstår mig inte alls på dessa människor, våld föder ju våld
  • johansson79

december bebis skrev 2009-01-15 12:44:08 följande:

Har de andra föräldrarna nu gjort nått för att stoppa trakasserierna, nu när de vet om det? Lät ju som det oxå fortgick?
    Hej det är tanten som sagt att hon har blivit trakasserad i åratal men det kom först fram när hon dömdes, det är ingen som hört ett knyst om det innan! jag som likså andra tror att det bara var ett rent försvarstal från hennes sida, hon har ju tex gått ut i tidning och sagt att hon får sina blommor upp ryckna från balkongen och att barn stått och slagit på balkongen,,, Men det är ju helt omöjligt då hennes balkong är 3 meter upp i luften
  • johansson79

Anonym skrev 2009-01-15 15:10:18 följande:

Bor själv i Åtvidaberg och har inga problem alls. TS får verkligen Åtvidaberg att låta som att alla trakasserar varandra. En sak jag har undrat ang artiklarna, i en artikel säger du, TS, att sonen inte är ute så sent på kvällarna för han är hemma med sina rutiner då, men ändå så var det din pojke som fick ett slag? Hur kan då din son fått slaget om han inte var där? Ja det området har det varit mycket stökigheter på ett tag nu, dock lugnat ned sig en aning nu, och det var otur att det var din son som fick ta emot detta eftersom han inte hängt med detta gäng tidigare och varit med om allt. Men jag förstår att de gamla på området har tröttnat.. Du har ju tröttnat på att ni utsätts för både det ena och det andra eller hur? Är det bara vissa som får tröttna och andra ska bara stå ut med allt? Om föräldrarna kunde hålla reda på sina barn istället och fostra dem så vore det bra mycket bättre.En person säger något om ett ställe och det blir svartlistat på FL, så konstigt.. nää inte ett dugg..
    NÄÄ min son är inte ute på kvällen!!!
    Det här hände juh klockan 12 mitt på dagen juh!!!!!!!!!!!!!!!
  • johansson79

Var har ni fått för er att min pojke fick slagen på kvällen????? som sagt det här hände mitt på ljusa dagen klockan 12 INTE PÅ KVÄLLEN!!!

• johansson79

Glamrockare skrev 2009-01-16 08:56:39 följande:

Säger så här TS, tycker det är förjälvligt att din son blev misshandlad. En vuxen människa borde veta bättre en ett barn att man slår inte  ngn främst inte ett barn.MEN samtidigt om det nu stämmer att denna dam blivit kränkt o trakasserad i flera år av en grupp barn o det måste ju du ha hört om, om hon bott i ditt område, är det inte då din skyldighet som förälder att se till att han inte umgås med de barnen som gör detta mot denna dam.SEdan att hon inte har ngn som helst rättighet att misshandla din son det skall gudarna veta men pressa en människa tillräckligt länge så slår det slint till slut.
    hej!

jag har inte hört något om att tanten skulle vara trakasserad innan, men när det här hände min son hade vi bara bott ungefär en vecka, hör inte hört något nu heller om att hon skulle va trakasserad..... vad jag vet är bara att hon är mycket glad för alla tusentals kronor hon fått, men vem skulle inte bli glad för gratis pengar! men tycker det är omoraliskt att hon skryter eller vad man nu ska kalla det i tidningen........... det ger ett mycket konstigt budskap... "SLÅ BARN Å BLI RIK PÅ DET"!
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!