• Anonym

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Det jag menade med mitt inlägg var: Om barnen fysiskt attackerade tanten och försökte skada henne så hade hon haft rätt att värja sig! Man slår inte som tillrättavisning! Bara i rent nödvärn!

Trevligt att så många tolkat mitt inlägg totalt fel!!

• Anonym

alla som håller med kerstin att hon gjorde rätt osv ni är inte friska för fem jävla öre!
    ni kanske är som henne? En barnmisshandlare???
    Är våld okej? NEJ!!!

• Anonym

Censur skrev 2008-12-23 17:34:44 följande:

Jo, våld kan vara ok. ¨Kärringen skulle kanske vilja smaka på sin egen käpp? What goes around comes around....Barnmisshandlare förtjänar alla stryk!
    jo sånna som själv misshandlar andra förtjänar lika mycket tillbaka!
    Kärringen borde få smaka på sin egna käpp!
    Och ärligt talat hoppas jag inte att dom i den här tråden som håller med kerstin har egna barn! STACKARS barn säger jag då!
  • Anonym

TBS skrev 2008-12-23 17:45:34 följande:

De flesta förstår tack och lov att det finns andra sätt att fostra barn.Allterantivet till att slå dem med en käpp är INTE att acceptera beteendet.Jösses! finns det verkligen så här många hjärndöda vuxna??
    jaa tyvärr så finns det så många hjärndöda vuxna, och det lär finnas flera.
  • Anonym

o GUTEGIRL o skrev 2008-12-23 17:56:25 följande:

Personligen har jag skickat ett julkort till damen, och skulle inte tveka att göra det igen. Det måste finnas lite sunt förnuft någonstans, och Kerstin ger det sunda förnuftet ett ansikte. Man petar inte in körsbär i folks brevlådor. Fattar man inte det så får man väl helt prata med folk på det språk de förstår, i det här fallet ett rapp med tantens käpp. Att behandla gamla människor så respektlöst är fan inte klokt.
    så om en nioåring höll på med dig som är 30-40 år? så skulle du också gå ut och slå till ungen?
  • Anonym

Anonym (helle) skrev 2008-12-23 18:16:42 följande:

så den dagen du är gammal och är utsatt för terroserande snorungar så kommer du bara öppna dörren med ett lende och bjuda på godis,eller?
    nej det skulle jag inte, men jag skulle fanimej inte slå ett barn för de!
    prata med deras föräldrar och ordna upp saker på ett moget sett.
  • Anonym

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 18:25:26 följande:

TBS skrev 2008-12-23 18:22:43 följande:
    Eller så är det som vanligt att ingen inom fl-kretsen vågar kritisera TS.Sen svarade du inte på frågan så jag tar det igen. Terroriserar TS unge Kerstin något mer? Nej precis!
    har TS unge någonsin terroriserat kerstin???
  • Anonym

Det verkar som om andra ungdomar hade trakasserat grannen men att hon gav sig på ts son. Det är inte rätt att ge sig på ett barn fysiskt. Det är inte heller rätt att ge sig på någon som inte har trakasserat. Om det är så att detta har pågått i flera år och ts nyligen flyttat dit så kan ju omöjligt ts son ha busat med tanten förut och frågan är väl om han ens gjorde det denna gång.

Hur kan någon tycka att det är rätt att bara öppna dörren och slå till en person där utanför? Det kan ju vara vem som helst som går förbi och blir drabbad.

• Anonym

Anonym (J) skrev 2008-12-23 18:58:11 följande:

Vad är detta? Alla tycker synd om ungen men ingen som tänker på Kerstin? En gammal och även sjuk tant som har blivigt trakaserad i sitt eget hem? Jag har alltid fått lära mig att RESPEKTERA äldre. Sen kanske det inte var just denna unge som förtjänade det mest och det var ju lite oturligt. Men Kerstin blev förbannad, precis som jag med hade blivigt. Hur mysket ska tanten få utstå? Hon är väl inte mer än människa?
    Det är såklart synd om tanten som trakasserats av ungar. Det är ocskå synd om ts son som inte kan vara en av dessa ungar eftersom de är nyinflyttade.

Spelar ingen roll om man blir trakasserad så får man ändå inte slå någon för det. Speciellt bör man väl inte heller bara slå vem som helst som kommer förbi.

Det är tragiskt att tanten har drabbats och det är tragiskt att ts son har drabbats.

Det är också tragiskt att inte de andra ungarnas föräldrar har agerat tidigare och fått stopp på detta så att det inte gick så här långt.

Hur ser det ut idag ts? Har det gjorts något för att få ungarna och tanten att komma överens?

Risken med att haussa upp detta i media med insamlingar till tanten är ju att det ökar på konflikten mellan barnen och tanten istället för att se till att det medlas mellan dom så att bråket tar slut istället för att ökas på.
  • Anonym

Driftwood skrev 2008-12-23 19:00:10 följande:

Svar på #383Det tog nog rätten med i beaktande. Man kan få fänglse för barnmisshandle. 2000kr var ju ganska lindrigt.
    2 000 kr lär ju vara det absolut minsta straffet man kan få för detta.

Det lägsta antalet dagsböter man kan få är 30 st.
    Och den lägsta summan man kan få på dagsboten är 50 kr.

Dvs. tanten fick troligen 30 dagsböter om 50 kr = 1 500 kr.

Sen får man också alltid betala 500 kr till brottsofferfonden om man döms för ett brott som har fängelse i straffskalan.

Därför blev den totala kostnaden 1 500 kr i dagsböter + 500 kr till brottsofferfonden = totalt 2 000 kr.
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!