• Anonym

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

Det jag undrar är vad hyresvärden och kommunen gör för att få stopp på detta.

Något måste ju göras för att få barnen och de gamla att kunna samsas och lära känna varandra.

Vad gör föräldrarna i området? Skolan och fritis?

• Anonym

Att tillrättavisa någon annans barn med ord är väl en sak, men man får väl inte SLÅ andras barn heller!!??
    Helt vansinnigt att folk stöder kärringen! Som man bäddar får man ligga gäller tantaskrället om någon!
    Jag hade skällt ut gubbf-n i spelbutiken om jag hade sett insamlingsbössan.

TS: Jag hoppas ni polisanmäler allt som ni utsätts för och att de som är skyldig åker dit!

• Anonym

Anonym (Anna) skrev 2009-01-11 14:01:23 följande:

Vart kan man sända pengar till den gamla damen? Hon ska ha allt stöd i världen! TS uppfostra dina barn istället för att anmäla andra som måste göra det!
    håller med
  • Anonym

Absolut fel att slå ett barn och jag tycker att hon skulle ha pratat med föräldrarna först. Kanske någon av föräldarna är helt ovetande. Grannarn skulle ha samlat ihop sig och pratat med föräldrarna

• Anonym

Jag skulle absolut flytta för det blir inte bättre med allt om ni bor kvar

• Anonym

Om hon blev sååå arg så måste ju Åtvidabergs barn varit där INNAN och under längre tid retat upp henne?

Och när han kom ny så fick han "uppdraget" att gå längst fram i ledet så att säga, och vad gör man inte för att få vänner??

Men man ska absolut aldrig slå barn!

Men man ska heller inte leka i trappuppgångar...

• Anonym

Anonym skrev 2009-01-11 20:32:05 följande:

Om hon blev sååå arg så måste ju Åtvidabergs barn varit där INNAN och under längre tid retat upp henne?
    Hon hade tydligen fått utstå trakasserier dagligen i flera år.
  • Anonym

Jag är uppväxt i denna håla, vet att det finns vissa sjuka människor där ....

Usch vad hemskt för er!
    Man ska verkligen inte så barn!
    Tyvärr skulle jag säkert ta mitt pick o pack i din sits o flytta till en annan ort, för att slippa allt ...
    Tyvärr för att det är HON o de andra som gjort fel, och att ni får lida för det!

• Anonym

Har inte läst allt som folk har skrivit, men vill säga vad jag tycker: Jag blir så förbannad MAN FÅR INTE SLÅ BARN spelar ingen roll om barnet bus plinga för det är roligt när (nu i fallet) Tanten kanske kom ut arg (vilket jag tror dom flesta pysslat med som barn) eller om han gömde sej där.

Tycker du gjorde rätt i att anmäla k-ingen!

• Anonym

Allt mitt stöd till dig TS. Varför är det plötsligt rätt att ta lagen i egna händer bara för att man är en gammal tant? Hur långt är det till 50-åringen var det nu var som sköt ihjäl en ungdom för att hans familj blev trakasserad? För mig rör sig båda i samma laglösa mörker.

Väldigt olyckligt att det har blivit såhär för er. Inte direkt bra för Åtvidaberg och för huspriserna den dag någon av alla som trakasserar er vill sälja och flytta. Själv skulle jag aldrig flytta dit efter att ha läst detta.

Kram på dig och din familj!

• Anonym

Bor själv i Åtvidaberg och har inga problem alls. TS får verkligen Åtvidaberg att låta som att alla trakasserar varandra.

En sak jag har undrat ang artiklarna, i en artikel säger du, TS, att sonen inte är ute så sent på kvällarna för han är hemma med sina rutiner då, men ändå så var det din pojke som fick ett slag? Hur kan då din son fått slaget om han inte var där?

Ja det området har det varit mycket stökigheter på ett tag nu, dock lugnat ned sig en aning nu, och det var otur att det var din son som fick ta emot detta eftersom han inte hängt med detta gäng tidigare och varit med om allt. Men jag förstår att de gamla på området har tröttnat..
    Du har ju tröttnat på att ni utsätts för både det ena och det andra eller hur? Är det bara vissa som får tröttna och andra ska bara stå ut med allt?
    Om föräldrarna kunde hålla reda på sina barn istället och fostra dem så vore det bra mycket bättre.

En person säger något om ett ställe och det blir svartlistat på FL, så konstigt.. nää inte ett dugg..

• Anonym

AnnaPannaPlutt skrev 2009-01-15 15:14:29 följande:

Anonym skrev 2009-01-15 15:10:18 följande:
    Jag tycker det är HELT sjukt!! Ett barn ska inte få slås och absolut inte med käpp eller andra tillhyggen!familjen hann knappt flytta in utan att detta händer?? att stödet senare går till kärringen som slagit ett barn som bara bott där i en vecka e helt sjukt! kärringen agar och får stöd men barnet som blivit agat blir utsatt för ännu mera saker efter?? puckon!!
    Jag sa aldrig att det var rätt av tanten att slå honom utan att jag förstod att hon tröttnade.
  • Anonym

Igloo79 skrev 2009-01-15 18:11:45 följande:

Anonym skrev 2009-01-15 15:10:18 följande:
    Alla har rätt till att tröttna på fel som begås mot dem, men ingen har rätt att ta lagen i egna händer. Man har inte rätt att slå ett barn eller en vuxen för den delen heller bara för att man tröttnat. Är det så de vuxna lär barn att lösa problem och konflikter?
    Nej man har ingen rätt att göra det, det håller jag med om. Men barn har heller ingen rätt till att trakassera äldre och andra människor, så vad lär föräldrarna till dessa barn sina barn?
    Problemet har varit uppe hos hyresvärdarna och polisen också men de har ju inget kunnat göra eftersom de inte vet vilka barnen är.
  • Anonym

Trapphus är inte en lämplig plats för lek och stoj, sånt gör man utomhus. Jag vet av egen erfarenhet från när jag var liten att det lätt blir en hets i en grupp när det gäller att retas med sura tanter och farbröder. De är liksom tacksamma offer. Och de känner sig nog lite hjälplösa mot en grupp 9-10 åringar som springer iväg bara de visar sig för att säga till. Jag förstår att tanten slog till din son även om jag tycker att det var fel gjort av henne.

Jag tycker att både TS son och tanten gjorde fel i detta läget. Man leker inte i trapphus och man slår inte andra människor. Tyvärr har opinionen vänts mot din familj TS men det beror nog inte så mycket på er som på att många idag anser att det finns för många föräldrar som är för slapphänta mot sina barn och låter dem komma undan med vad som helst.

• Anonym

Jag hade flyttat med en gång. En sådan här start skulle jag aldrig vilja att mina barn fick uppleva i en ny stad. Man blir ju stämplad tyvärr, fastän detta är helt sjukt. Skicka detta till Janne josefsson på uppdrag granskning här e adressen: granskning@svt.se, eller gå vidare i en ny stad.

• Anonym

Mmm hoppas huset ligger långt från annat folk så dem slipper er

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!