MalinAnnaJosefine skrev 2008-12-22 22:08:06 följande:
Dom knäckte väl mest bara bröstryggen då??
[/citat]
Nej hon knäckte nedre ryggen också, men jag låg ju inte på mage precis (förstår synen då får!)utan fick luta mig över en speciell bänk/stol så att magen hängde fritt. Svårt att förklara... Sen fick jag ligga på sidan så hon kunde dra till höfterna på något vis också, är lite feljusterad i kroppen kan man säga...

Pelargonen skrev 2008-12-22 22:05:37 följande:
[citat]
Tummen78 skrev 2008-12-22 21:57:50 följande:
Vad märkligt. Själv har jag träffat två kiropraktorer som säger att de inte gärna vill knäcka just när man är gravid pga den ökade halten av relaxinet (hormon som luckrar upp skelettet). Så även om de är legitimerade så verkar de ju säga/tycka olika.Det stället som jag gick på som är ett väldigt stort och välkänt ställe här i stan rekomenderar att man går hos en kiroptaktor under graviditeten för att det kan hjälpa mot den värk man kan få i ryggen just då! Konstigt att samma yrkesgrupp har olika uppfattning! Sen är det väl inte så att relaxinet luckrar upp skelettet utam mer lederna och gör så att musklerna blir mjukare och mindre spända?! jag hade iaf inga problem med min spänningsvärk under graviditet, men när hormonerna minskade i kroppen kom spänningsvärken tillbaka som ett brev på posten