• xxJessikaxx

Pergopinglorna del 16

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

-------------------------------------------------- -------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m36567454.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34559385.html

-------------------------------------------------- --------------------------------
    -------------------------------------------------- --------------------------------

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m34788435.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m34207946.html

-------------------------------------------------- ---------------------------------

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-06 18:07
    Hej tjejer ny tråd för oss som fått våra guldklimpar: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m36930253.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-17 06:17
    Ny temptråd
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m37340830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 10:57
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-29 22:21
    Lite statistik över pergon
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 08:19
    Ny tråd för oss som fått pergo-småttingar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 20:53
    NY LIST-TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 08:46
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 16
  • Miraklet09
    timmisen skrev 2009-01-02 14:35:33 följande:
    Var i stan idag och köpte rfsu´s test, vill prova imorgon. I vanliga fall hade jag inte vågat, men vad 17. Annars går jag bara och inbillar mig saker.
     ja ska testa imorgon bitti med
     men tror tyvär för mitt fal att tanta röd är på g, men ja kommer hålla modet uppe ändå
     jag kan fortsätta gå ner i vikt isf :_)
    E
  • timmisen

Tack, men varför skulle man ha så´n tur nu? Tvivlar oxå, men har aldrig testat så här tidigt med nå´t test och vill/kan man inte vänta så varför inte testa lixom. Men nallebusig, har inte du plussat?

• Love is everything

Hej hej...
    Har nu ätit Provera i 10 dagar. Har i alla år ätit 12 dagar, men alltid fått mens dag 10, VARJE GÅNG! Så denna gång sa doktorn att det räckte med 10 dagar. I förrgår morse tog jag sista tabletten och fortfarande ingen mens... Vad gör man?

Vad händer med kroppen då man tyar Pergo dag 3-7, 4-8 resp. 5-9? Varför får alla olika behandlingsdagar? Har det nåt med kroppen att göra?

Tacksam för svar...

• xxJessikaxx

Långväntan skrev 2009-01-02 14:02:36 följande:

jessika- vilken kur är du på? när ska du ha din mens? känner precis som dig. Men det här är min första kur så vet ej hur man ska känna.
    Jag är på min tredje enkelkur, och faktiskt är det så att jag blivit gravid bägge gångerna tidigare, fast sista gången förra månaden slutade det med missfall.
    Jag har rent allmänt haft mer känningar i äggstcck och tjejmage hela månaden då jag ätit pergotime. Samt mer flytningar, både klara och vita (äckelpäckelvarning).
    Första kuren -05 blev en son född januari -06.
    Enligt läkaren trodde hon jag skulle ägglossa julafton eller dagen efter men jag tror det skedde på annandan för då hade jag mest känningar. Har sedan haft en ganska lugn period men började igår ha mol i tjejmagen som strålar lite ut mot svank och lår. Dock känns det mindre idag så jag ska nog inte inbilla mig nåt.

Enligt mina beräkningar är bim kring den 9:e så jag ska testa den 10:e om inte mensen dyker upp. Är less på att analysera tester där man tror det kan vara ett svagt plus.

OM det är plus blir jag otroligt glad men samtidigt väldigt orolig och rädd att jag skall få mf igen

timmisen, how exciting! Lova att meddela oss direkt du vet!
  • Treasures

Love is... - Det är nog rätt vanligt att det tar 2-3 dagar efter sista proveran innan blödningen kommer....

Ingen aning om varför man får olika startdagar med pergotime...

Varför är det så svårt?
  • Långväntan

jessika- menar du att du hade känningar i magen då du blivit gravid av pergo? Hur var dina flytningar då? Harde du ont i äggstockarna den ägglossning fram till BIM då?

• Fjällräven

Äntligen har jag fått en coverline! Men vi prickade inte in särskilt bra, så har inte några speciella förväntningar på denna gång.
    Kan dom se på KK ungefär vilken dag man hade ÄL på, grundade på prog-värden?
    Vore intressant å veta...

• xxJessikaxx

Långväntan, eftersom jag aldrig ätit pergo utan att bli gravid så är det ju svårt att säga hur jag skulle känna om jag inte blivit gravid. Denna gång vet jag ej hur det gått förstås.
    Första ggn har jag vaga minnen men förra månaden fick jag grym värk i äggstockarna vid äl:en och sen lugnt några dagar och sen småkänningar enda fram till plusset som visades på bim +2. Denna gång är skillnaden att molet och känningarna faktiskt kommit tidigare än förra månaden, mindre än en vecka efter äl:en, men det kan ju ha att göra med att jag äter pergo för andra ggn i rad också. Håller tummarna att dina känningar beror på ett litet frö!

Fjällräven, progesteronvärdet är väl som högst en vecka efter äl:en tror jag och därför grundas ju det eg på att du har äl på dag 14 enligt mina spekulationer. Så tror inte de kan se exakt vilka dagar du haft äl med det värdet, men har du haft äl på dag 18 i stället för 14 så antar jag att prog.värdet ärännu högre på dag 25 ist för 21, Men jag är ju ingen läkare, bara glad amatör

• SKRUVOLIVIA

Love is everything skrev 2009-01-02 17:37:57 följande:

Hej hej...Har nu ätit Provera i 10 dagar. Har i alla år ätit 12 dagar, men alltid fått mens dag 10, VARJE GÅNG! Så denna gång sa doktorn att det räckte med 10 dagar. I förrgår morse tog jag sista tabletten och fortfarande ingen mens... Vad gör man?Vad händer med kroppen då man tyar Pergo dag 3-7, 4-8 resp. 5-9? Varför får alla olika behandlingsdagar? Har det nåt med kroppen att göra?Tacksam för svar...
    Hej! Jag har precis i december ätit provera, och fick faktiskt vänta i 7 dagar innan mensen kom...
  • skytt81

Inne och läser ikapp... hoppas ni har en trevlig fredagskväll allihop!

Jag hade ordentlig molvärk igår, på dag 14. Hoppas såklart att det berodde på ägglossning men samtidigt så känns det lite deppigt för jag blöder fortfarande. Och det känns ju inte som att nånting kommer fastna då... Fast vad vet jag. Kanske kommer ägglossningen först om några dagar då jag (förhoppningsvis) slutat blöda. Men det är väl kanske mycket begärt!

Just nu skulle jag bli superglad om jag bara fick ägglossning... ett plus känns så långt långt borta.

Jag får glädja mig åt de tre vänner och två kusiner som väntar smått i år! Får i alla fall ha barn runt omkring mig. :o)

Svar på tråden Pergopinglorna del 16