• xxJessikaxx

Pergopinglorna del 16

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

-------------------------------------------------- -------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m36567454.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34559385.html

-------------------------------------------------- --------------------------------
    -------------------------------------------------- --------------------------------

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m34788435.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m34207946.html

-------------------------------------------------- ---------------------------------

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-06 18:07
    Hej tjejer ny tråd för oss som fått våra guldklimpar: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m36930253.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-17 06:17
    Ny temptråd
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m37340830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 10:57
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-29 22:21
    Lite statistik över pergon
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 08:19
    Ny tråd för oss som fått pergo-småttingar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 20:53
    NY LIST-TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 08:46
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 16
  • gosssan

Här kom mensen också..... Håller med dig Lilo75, hur kul är det att fira in nya året med mens..

Jag funderar på att ta en hel tablett nästa gång istället...trots att läkaren har sagt en halv...vad tycker ni? det är ju flera av er som har äl av er själva som jag, och ändå tar 1 hel tablett. Jag fick 5 ägg sist jag tog en hel tablett och fick då sexförbud. Men jag vill att det ska lyckas NU.....
    vad tycker ni?

• LuPeRo
    Hej tjejer!
    Trots att jag kanske inte "tillhör" er mer så tittar jag ändå in lite då och då
    Oskyldig
    Men just nu vill jag önska er alla ett riktigt

http://www.familjeliv.se/hem/pillanpernilla/gallery/phpn1ezfz.png
    ★Det är målet som är meningen med hela färden★
  • Dodisens mamma

Gott Nytt År till alla goa knaprare Hoppas så att ni alla snart får uppleva allt härligt med en ny liten bebis.

• rules of engagement
    Svar på #71

hej..
    jag äter en hel tablet trotts egen ÄL, och min läkare kollar inte ens hur många ägg jag har under äl... alla läkare gör olika så det e svårt att säga hur du ska göra.. men jag gör det i alla fall..
    hoppas det löser sig!

• xxJessikaxx

Till alla er tjejer som fått ovälkommet besök skicar jag extra många varma nyårskramar - men 2009 blir vårt år, promise!

Vi firar bara på hemmaplan med en god köttbit och hasselbackpotatis, maken fick sig lite rödvin men jag e nykter, man vet ju aldrig. Sonen hänger i fönstret och tittar på grannpojkarnA som smäller smällarna. En ganska trivsam kväll trots allt. Gravid eller inte, jag mår ganska bra just nu.

Nallebusig, försök slappna av trots att du oroar dig. I de allra flesta fall går det ju bra.

• Miraklet09

jag känner att tanta helvetet är på g tror jag

E
  • nallebusig

ga mår inte alls bra har som magkatarr ngn mer som har det??kan knappt äta e inte sugen mår små illa oxå spec på natten

hade ni en trevlig kväll igår??

• Underbara Dottern o Jag

Här blev det oxå mens tyvärr...

Är lite i valet o kvalet hur jag ska göra nu. Har ätit 3 pergokurer (är inte o kontrollerar hos gyn under tiden). Jag har fått pergo utskrivet av min gynekolog för 3 månader till, men jag kommer inte riktigt ihåg hur han sa, om jag skulle ha ett uppehåll emellan kurerna. Hur brukar ni göra?

Jag har även varit i kontakt med en privat IVF-klinik som kan ta emot oss i februari om vi vill... Vet inte hur jag ska göra med allt....

Kram på er och hoppas ni hade en trevlig nyårsafton!!

• Miraklet09
    nallebusig skrev 2009-01-01 08:37:47 följande:
    ga mår inte alls bra har som magkatarr ngn mer som har det??kan knappt äta e inte sugen mår små illa oxå spec på nattenhade ni en trevlig kväll igår??
     nja sådär kan inte direkt säga det var direkt roligt att sakna sin man och djuren
     men syrrans katter höll mig sälskap

idag är ja pisst off på min vännina, hon vill bara hämta sina filmer, men kan ej sova här
     sitter som en mus här hemma hos syrran, livrädd kompisen ska knacka på,
    vill inte ha henne här, vet hon kommer hit sedan med sin syster ändp,
     trots jag ljög och sa jag inte skulle vara i lägenheten idag på hela dagen, ORKAR INTW

jag känner sedan 2 veckor tillbaka att mensen kommer men fortf inget..
     mamam idag när ja berättade fö rhenne, hoppet e de sista som öveger en..

nåja nu blir man lätt mätt o mår sådär, men men lär visa sig när ja kommer hem
     imorgon, shit vad tiden går... sucka men skönt komma hem ignew..

krama om er
    Underbara Dottern o Jag skrev 2009-01-01 14:14:46 följande:
    Här blev det oxå mens tyvärr... Är lite i valet o kvalet hur jag ska göra nu. Har ätit 3 pergokurer (är inte o kontrollerar hos gyn under tiden). Jag har fått pergo utskrivet av min gynekolog för 3 månader till, men jag kommer inte riktigt ihåg hur han sa, om jag skulle ha ett uppehåll emellan kurerna. Hur brukar ni göra?Jag har även varit i kontakt med en privat IVF-klinik som kan ta emot oss i februari om vi vill... Vet inte hur jag ska göra med allt....Kram på er och hoppas ni hade en trevlig nyårsafton!!
     Får ni gratis försök genom landstinget?

vi bestämt att om vi ej lyckas snart så tar vi e, gratis försöken, sedan ger vi upp
     ett tag iaf

jag fick bara 3 kurer sedan paus under sommaren sedan sprutor

dem rekomenderar pauser mellan, alltid bäst för kroppen
    E
  • xxJessikaxx

Jag har aktivitet och känningar i tjejmagen men det är ju bara fem dagar sedan äl:en så det verkar otroligt om det skulle vara ett g-symtom. Men jag känner igen känslan! Hoppas!
    Kan ju vara så att hela mitt maskineri går på högvarv också efter två månader pergo i rad, så jag tar inte ut nåt i förskott.
    Nån som haft känningar så tidigt?

Underbara dottern o jag, svårt val. Vad händer om ni tackar nej till tiden i feb, kan ni "frysa" er tid till 3 månader senare om det behövs eller hamnar ni sist i kön på nåt sätt? I så fall hade jag valt IVF, annars hade jag nog kört på med pergon. Dock är det ju svårare om du inte blir kontrollerad under tiden för då hade du ju fått en hint om hur bra du svarar på pergon och inte. Beklagar mensen också.

pinguliny, din nyårsafton verkar väl ha varit sådär :-/ Trist att sitta å sakna gubben, det förstår jag. Och sen väninnan...Hoppas du får en bättre dag i morgon!

Nallebusig, det där låter ju lite som graviditetssymptom. En del tappar ju matlusten och får tidigt känningar av uppstötningar och så.

Svar på tråden Pergopinglorna del 16