• xxJessikaxx

Pergopinglorna del 16

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

-------------------------------------------------- -------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m36567454.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34559385.html

-------------------------------------------------- --------------------------------
    -------------------------------------------------- --------------------------------

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m34788435.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m34207946.html

-------------------------------------------------- ---------------------------------

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-06 18:07
    Hej tjejer ny tråd för oss som fått våra guldklimpar: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m36930253.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-17 06:17
    Ny temptråd
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m37340830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 10:57
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-29 22:21
    Lite statistik över pergon
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 08:19
    Ny tråd för oss som fått pergo-småttingar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 20:53
    NY LIST-TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 08:46
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 16
  • Fjällräven

xxJessikaxx skrev 2008-12-30 08:17:38 följande:

Fjällräven, jag har ju alltid äl som jag förstått men ganska skruttig sådan utan pergo och långa cykler vilket inte heller är så bra. Har dock hört talas om fler än du som fått utebliven äl med pergo. Hjälpte kanske inte så mycket men...Hur vet du att du inte haft / har äl? Testar du eller går på äl-flytningar eller?
    Jag har dels kört med CB's digitala ÄL-test och sen så tempar jag också. Och ingenting visar på att jag haft ägglossning
    Var å lämnade blodprov idag, som vanligt på dag 22, så får väl se om det händer någe dom närmaste dagarna.
  • timmisen

Är det här ni är pergopinglor! Och nallebusig STORT GRATTIS va kul, ger lixom oss andra lite hopp oxå. Själv fattar jag "nada", enkel dos pergo, körde inget äl-test denna gång och har inte haft några särskilda äl-flytningar. Men kört på ändå förstås. Kan inte pergon ge minskade flytningar? Bim 8 januari. Har tidigare haft tydliga äl-flytningar men inte blivit något. Och den här gången känner jag inte heller något speciellt i kroppen. Brukar få tydliga pms-symtom.

• xxJessikaxx

Fjällräven - attans då Men min pojk kom till på ett progesteronvärde på 2,3 så mirakel kan ju ske!

Timmisen, hallå där!
    Jag tycker pergon verkat tvärtom på mig, allmänt "blöt" där nere hela tiden, mest fram till äl:en, nu mindre än två veckor till bim är det lite lugnare.
    Spännande, när har du tänkt våga dig på ett test?

• Miraklet09
    Love is everything skrev 2008-12-30 16:42:27 följande:
    GRATTIS nallebusig!!! Hoppas allt fortsätter på topp!!Pinguliny: Jag tycker du ska ta och göra ett test iallafall! Om du inte har pengar kanske du kan låna av någon? Det har ju trots allt gått ett par dar efter BIM...Skytt81: Bra initiativ!!Nadja: Testade du plus och fick mens ett par dar senare? Ska du inte kolla det med en barnmorska eller nåt??Fjällräven: Hur länge har du ätit Pergo? Har du haft samma dos varje gång?Imon tar jag min sista Provera-tablett, sen blir det förmodligen sista mensen på mycket mycket länge... (Man kan ju alltid hoppas!!)Lycka till allihopa!!Och ett GOTT NYTT ÅR!!! Nu satsar vi på en 09-bäbis!!!HEJA HEJA!!!
     Njo men nu när jag kollade på pappret

tecken på mens 22 november slem blod
     mer blod 26/12  (vet ej om det räknas) till 28...

jag vet inte vart ifrån ja ska räkna, min gyn säger när det är mer blod

E
  • timmisen
    Svar på #63
    Hej på dig igen, tja känns som det inte spelar så stor roll längre. Får se efter nyår hur länge jag kan hålla mig. Har aldrig provat rfsus test. Men vill inte tänka på det för mycket längre, men som du vet så skulle man ju bli väldans glad om plusset kom. Hade besök av en två månaders igår, omtyckt av henne blev jag oxå.
  • nallebusig

timmisen
    tack

ang pergo så hade jag rätt mkt mindre flytn o vissa mån hade jag rejäla äl hugg..denna mån som jag körde utan pergo (innna 3 enkelkurer) så sa gyn att sannolíkheten att ägget skulle växa till sig va minimal så jag hade inget hopp alls.m tji fick han

är för övrig tok orolig för misfall mår inte så dåligt som jag boirde?!m dottern började jag dock må illa v 8 e ju bara v 5 m ändå!!!!

gott nytt år

• skytt81

Är så less så less på att blöda... jag vet att det finns större grejor att vara deppig över men detta EVIGA blödande gör mig så trött. Dag 13 och fortfarande "vanlig" blödning. Det brukar ju i alla fall bromsa ner till att vara lite mini-blödningar de sista dagarna men pergon verkar göra att jag blöder ännu mer.

Tänkte att jag kanske skulle få kortare blödningstid nu när jag åt Pergo dag 3-7 istället för 5-9 men det verkar ej göra skillnad för mig.

Usch nä, nu får jag inte gnälla mer!

Hoppas ni har det bra idag och att ni får en bra början på 2009 inatt! :o)

• Miraklet09

skytt, usha vad jobbigt

Jag had eingen blödning med pergon, men det är så olika, man får iaf inte jag
     någon direkt sex lust när man blöder

Jag ska inte fira nyår direkt idag, bara sitta passa syrrans katter typ ;-/

krama

E
  • Lilo75

Jaha...här kom mensen på cd 30 *suck* Härligt sätt att fira in det nya året!!!b

Gott Nytt År!!

• nallebusig
    Svar på #69
    vad trist!!
    Lilo75 skrev 2008-12-31 14:06:56 följande:
    Jaha...här kom mensen på cd 30 *suck* Härligt sätt att fira in det nya året!!!b Gott Nytt År!!
Svar på tråden Pergopinglorna del 16