• xxJessikaxx

Pergopinglorna del 16

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

-------------------------------------------------- -------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m36567454.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34559385.html

-------------------------------------------------- --------------------------------
    -------------------------------------------------- --------------------------------

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m34788435.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m34207946.html

-------------------------------------------------- ---------------------------------

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-06 18:07
    Hej tjejer ny tråd för oss som fått våra guldklimpar: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m36930253.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-17 06:17
    Ny temptråd
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m37340830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 10:57
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-29 22:21
    Lite statistik över pergon
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 08:19
    Ny tråd för oss som fått pergo-småttingar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 20:53
    NY LIST-TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 08:46
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 16
  • FallenMadonnaWithTheBigBoobies

Jag tillhör också de otåliga. Ett års knaprande Pergotime nästan (plus tiden innan man började med det). Och jag är inne på femte kuren efter omvägar via cystor och långa väntetider. Jag har inte ägglossat en enda gång under det här året. :(

• Skrutt74

timmisen: Japp, du och jag är lika gamla då.{#lang_emotions_smile} Vi får kämpa mot åldern tillsammans.

Jessika: Håller tummarna att dian prov är bra idag!

Min andra dag med spottings. Varför kommer inte mensen ordentligt så jag får den undan ngn gång?? Förra månaden hade jag bara lite spottings en dag och störtflod nästa dag. Men en månad verkar inte vara den andra lik... Jag förstår mig inte på kroppen...

Minimal: Jag förstår att du är frustrerad. Ganska svårt att bli gravid om du inte har ngn ÄL. Har ni funderat på att gå vidare med något annat? Eller ska du fortsätta med pergo?

Kram till er alla pinglor! Idag börjar jobbet igen efter en veckas vintersemester.

• timmisen

Men Vimsan74, är du helt säker på att det inte är nå´t? Om du inte brukar ha så här. Har du testat? Tråkigt med minus, men kan ju lugna ner en "lite". Själv dag 2 idag, hm, och killen SKA äta extra zink och sina vitamintabletter VARJE dag denna gång. Tror på det då han på kort tid i höstas fick upp antalet spermier! Själv har jag funderat på pergotimen, men vet inte. Har ju så tydliga egna äl-symtom? Och sen läste jag här tidigare när jag var så sjuk, att ni diskuterade rosenrot. Läser ju om lyckade resultat med det här på fl, men jag kan inte äta det nu då jag äter antidepressiva. Vad tycker ni om rosenroten, någon här som äter det? Och Jessika jag håller förstås oxå tummarna för dig idag!

• xxJessikaxx

Tack allihopa, det är imorgon jag skall ta proverna, får nog svaret samma eftermiddag.
    Tråkigt med minus Beklagar til dem som behöver det!

• Sagn

timmisen: Jag har testat Rosenrot de två senaste cyklerna. Har dock läst att man inte ska äta dem samtidigt som man äter pergo då de "tar ut" varandra. Jag har börjat äta efter att jag har gjort VUL och man där har kunnat konstatera att blåsorna inte vill växa. Båda dessa gånger fick jag sen ÄL på dag 26 o 28, om det beror på RR eller på mina egna hormoner har jag ingen aning om. Men nu när jag kör ostimulerad äter jag RR och hoppas att det gör susen så att jag får ÄL, har inte fått någon egen ÄL sen jag slutade med p-pillerna.

Jag har inte märkt några biverkningar, och de gör mig definitivt på bättre humör.

• skytt81

icka76: Troligtvis har jag aldrig nån ÄL. Har hittills inte haft utslag på nått progesteronprov... värdet ligger stadigt på 0,4. Pergo har inte funkat för mig.

• FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    Skrutt74 skrev 2009-03-10 08:23:18 följande:
    timmisen: Japp, du och jag är lika gamla då. Vi får kämpa mot åldern tillsammans. Jessika: Håller tummarna att dian prov är bra idag! Min andra dag med spottings. Varför kommer inte mensen ordentligt så jag får den undan ngn gång?? Förra månaden hade jag bara lite spottings en dag och störtflod nästa dag. Men en månad verkar inte vara den andra lik... Jag förstår mig inte på kroppen... Minimal: Jag förstår att du är frustrerad. Ganska svårt att bli gravid om du inte har ngn ÄL. Har ni funderat på att gå vidare med något annat? Eller ska du fortsätta med pergo? Kram till er alla pinglor! Idag börjar jobbet igen efter en veckas vintersemester.
    Jag ska försöka med Ovitrelle den här gången är det tänkt. Skulle gjort det redan förra kuren i höstas, men då hade jag inga äggblåsor eftersom cystan var i vägen bara och allt avbröts. Och efter det har jag mest väntat och varit in för att bli sövd för punktering av cystan samt skrapning. För jag stöter ju inte ut slemhinnan ordentligt heller. Man hör överallt om att folk får för tunn slemhinna, men för mig är det tvärtom tydligen.

Får se hur det går med Ovitrelle nu då. Ägglossar jag inte av den så blir det IVF. Fertilitetsläkaren tyckte det var onödigt att testa med sprutor.
  • Love is everything

Börjar känna molvärk nu... Förbenat att mensen kommer snart! Vill ju inte det...

Tänkte innan idag att vad stort det egentligen är om man får ett plus! Man räknar så mycket att det INTE ska vara nåt, tänk så blir det? Vad chockad man ska bli... Hoppas det tar sig snart! Är den enda i min omkrets som inte har/har pågång en liten bäbis... Det är också jobbigt. Samtidigt som jag är den enda som har problem att få till det!

Livet är bra orättvist ibland...
    Sov gott kära pinglor!

• Anilorak82
    Svar på #1349
    Love is everything skrev 2009-03-11 00:16:57 följande:
    Börjar känna molvärk nu... Förbenat att mensen kommer snart! Vill ju inte det...Tänkte innan idag att vad stort det egentligen är om man får ett plus! Man räknar så mycket att det INTE ska vara nåt, tänk så blir det? Vad chockad man ska bli... Hoppas det tar sig snart! Är den enda i min omkrets som inte har/har pågång en liten bäbis... Det är också jobbigt. Samtidigt som jag är den enda som har problem att få till det! Livet är bra orättvist ibland...Sov gott kära pinglor!
    Ge inte upp ännu! Jag hade precis som du molvärk och tänkte att nu kommer mensen.
    Blev jätte besviken MEN jag var ju gravid så det kan vara ett grav.symtom!
    När har du BIM?

Lycka till!
  • Stella Kardunn

Har följt den här tråden av och till och funderar lite på om min läkare är lite "slapp" och jag borde "kräva mer"? Låt mig förklara

Jag tar progesteron prov 2007 och det konstateras att jag har låga värden (15 första provet 1 andra), börjar med enkel kur pergotime och får bra resultat efter första kuren, men blir inte gravid...

2008 uppehåll för viktnedgång större delen av året, december 2008 tar nya prover efter viktnedgång (30 första provet, 15 andra), får börja med enkel kur igen...och uppmanas att höra av mig om jag inte blivit gravid efter 3 kuren...det blev jag inte, så nu har jag fått tagit nya prover (medan jag äter pergotime), hon har inte hört av sig med testresultaten ännu.

Här pratar de flesta om VUL och mätningar hit och dit och tempningar och doktorsbesök...men inget av detta har hon pratat om med mig, det enda vi gjort utöver ovan nämnda saker är att sambon fått lämna prov också (2007).

Svar på tråden Pergopinglorna del 16