• xxJessikaxx

Pergopinglorna del 16

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

-------------------------------------------------- -------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m36567454.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34559385.html

-------------------------------------------------- --------------------------------
    -------------------------------------------------- --------------------------------

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m34788435.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m34207946.html

-------------------------------------------------- ---------------------------------

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-06 18:07
    Hej tjejer ny tråd för oss som fått våra guldklimpar: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m36930253.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-17 06:17
    Ny temptråd
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m37340830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 10:57
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-29 22:21
    Lite statistik över pergon
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 08:19
    Ny tråd för oss som fått pergo-småttingar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 20:53
    NY LIST-TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 08:46
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 16
  • icka76

Miss star: Har inte heller gjort VUL för att se om det är ägglossning på g, gjorde ett en vecka efter äl en gång för att se hur tjock slemhinnan var. Prov tar jag efter varje äl. Tempar gör flera av oss för att själva se om vi fått äl. Om du vill veta mer om tempning så fråga på.

• Stella Kardunn

Tack Icka76

Jag har bara fått ta prov före första kuren (dvs en gång 2007 och en gång 2009) sen fick jag ta efter första kuren 2007, men inte nu 2009, fjärde och hittills sista provet fick jag ta nu efter 3 månader på enkel kur.

Ägglossningstest tycker hon är bortkastade pengar, men jag har använt det av och till ändå, men vet inte till vilken nytta, läste att kvinnor över 35 ofta får missvisande resultat på sådana test ändå "att utslaget kommer försent".

Tempning har vi inte ens diskuterat och jag är väldigt dåligt insatt i själv, så jag får nog läsa på vad det är meningen att man ska hitta innan jag ens börjar

• icka76

Miss star: tycker att det låter konstigt att hon inte vill ta prog.prov på dig. Det är ju kvittot på om äl skett. Det är ju ingen idé att knapra hormoner om man inte vet om de fungerar. Tycker du ska ringa och begära ett prov nästa gång du haft äl.

• xxJessikaxx

Nere på 4
    Det går åt rätt håll!

• icka76

Jessika: Grattis, till provresultatet. Nu är du snart på banan igen ska du se.

• Sagn

xxJessikaxx: Åh vad skönt! Se nu till att njuta av resultatet och unna dig något riktigt gott att äta eller dricka =)

• SHumlan

Okej, nu får ni hålla tummarna en smula för att det går vägen för oss och att ett litet ägg behagar släppa....ja, o helst bli befruktat så klart.

Kur 3, dubbeldos och äntligen finns det iallafall ett ägg.
    2 st 14 & 16 mm, tillsammans med slemhinna som enligt gyn såg "bebolig och mysig ut".

Graviditet känns så långt borta, men jag är barnsligt lycklig över att ha ett ägg då det lyst med sin frånvaro de senaste 11 försöken

• grådis

Hej på er alla
    Har inte skrivit på länge men brukar läsa då och då.

Jessicka, läste om mola, är inte hemma på ämnet, men att värdena gått ner så fort måste väl vara positivt, du får nog försöka snart igen. Kram

Jag har ätit tre enkelkurer pergo, fått äl varje gång, men nu går vi vidare till ivf. Har fått en tid nästa vecka!Nervös och omtumlad, känns läskigt.
    Lämnar denna tråd och önskar alla pergopinglor lycka till, hoppas era önskningar slår in

Kram och stort lycka till

• Stella Kardunn

Icka76 --> Hon verkar resonera så att om ett prov visar bra resultat på pergotime, så gör alla andra det också...lite som med det här att hon tycker att ägglossningstest är bortkastade pengar...bestämd dam

Personligen känns det som om jag haft ÄL varje månad, får riktiga smärtor på bägge sidorna runt dag 10-12 varje månad, men det behöver väl å andra sidan inte betyda att något ägg verkligen ger sig av, eller om det stoppas av blockerade äggledare...för inget sånt har ju någonsin undersökts.

Är det någon härinne som vet vad man "bör" ha för resultat på progesteron provet (utan pergotime) för att anses som normal med egen äl? dvs att det inte finns någon anledning att prova pergotime.

Jag har fått för mig att det är om provet visar över 30, men om det är första eller andra provet vet jag inte, inte heller om det verkligen är så.

Min läkare pratade om att det inte var ovanligt med värden över 80, men om det var med eller utan pergotime är jag osäker på.

Svar på tråden Pergopinglorna del 16