• Jempa77

    får det gå till så här ang...konsultation?

    jag ringde på en annons i tidningen Land
    en tjej som säger sig kunna spå /medial ser allt.
    vi bestämde dag o tid ,jag ringde upp henne på mobil nummer
    betalat in 450kr på hennes konto.
    När jag ringer svarar hon inte först ? sen svarar hon men säger att hon sänt mig ett sms att hon inte var i form för att hjälpa mig då men jag har inte fått något sms ? , vi flyttar fram några dagar och jag vill ha tid på dagen men hon sa först kvällen men istället
    ,då ändrar hon hon till ytterligare några dagar framåt ? vilket jag inte accepterar ,jag ber att få tillbaka mina pengar men hon nekar mig och vi Utbyter en del tråkiga sms och hon skriver konstig texter till mig anser att jag är dum osv...,jag känner mig lurad och hon vägrar sända tillbaks mina pengar jag säger att jag tar kontakt med polismyndigheten snart och då blir hon hotfull mot min person känns det som .
    så här får det ju inte gå till !!! nu har jag illafall fått rådet att få en ny tid med henne och om hon då inte gör sitt jobb /tjänst åt mig kallas det för bedrägeri enligt lag.

    har någon varit med om detta ? jag vet att alla inte är att lita på, många oseriösa ,får se hur det går på tisdag på min nya tid.

  • Svar på tråden får det gå till så här ang...konsultation?
  • Esmiso
    Svar på #10
    spara sms iaf, kan alltid vara bra att ha!
    Tycker det låter konstigt att hon har rätt att neka dig pengarna tillbaka. Man kan ju ångra sig, detsamma gäller ju andra varor.
  • Jempa77

    jo kan man tycka , men jag fick ´veta av polisen att även i privata affärer som detta så gäller konsument lagen , här i mitt fall vill inte säljaren göra något återköp av den sk varan
    jag trodde jag hade all rätt på min sida...tråkigt allt detta...

  • thissan

    Men man har väl alltid rätt att ångra ett "köp"?! Speciellt om det sker innan man fått varan/tjänsten.
    Tycker att det låter mycket skumt.

  • Johan

    Man har nog ingen rätt alls till något, eftersom hon antagligen inte har något företag så gäller inte konsumentköplagen. Jag ska se om jag kan hjälpa dig få en riktig reading istället.

  • mm m

    Tråkigt att du råkat ut för en person som verkar väldigt oseriös. Kan nog vara svårt att lita på och få förtroende för en sådan människa när hon vid flertalet tillfällen redan "sumpat" sig.

    Frågan är ju om hon har ett företag eller hur det står. Skulle lätt kunna tro att hon gjort sig skyldig till avtalsbrott då hon inte utfört tjänsten som utlovat (som ni kommit verens om) då kan du ha rätt att "häva köpet" eller vad man kallar det.

  • Jempa77

    tack snälla för era tips o råd .

    jag tror inte hon har något företag alls ,i annonsen I LAND så lämnade hon bara ett mobil nr sa att hon heter camilla inget efter namn berättade hon , visst var det lite dumt av mig men jag betalade in pengarna som hon bad ca 30 min före bokad tid.

    jag tyckte det var spännande då hon skrev att hon kunde så mycket tex se djur och människor framtid ,dåtid ,andekontakt mm.

    men som sagt var har hon ingen reading nu denna tisdag så har hon förhalat bokad tid ännu en gång , då ska jag åter igen ringa upp polisen.

  • Johan

    Finns det inget namn kopplat till mobiltelefonen eller kontonumret? Land borde inte ha några problem att lämna ut uppgifterna annars, det är ju ingen journalistisk källa direkt, och jag hoppas att de är intresserade av att veta att oseriösa personer annonserar i deras tidning.

  • Jempa77

    nej hon har inte nummret registrerat ,jag försökte kolla upp med hennes bank men de kan inte säga vad hon heter pga sekretess.
    jo jag har tänkt ringa upp LAND och kolla upp det.
    tack för din omsorg.

  • Johan

    Hej Jempa77
    Nu har en person från ett forum som jag inte får nämna här (men andra får) lovat att ge dig en gratis läsning. Se det gärna som kompensation från ett medium som inte gillar den här typen av oseriösa personer som kallar sig medium.

    Jag vill gärna rekommendera alla att inte gå på annonser, gå hellre på personliga rekommendationer eller fråga i forum efter tips. Det finns som jag ser det bara en enda anledning att annonsera, och det är att man inte har tillräckligt många rekommendationer från tidigare kunder.

  • Lady Nyx

    Vet inte om det är okej om jag utnyttjar denna tråden lite...

    Jag öppnade en annan tråd tidigare ang. Anna-Lena Vikström och undrar om det är någon här som känner till henne?

    Anledningen till att jag frågar är eftersom jag har lite strul med henne och det som jag betalat för (att få det färdigställt och skickat bla) blir aldrig färdigt/kommer inte. Hon är svår att nå via mejl, har fått svar på ett mejl jag skickat i slutet av nov, samt skickat ett sms och fått svar en gång och ringt en gång (på hennes mobil när hon inte arbetade så hon skulle ringa upp - vilket hon aldrig gjorde) samt ringt flera gånger på hennes telefontid utan att hon svarat eller att det varit upptaget då.

    Jag vet inte om jag gnäller. Jag har aldrig varit till ett medium eller haft kontakt med ett sådant så det skulle bli mer som en kul grej, men nu känns det inte kul... Enligt den första utlovade tiden skulle allt vara färdigt i slutet av oktober. Hur länge är det egentligen acceptabelt att låta mig vänta (det är nästan tre månader sedan jag betalade)? Jag börjar känna mig lite lurad... :-0

  • vill ha fler barn

    lady nyx - jag får bara konstiga vibbar från denna dam. Vill inte säga mer än så.

  • Jempa77

    hej
    jag förstår att det känns konstigt ,när du aldrig får det du betalat för .....jag har fått fint stöd på mediala.se gå in där och tala med något seriöst medium el annan person så får du hjälp om hur du ska gå tillväga.
    jag har sett anna-lena vikström sida men har ingen erfarenhet av henne. lycka till

    ps .kräv pengarna tillbaka! hon har väl eget företag?

  • MammaLillfis

    Skrämmande att läsa din historia Jempa77, det är ju tyvärr den typen av fej-medium som ger det yrket lite dåligt rykte. Finns många fantastiskt duktiga människor som arbetar med det här och inte blåser en på pengar. Hoppas att du fått den hjälp du behövt.


    Kram

  • Lady Nyx

    Det verkar vara VÄLDIGT många som haft det struligt med Anna-Lena Vikström. Läs i hennes GB bl.a:

    www.ultraguest.com/view/1113311756

    Känns jättetrist och hon själv verkar inte bry sig... Jag rekommenderar alltså INTE Anna-Lena Vikström!

  • Fröken Freda

    Usch så jobbigt för dig ts. Förstår verkligen att du är besviken påd et och självklart vill man hellre ha tillbaka pengarna i detta fallet. Var ju rätt mycket pengar med tyvärr.

    Har också lite erfarenheter från människor som säger sig kunna saker och sen upptäcker jag att jag själv kunde mer än personen i fråga. Känner en tjej som tyvärr utnyttjar andra något extremt mycket och håller kurser i medial utv och jag som känner henne mycket väl vet att hon inte lär ut det som förväntas under en sådan här kurs.  Hon lär knappt ut någonting tyvärr och hon tar ut en hel del pengar för det. Ledsen


    Ett + alla ♥ - dagpresent vore underbart!
  • Lulubom

    Jag har varit på kurs hos henne denna helg men avbröt tidigare. Hon hånade och berättade otäcka saker man kan göra mot människor om man är ett troll som hon. Inte därför jag var där. Dessutom städa diska och laga mat och hon bjöd på en vid ränd kaka.

  • Themis
    Lulubom skrev 2017-12-10 20:20:59 följande:

    Jag har varit på kurs hos henne denna helg men avbröt tidigare. Hon hånade och berättade otäcka saker man kan göra mot människor om man är ett troll som hon. Inte därför jag var där. Dessutom städa diska och laga mat och hon bjöd på en vid ränd kaka.


    Men snälla förstår du inte att dessa människor bara är ute för att utnyttja din godtrogenhet?
    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
Svar på tråden får det gå till så här ang...konsultation?