Trådträff Mars 09
Åh avis att att alla skall bo på hotell och lära känna varandra innan vi ska träffas "på riktigt". Jag o Elsa sitter väl i ett hörn och är utanför... (har inte råd att ta in på hotell i egna staden)
Har aktiviteter bestämts ännu?
Åh avis att att alla skall bo på hotell och lära känna varandra innan vi ska träffas "på riktigt". Jag o Elsa sitter väl i ett hörn och är utanför... (har inte råd att ta in på hotell i egna staden)
Har aktiviteter bestämts ännu?
Aktiviteter:
Det finns ju Kulturhuset vid Sergels Torg, men där brukar det väl vara jättemkt folk.
"Lekcenter" känner jag till 3: I Sickla, Skärholmen & Högdalen.
De 2 första har jag hört skall ha mkt folk. Det 3e har jag varit på och det är helt ok om man är där när de öppnar och fram till lunch. Sen är väl allt väderberoende förstås (alltså antal besökare).
Kan bara svara för Högdalen (Barnadiset). De har rum men de är kala och med bord och stolar. Tänkt för att barnen skall kunna äta sin korv o tårta där och sedan leka ute i lekrummet. Tror jag.
Någon av de som skall bo på hotellet kanske kan kolla om det finns ett samlingsrum som vi kan låna?
Vildkorn:
jag o Elsa oxå. Fast vi sover inte.
Ha ha. Tänk om vi sitter där som tystar muppar medans barnen stojar kring våra benen. Kanske tur att vi har barnen med så att vi kan prata om dom ivarje fall. Och vädret...
Skansen är trevligt för mammorna men tveksamt för barnen. LillSkansen öppnar först till Valborg.
Vi har svårt att få vår 2.5åring att intressera sig för de andra djuren. För långt borta tror jag...
Det finns ett lekcenter (typ Drakborgen) i Sickla köpcenter, i Högdalen och i Skärholmen.
Oftast gratis för barn under 1 år. Men de ligger ju inte centralt. Och det blir mycket folk efter lunch.
Men det är ju lättare att umgås på ett sådant ställe. Mycket plats och mjukt att sitta på.
Kulturhuset finns ju oxå men väldigt litet.
Jag som inte skall sova över (eller dricker kaffe) och som bor i Stockholm och därmed inte har något direkt shopping behov skulle gärna vilja ha ett litet schema för när det är tänkt att vi skall umgås på lördagen...
Låter som om det blir efter lunch. Så sover iofs Elsa men det hindrar ju inte mig att från att umgås.
Men det är ju ett tag kvar.
Jag tycker junibacken är för större barn. Och det kostar ju oxå pengar.
Ang efter lunch så kändes det som om ni ville shoppa på fm.