Inlägg från: Camellis |Visa alla inlägg
  • Camellis

Trådträff Mars 09

Hedebris skrev 2009-01-02 20:32:56 följande:
    fan vad skoj det ska bli :) Ser fram emot att träffa er alla.är det någon i mellanålder förresten. eller är det jag och jenny sen ett stort glapp till 30? ;)
    Ja, visst ska det bli kul!

Jag har jättedålig koll på alla andras åldrar. Men nog måste det väl vara några som befinner sig runt 25-årsåldern också va?
    ★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
  • Camellis
    Hedebris skrev 2009-01-02 21:26:29 följande:
    hihi.. vi har skickat in våra semper koder. så får jag den premien jag vill ha så är bebisstolar inget problem för mig iaf :)
    Då har vi nog valt samma premie, du och jag. Jag har precis som du haft i tanken att jag ska ha med den till Stockholm.
  • Camellis
    Hedebris skrev 2009-01-02 21:30:34 följande:
    tyckte det var mest användbart ;D
    Me too. Hade egentligen många fler koder hemma, men jag sparar dem och ser om det går att använda dem i år istället. Har funderat på att köpa en sån där ändå.
    Vildkorn skrev 2009-01-02 21:37:23 följande:
    Jag är likadan. Blodsockret sjunker rätt fort när det väl börjar. Så vi kan gå runt och vara griniga tillsammans.
    Kicko skrev 2009-01-02 21:38:25 följande:
    En till som blir grinig när jag är hungrig
    Skönt att jag inte är ensam! Jag och personer som aldrig behöver äta går inte ihop om man ska vara ute på heldagsaktiviteter ihop. Såvida de inte är införstådda med att jag måste äta regelbundet då.
  • Camellis
    Hedebris skrev 2009-01-03 09:17:56 följande:
    jag kommer ihåg när julia var runt 1½. Och skulle äta hos farmor... Hon slaplade upp kuddar på stolen för att hon skulle komma upp i bra höjd. Det känns ju som kombinationen av en sack'n'seat känns bättre då inte barnen kan tippa
    Precis min tanke - man kan ju sätta barnet på en bilkudde typ och sedan ha sack'n'seaten på den. Inte för att vi har med en bilkudde till stockholm, men annars kan man ju göra typ så. Jag tycker ändå att det är lämpligt att Ellen kan sitta någonstans, även om hon inte kan sitta alldeles invid bordet. Hon är klättermaja nr 1 och ställer sig upp i en vanlig barnstol på två röda ifall hon blir lite lätt uttråkad. Den här borde ju vara svårare att klättra ur, hoppas jag.
  • Camellis
    Såphia skrev 2009-01-03 11:59:13 följande:
    Problem girls!!Nu ringde vandrarhemmet mig. De har överbokat spjälsängarna! De har totalt fem spjälisar, så fast att vi är många som bokat spjälisar så kommer de inte räcka till alla. Jag och Prommis blev utan. Tror att Agaton inet behövde spjälsäng, men Vincent behöver helst en. Är det någon av er andra som bokat spjälis som känner att de egentligen inte behöver en? Vi skulle prata ihop oss om vilka som skulle ha de fem sängarna och i vilka rum de skulle stå så att säga. Hon sa att det i princip bara får plats med en spjälis per rum. I tvåmanna och tremannarummen. Fyrabäddsrummen vet jag inte.Vad säger ni?
    Ja jag funderade faktiskt på det där - tur att de upptäckte det i tid. Hade ju vart värre om vi kom dit och de upptäckte det då. Nu har ju inte jag bokat ngn spjälis, men jag började bli lite nervös för er andra.
  • Camellis
    Vildkorn skrev 2009-01-03 19:55:50 följande:
    Jag funderar på att natta Enya som jag brukar... tillsammans i sängen. Och sen lägga över henne i vagnen när hon somnat ordentligt. Iofs så är hon jätteduktig att ta sig ur min säng själv numera. Hon backar och hasar försiktigt ned med fötterna i golvet först. Men det är ju ingen garanti för att hon inte ska ramla ur då hon sover.
    Jag bullar upp med kuddar och täcken runt under madrassen, så att hon inte kan rulla ur sängen. Annars brukar hon ligga relativt stilla. Det gäller dock att ha babyvakt så att jag hör om hon vaknar, för när hon är vaken är hon snabb att börja krypa runt.
  • Camellis
    Hedebris skrev 2009-01-03 20:12:40 följande:
    sen var det högbergaren med väll? det var bokat?
    Ja, det stämmer! Då är vi 12 mammor! Jisses vilket kackel det kommer bli!
  • Camellis
    Hedebris skrev 2009-01-03 20:53:11 följande:
    om det är någon som har en extra babywatch ;) eller typ delar rum med en som har en lånar vi jättegärna den. Vi har ju visserligen julia som kommer vakna om noah vaknar men det hade ändå känts bra att höra om de vaknar. Annars får vi göra som på nyår. Lägga mobilen vid spjälsängen på golvet och ringa upp från björns mobil, så får han gå med handsfreen i örat hela kvällen :D Det funkar det med
    Ha ha! Ja, det är tur att man är uppfinningsrik! Risken finns att alla våra babyvakter kommer att ge utslag på alla mottagare. Finns ju de som fått in grannarnas prat på sina(de som bor i hyreshus). Så frågan är ju om alla behöver en varsin.
  • Camellis
    Camellis skrev 2009-01-03 20:58:35 följande:
    Ha ha! Ja, det är tur att man är uppfinningsrik! Risken finns att alla våra babyvakter kommer att ge utslag på alla mottagare. Finns ju de som fått in grannarnas prat på sina(de som bor i hyreshus). Så frågan är ju om alla behöver en varsin.
    Äh formulerade mig konstigt där. Att en babyvakt tar upp ljud från fler rum än just det rummet alltså.
  • Camellis
    Hedebris skrev 2009-01-03 21:00:02 följande:
    vi ringer ju gratis till varandra ;) annars hade det inte varit en bra idé. sen iof betalar mitt ex min mans telefonräkningar... :D
    Va? NU måste du förklara dig!
Svar på tråden Trådträff Mars 09