Inlägg från: Camellis |Visa alla inlägg
  • Camellis

Trådträff Mars 09

högbergarna skrev 2009-02-19 07:45:42 följande:
    Jaha.. Jag kan inte komma! Måste avboka mitt rum! Skulle titta på biljetten exakt vilken tid det va jag skulle komma. Då har ajg fått två biljetter samma resa!  Alltså returresan. Olika tider men samma sträcka! Så jag kommer inte till Stockholm! Självklart tog jag så att det inte går att omboka! Hade uppe två sj-sidor samtidigt när jag beställde för jag HATAR när saker går långsamt så jag ville boka resorna samtidigt. Inte via returresa utan jag ville se båda mina resor framför mig samtidigt. Men så kan man alltså inte göra!! Blev helt fel och deras system fick fnatt så jag fick som sagt två resor på samma sträcka! Så nu e det bara att slänga biljetterna då!! Får ju inget för dom på tradera! Sj säljer ju redan. FAAN rent ut sagt! Det va några hundra i sjön!! Jag har absolut itne råd att köpa nya biljetter!!Jaa ni får ha det så kul! Snyyyyft!! Gråter på riktigt faktiskt!!!
    Nej men vad fasen, vad surt!! Går det inte att fixa på nåt vis om du ringer SJ??
    ★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
  • Camellis
    högbergarna skrev 2009-02-19 08:09:56 följande:
    HAr ringt SJ o jag har ju en icke ombokningsbar biljett. de hade aldrig hört talas om detta problem förut. Gissar att det bara e jag i detta land som vill att saker ska ske snabbt så jag gör två bokningar på en gång!
    Men kunde de inte hjälpa dig med en biljett TILL Stockholm? Vad dåligt! Vad ska du med två returbiljetter till liksom. Lite serviceminded måste de ju fasen vara!
  • Camellis

Ha ha! Oj vilken diskussion det har varit! Jag har inte så många tacomåsten. Vi har gräddfil till dock. Och så måste jag ha mild sås, annars bränns jag upp. Ellen äter middag vid tre-fyra så hon kommer nog snarare vara i gnällstadiet kl 18. Iofs kanske hon är så chockad av allt omkring så att hon glömmer bort att gnälla?

• Camellis
    helhed skrev 2009-02-23 10:05:00 följande:
    Arvid äter också vid fyratiden, men jag tänkte ge honom en burk innan. Sedan får han äta lite grönsaker och bröd med oss. Han brukar lägga sig vid sex - halv sju annars, så han lär säkert vara gnällig. Men med mycket att titta på går det säkert bra ändå.
    Ja, sju är Ellens sovtid, men lite plock funkar för henne med. Det dumma är att hon sover som en kratta om hon somnar senare än halv åtta, men det kan jag kanske överleva också när det bara gäller en natt. Det går ju inte att få det att funka felfritt för alla när vi är så många.
  • Camellis
    Såphia skrev 2009-02-23 11:09:46 följande:
    Det är väl inga problem att laga på culiness. Ang. läggtider så ska jag nog försöka lägga V i sin pyamas i åkpåsen i vagnen och kanske gå en runda runt kvarteret och söva honom och sen låta honom sova i vagnen så länge han vill. Min plan i alla fall.
    Ja, jag vet inte om jag får plats med vagnen på rummet (uppfälld alltså), så frågan är om jag kan göra så. Men går det så vore ju det toppen!
  • Camellis

Nu kom jag ju på att det är ett vandrarhem - då ska man ha med sig lakan och så va? Handdukar också va?

• Camellis
    Jen ny skrev 2009-02-28 11:02:53 följande:
    Jag tror jag klickade i att jag ville ha det på rummet.
    Kicko skrev 2009-02-28 11:11:45 följande:
    beror på om du bokat med sängkläder eller ej. kolla din bokning.
    Jamen just ja! Minnet är bra men kort. Så var det ju, ja!
  • Camellis
    Jen ny skrev 2009-03-09 13:28:36 följande:
    Lägger till Camellis också på ankomst då vi åker på samma tåg. Ankomst till Stockholm: FredagSofie, Björn, Noah och Julia 21.35 Sophia och Vincent 21.35Maria, Milo och Moa 21.35Helena och Jonathan 21.35Evelina och Agaton 21.35LördagCamilla och Ellen 9:30Jenny och Lilly 9:30Helén och Arvid 11.50Avfärd: SöndagEvelina och Agaton 10.30Sofie, Björn, Noah och Julia 15.25 Sophia och Vincent 15.25Maria, Milo och Moa 15.25Helena och Jonathan 15.25Jenny och Lilly 16:00Helén och Arvid 16.45
    Tack! Jag fick hjärnsläpp och mindes inte alls när vi skulle komma fram! Och nu minns jag inte när vi åker heller... Får kolla upp och återkomma!
  • Camellis

Nu har jag läst ikapp! Ellen sover efter lunch, men det spelar ingen roll. Barnen leker ju knappast med varandra ändå. Men av den anledningen att flera av barnen kommer att sova då vi ska hitta på nåt, så kanske det är lite onödigt att dra iväg till ett lekland e.d. Dessutom verkar det krångligt med transport och så, och jag har kollektivtrafik-skräck.

Men en träff i en park eller så låter jättebra! Så länge det inte spöregnar eller är snöstorm funkar det ju. Huvudsaken är ju att vi får träffas allihopa en stund, för de som inte ska vara med på kvällen.

Vad gäller stol kommer jag att ha med mig sack'n'seat. Ellen älskar den inte, men jag räknar med att hon kommer att vara distraherad av alla människor så att hon accepterar den ändå.

Vad gäller matlistan har jag inget att tillägga, annat än att jag gärna äter guacamole om det finns. Men för min del spelar det ingen roll om den är gjord från scratch eller om det är påsvariant. Det är ju bättre att inhandla basgrejerna gemensamt, och om man känner att man har nån sån där specialvariant så fixar man det själv. Annars blir det ju megashopping om alla ska få med sina speciala-ala-grejer liksom. Men det var ju ungefär vad ni hade kommit fram till, så nu ska jag lägga ner den här utläggningen.

Svar på tråden Trådträff Mars 09