Inlägg från: Camellis |Visa alla inlägg
  • Camellis

Trådträff Mars 09

Shit! Vad duktig Laila är! Jag har ju som sagt inte tittat på det här den här säsongen. Jag blev skitimpad nu!

★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
  • Camellis
    Vildkorn skrev 2009-03-27 21:40:16 följande:
    Haha... vad skulle jag ha koll på? Åldern på alla?Hmm... har jag?
    Om inte ålder, så väldigt mycket annat! Du är som en av mina kompisar - man kan alltid vända sig till henne om man vill veta vad man har gjort och sagt, för hon minns tamigfasen ALLT!
  • Camellis

Nu dricker jag lite Fernet Branca. Bara så där som säkerhetsåtgärd. Fast sen kom jag på att även om jag kanske slipper eventuell magsjuka (som jag inte ens vet om vi kommit i kontakt med öht), så borde ju Ellen bli sjuk iaf. Men nu har vi ju inte ens träffat nån som har eller har haft magsjuka. Vad jag vet. Men man måste ju gardera sig lite.

TROR att jag ska tvätta bort tandkrämen snart och sen gå och sova.

• Camellis
    Vildkorn skrev 2009-03-27 21:56:18 följande:
    Du är medveten om att du HAR ältat det längre än tre veckor va?
    Ha ha! Ja, fast inte tre veckor i sträck!
  • Camellis
    Vildkorn skrev 2009-03-27 21:59:31 följande:
    Beror väl lite på hur man ser det. *fniss* Jag med... klänningen då. Själv skulle jag vilja ha lite former.
    Ha ha! Ja det blir skönt för er när träffen är avklarad, så slipper ni höra rookiesarna oja sig över denna stora händelse. Fast då ska vi väl oja över att vi HAR gjort det istället.
  • Camellis
    Brooks skrev 2009-03-27 22:00:40 följande:
    Allt kan köpas för pengar, både klänning och former. Laila har ju köpt delar av det senaste iaf
    Ja, jag såg det på löpsedeln idag. Där står bara sanna saker. Fast just den här är väl sann iofs.
  • Camellis
    Vildkorn skrev 2009-03-27 22:05:39 följande:
    Kom på att jag får packa runt 7-snåret i morgon. Jag har ju fasiken mina kläder i sovrummet där Enya ligger. Och picknickfilten får nog stanna hemma iaf. Känns inte som jag är så sugen på att sitta på den i snöhögarna i morgon. Eller iaf ta med mig den efteråt.
    Jag tänker ta med mig sådana när sittunderlägg som ser ut som en stjärtlapp typ.
  • Camellis

Nä, nu ska jag ge mig och försöka få lite sömn. Tänk - nästa gång jag skriver här har vi träffats IRL! Crazy crazy...
    Natti natti!

• Camellis
    Vildkorn skrev 2009-03-27 22:09:42 följande:
    Det hade varit praktiskt om man haft sånt. Själv är jag så oskogsmullig som bara går att bli. Så såna saker har jag absolut inte.
    Men jag har tre och behöver bara en.
  • Camellis
    Vildkorn skrev 2009-03-27 22:11:29 följande:
    Natti natt...och snurra inte bort er på centralen i morgon. Får väl höras om var vi ska mötas upp på sms eller så.
    Japp, vi hör av oss när vi närmar oss Estocolmo! Natti!
  • Camellis

Heeeeej!
    Jag vill också tacka alla för en supertrevlig helg! Och be om ursäkt för att jag var som ett slakt igår kväll då vi skulle toasupa och ha roligt. Jag skyller på GnEllen.

Sthlmfilur - Ellen fick sova i min famn medan vi satt i sällskapsrummet. Funkade det med, även om kroppen blev lite less på det.

Sydarna - Hoppas att hemresan gick bättre än ditresan! Att barnen SOOOOV och var glada vid icke sovande tillstånd.

Vildkorn - Du skulle ha varit stolt över oss! Vi yrade faktiskt inte speciellt mycket. *impad* Och hissar fanns överallt. Ha ha! Sorry, om jag var dryg med mitt hisstvång, allihopa! Visste inte om att jag hade sån himla fobi för att åka vagn i rulltrappa. Men å andra sidan har jag inte varit i Stockholm med barnvagn någon gång heller, tror jag. Jag får hjärtklappning bara jag tänker på det. Usch och fy! Fjantig jag är va? (ett stort tack till gentlemannen Björn också! )

Skönt att Enya somnade så att du också fick vila lite!

Prommis - Vad skönt att både du och Agaton fick sova på vägen hem! För övrigt håller jag med dig om samlingspunkt. Det känns lämpligast att mötas "på mitten" liksom.

Linjo - Skönt att få barnfritt en stund och vila upp sig!

Och ja, gärna barnfritt nästa gång! Jag vill kunna slappna aaaaaaav, dricka lite (?) rödtjut och surra med er på riktigt! När barnen är med blir det ju tyvärr lite splittrat och svårt att föra "vuxna samtal". För att inte prata om hur trött man blir på kvällen! Zzzzzzzzz...

Resan hem gick jättebra för oss, faktiskt. Blev lite irriterad när nästan hela gänget som skulle på vagn 6 bara sprang på utan att ens erbjuda sig att hjälpa mig ombord. Till slut var det en äldre kvinna som nästan lite ursäktande (å de andras vägnar) sa att hon minsann skulle hjälpa mig på tåget. Inga gentlemän där inte! Stora starka karlar som bara sprang förbi en... *muttrar* Men väl på tåget var Ellen bara på bus- och knashumör, så jag slapp ha sällskap av den där gnälliga varianten. Hon var såååå glad att träffa pappa och brorsorna igen. Nickade våldsamt varje gång jag frågade om det skulle bli roligt att komma hem till dem igen. Men hon har så klart haft sååå roligt med sina nätpolare också. Hon blev jätteivrig när jag sa att vi skulle föra över bilder från kameran och titta på bilder på hennes kompisar. Nickade och ivrade sig allmänt. Sedan pekade hon på skärmen på alla sina små kompisar. Måste ju visa de där bilderna lite då och då nu så att hon inte glömmer bort era knoddar.

Nu är batteriet slut och jag har skrivit ett mastodontinlägg.
    Godnatt, mina vänner! {#lang_emotions_heart}

• Camellis
    sthlmfilur skrev 2009-03-29 21:27:38 följande:
    imran och emiliya somnade ovaggade igår men nu ikväll vill inte imran sova och jag är så trött och imorgon börjar några dagar av helvete som att jag ska äta silad soppa inför transplantationen(eller hur det stavas).. och med det att jag hatar soppa..
    Usch låter inte alltför spännande att leva på silad soppa! Hoppas Imran somnar snart och låter sin trötta mamma få vila ut lite också!

Hehe - Får svara här nere, fattar inte vad som hände nu?? Citatet på ditt inlägg hamnade först, fast jag svarade på Sthlmfilurs inlägg först. Knas!
    Skönt med en nöjd/sovande Arvid på tåget! Typiskt att han blev så vaken av flyttarna bara. Hoppas han knoppar in snart!
    Roligt med köksgolvet ju! Hoppas vi får se bildbevis snart!
  • Camellis
    Vildkorn skrev 2009-03-29 21:35:16 följande:
    Så bra att det verkar gått bra för er att ta er hem.Enya sov och jag gjorde henne sällskap i nästan 3 timmar! Det tar på krafterna att vara social och sova borta. Så nu är hon och jag uppe och lever om. Hoppas på att hon blir trött igen om en halvtimme eller så.Har tvättat kläder efter Lillys olycka. Inte lätt att bli så ledsen och upprörd när man är så liten. Och du Jen ny, det var absolut ingen fara. Sånt som händer. Nu ska jag fortsätta gosa och leka lite med min solstråle här hemma.
    Åh vad skönt att få sova så länge! Ja, snacka om att det tar på krafterna att göra en sån här grej. Jag är helt färdig! 
    Hoppas Enya somnar snällt om en halvtimme eller så!

Nu ska jag gå och sova! Äntligen! Natti natti på er!  
  • Camellis

Jenny - Trist med surkärring, men bra att det gick bra i övrigt med hemresan! Inte roligt att komma hem till kaos! Hoppas N och Noah kryar på sig fort!

Lycklig - Inte roligt med en vaken och kräkande Milo på tåget! Men vad roligt att Moa (och du och Milo också så klart) hade så roligt!

Ha ha! Den kommentaren missade jag!

Hehe - Ja visst är man trött! Skulle aldrig orka med utvecklingssamtal, så jag avundas dig inte.

Ja, nu är det kaos här så nu kan jag inte skriva mer. Vi har varit på ÖF idag iaf, men världens gnälligaste, tröttaste barn. Pust! Zzzzzzzzzzzzzz...

• Camellis

Kan jag få länken till nya träfftråden? (fast vi ska väl eg inte skriva där, men jag vill läsa det som har skrivits där hittills!)

• Camellis

Ska Bara - Men vad tråkigt för Oliver! Vad otursförföljd han är nu! Höstblåsor i munnen är inte att leka med. Hugo fick på fötterna när han precis börjat dagis, och det var väl irriterande för honom men ganska lindrigt ändå. Får hoppas att om någon har blivit smittad så blir det på händer och fötter (tror det är vanligast) för det är ju lindrigare. Hoppas det går över fort på Oliver! Bruikar inte sitta i längre än en vecka va?(länge nog iofs när man har så ont )

Svar på tråden Trådträff Mars 09