• Nemia noj

Retrovagntråden 14

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller än tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla i vår blogg www.retrovagn.blogspot.com där har vi lagt in en del tips.

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    3 barn.. 4 Änglar...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-18 17:19
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40267553.html
  • Svar på tråden Retrovagntråden 14
  • lurv
    Lokatt skrev 2009-03-28 23:42:57 följande:
    har jag inte Synd. Men kul att fotografen gillade den!
    Jajamensan! Riktigt roligt när någon annan uppskattar en sån goding
  • jagäraf
    Veladis skrev 2009-03-29 10:32:44 följande:
    Dyyyyyr!Visst, den är fin, men inte sååå fin! En typ 1500-2000 kr vagn om det inte hade varit för navkapseln. Den drar ner priset.
    Får mig att fundera över vad jag skulle kunna få för min brodyremmaljunga? Den har ju en sån här sittdel. Hela vagnen är i verkligt toppskick förutom en spricka i det vita på handtaget. Fast å andra sidan är det ju inte en Rondo. Å så vill de ju till att man vill sälja också
  • jagäraf

Skoj Lurv! Jag försökte kika lite i ditt galleri men hittade inte vilken vagn det gäller. Finns den där?

• Jomppelina

Ot; jag har börjat blogga lite smått. Kika gärna in om ni har lust!
    bortbytingen.bloggagratis.se/
    Vi har ju just flyttat och kommer att göra iordning här den närmaste tiden, tanken är att lägga in lite före efterbilder. (igår tapetserade vi en fondvägg, som jag blev himla nöjd med). Om någon inredningsbloggar här så vore det väldigt intressant med inspiration!

• lurv
    jagäraf skrev 2009-03-29 10:47:10 följande:
    Skoj Lurv! Jag försökte kika lite i ditt galleri men hittade inte vilken vagn det gäller. Finns den där?
    Nope den gör ju inte det tyvärr men det är min ljusblå AWN med rallydäck från -58 som får vara med
  • Lokatt
    AlexandraK skrev 2009-03-29 16:23:50 följande:
    Loppisfynd! 25 kr!
    nehe!? *fuskis* vad söt den var

jag har sytt klart en tunikaskjorta till mellan barnet, hade lovat han. Det blev verkligen retro så det skriker om det! Allt tyg, kantband, dragkedjan ja tom. tråden är äkta från 70-talet! Modellen har jag hittat på själv men är såklart välldigt 70-tal. (finns i galleriet för den intresserade)

Nu hoppas jag att minstingen vill sova själv utan krångel ikväll, så jag får tid att sy retroskötväska!
    Våga vägra blogga
  • lurv
    AlexandraK skrev 2009-03-29 16:23:50 följande:
    Loppisfynd! 25 kr!
    Åååå en sån hade min äldsta dotter! Hennes var dock i vinrött yttertyg. Hon fick den när hon fyllde 3 år och då var den en utgående modell så det är en sen 80-talare! Lite kul är att sittdelen gick att köpa separat utan chassi så man kunde få en duovagn precis som mamma hade
  • AlexandraK

Lokatt

Visst är den gullig! Men inte så fin som på bilden. Måste tvätta den.

Din tunikaskjorta är jättefin!

• Tessax

Som jag skrev tidigare; www.styleroom.se

Jomppelina skrev 2009-03-29 14:12:07 följande:
    Ot; jag har börjat blogga lite smått. Kika gärna in om ni har lust! bortbytingen.bloggagratis.se/Vi har ju just flyttat och kommer att göra iordning här den närmaste tiden, tanken är att lägga in lite före efterbilder. (igår tapetserade vi en fondvägg, som jag blev himla nöjd med). Om någon inredningsbloggar här så vore det väldigt intressant med inspiration!
  • Boothwalker
    AlexandraK skrev 2009-03-29 20:11:16 följande:
    Tråden går ut i morrn! Någon som gör en 15:e tråd? Kanske ska länka till retrovagnen.se då också i ts?
    Ska jag?
    Il pleur dans mon c?ur comme il pleut dans la rue
  • Boothwalker
    Jag fixar en ny tråd eftersom det är småfel som behöver ändras och så.
    Hoppas det är ok med er
    Il pleur dans mon c?ur comme il pleut dans la rue
Svar på tråden Retrovagntråden 14