Inlägg från: Nemia noj |Visa alla inlägg
  • Nemia noj

Retrovagntråden 14

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller än tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla i vår blogg www.retrovagn.blogspot.com där har vi lagt in en del tips.

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    3 barn.. 4 Änglar...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-18 17:19
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40267553.html
  • Svar på tråden Retrovagntråden 14
  • Nemia noj

Jaha och vart tog förra tråden vägen?? Eller e de bara jag som inte kommer in i den?

3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj

Har mailat OASIS nu.

3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj

Min äldsta dotter var oxå pippi på att hänga i bågen till babysittern med träkulorna i munnen.

3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    oasis4ever skrev 2008-12-30 23:22:43 följande:
    tack snälla nemija för att du tog dej tid att tipsa om nya tråden.verkligen jättegulligt!!
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    Lokatt skrev 2008-12-30 23:39:56 följande:
    Nemia noj skrev 2008-12-30 23:33:19 följande: ooohh, fina vagnar! Du hade flera med stora hjul och stänkskärmar oxå!! *avis*
    Ja en del har jag iaf. Men mina favvisar just nu är AWN duon, och emmaljunnga duosarna båda 2. Sen är ju inte awn liggvagnen den vita som typ ligger i ramen så pjåkig heller men den behöver GUMMI...
    Ingen som har ett par som dom kan skicka över mailen typ ;-D
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj

Nee nu e de natt natt för mig iaf, skriver ju som en kråka.

3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    Lokatt skrev 2008-12-30 23:47:50 följande:
    Myrkryp skrev 2008-12-30 23:44:02 följande: fast det var ju ingen duo...Är det där vad ni kallar sparkchassi? Alltså lika som på min bruna emmaljunga då.
    nee de e väl en fast sittvagn?? eller?? alltså ingen spakchassi?

sova var de ja!
    3 barn.. 4 Änglar...
Svar på tråden Retrovagntråden 14