• bodimit

Bästa sättet att få bort vävtapet från väggen!?!

Jag vill ha era bästa tips på hur ni får bort vävtapeter!
    Är de lätta att bara dra bort eller? egentligen borde de väl vara det? de siter ju fast i varandra och borde väl inte slitas sönder? eller?

• Svar på tråden Bästa sättet att få bort vävtapet från väggen!?!
  • Lilla Mimsan

Jag skulle istället köpa rescuetapet. Sätts över väv-, strukturtapeter eller skadade. Blir jättebra resultat. Kostar runt 300 för 10 meter (är 1 m brada) men de är värda det. Man blir inte galen...

• VeronicaL

Prova dra bort dem det är nog enklast det kommer nog att lossna stora sjok.

• Oj hoppsan

Lilla Mimsan skrev 2008-12-30 22:55:26 följande:

Jag skulle istället köpa rescuetapet. Sätts över väv-, strukturtapeter eller skadade. Blir jättebra resultat. Kostar runt 300 för 10 meter (är 1 m brada) men de är värda det. Man blir inte galen...
    Var får man tag på såna? Hur funkar det, sätter man dem bara över de gamla och sen målar/tapetserar?? Jag har precis samma problem som TS...(sorry för att jag norpar tråden lite..)
  • Musetti
    Svar på #1
    Nej nej, riv bort med hjälp av breda spackelspadar, bredspackla sedan och måla.... Att sätta en tapet på en vävtapet förtjockar väggen och krymper utrymmet i rummet. Att sätta på en ny tapet nu skulle vara en "nödlösning" som INTE lönar sig i lägden
  • Lilla Mimsan
    Oj hoppsan skrev 2008-12-30 22:58:03 följande:
    Lilla Mimsan skrev 2008-12-30 22:55:26 följande: Var får man tag på såna? Hur funkar det, sätter man dem bara över de gamla och sen målar/tapetserar?? Jag har precis samma problem som TS...(sorry för att jag norpar tråden lite..)
    Vi köper på k-rauta! Ser nästan ut som golvskyddet. Fråga efter en tapet som man sätter över väv etc. Är brun. Sen är det bara att måla eller tapetsera!
  • bodimit

men är det svårt/ jobbigt eller är det inte så farligt som man har hört att det är?

• Lilla Mimsan
    bodimit skrev 2008-12-30 23:04:55 följande:
    men är det svårt/ jobbigt eller är det inte så farligt som man har hört att det är?
    Är smidigt att jobba med. Farligt, på vilket sätt??
    Och nödlösning, ja. Men ger samma resultat som vid spackling, är bara ngn mm tjock och är till för att användas på vävtapeter mm
  • Musetti
    Svar på #7
    Så varför inte göra jobbet ordentligt när man ändå är igång?
  • Lilla Mimsan
    Musetti skrev 2008-12-30 23:09:18 följande:
    Svar på #7Så varför inte göra jobbet ordentligt när man ändå är igång?
    Om det inte är massa lager så blir det samma jobb. Denna tapet fungerar likadant som bredspackling. Är ju inte som en tapet som du sätter upp för syns skull utan för att få ett jämt underlag.
  • bodimit

med farligt menar jag att det inte ar så himlans jobbigt som man hör att det är?

Svar på tråden Bästa sättet att få bort vävtapet från väggen!?!