Bästa sättet att få bort vävtapet från väggen!?!
Jag vill ha era bästa tips på hur ni får bort vävtapeter!
Är de lätta att bara dra bort eller? egentligen borde de väl vara det? de siter ju fast i varandra och borde väl inte slitas sönder? eller?
Jag vill ha era bästa tips på hur ni får bort vävtapeter!
Är de lätta att bara dra bort eller? egentligen borde de väl vara det? de siter ju fast i varandra och borde väl inte slitas sönder? eller?
Ska du ånga så måste du pricka hål på tapeten först, så ångan kommer in under (behövs bara när det är målat ovanpå tapeten). Annars, så är easy cover lätt att sätta upp - se tidigare inlägg.
Har också köpt ett hus med vävtapeter och vet inte vad vi ska göra med dessa???
Min fråga till er som har använt easy upp / återställare??
Ni sätter den bara över vävtapeten, ni river inte ner vävtapeten?
Behöver man spackla skarvarna på easy upp, innan man ska måla eller lägga nya tapeter????
Jag använde en spackelspade och gick loss i några timmar för att få loss väven i vårat sovrum. var inte så svårt, men ganska roligt hade jag. Däremot var det svårt att få väggen jämn efteråt så vi använde ändå återställare på väggen och då blev det jättebra.
Sätter bara easy up direkt på tapeten, inget spackel vare sig innan eller efter behövs. Hur gött som helst!
Vill bara påpeka att easy cover INTE går att sätta på en omålad tyg-väv-tapet. men på en vanlig strukturtapet går det bra.
Jag spacklade skarvarna på min easy cover, det blir ju alltid en liten skarv. Och jag ville ha släta väggar utan skarv. Dessutom så kunde jag lappa med småbitar, så jag använde hela rullen maximalt, och då blir det ju skarvar både på längden och tvären.
Vi satte easy cover på omålad väv-tapet och det gick bra - fast det gick åt ruskigt mycket lim (ca 1 liter våtrumslim per våd...). Blev väldigt bra fast det var jobbigt med glasfibermaterialet. Kan tipsa om att Bauhaus har en egen variant som INTE innehåller glasfiber - mycket skönare att jobba med! Dom har också eget lim till som är billigare än våtrumslimmet.
Jag har börjat riva strukturtapet, men har bara tagit halva väggen, Kan jag använda easy cover istället för att riva resten. (alltså använda den på hela väggen, även där jag rivit?)
ser inte fram emot att riva ner vävtapeterna som sitter i vårat hus.. började riva lite i sovrummet, men det sitter som berg, o sen har dom häftat fast dert också..
kanske får bli easy cover på väggarna, men det kostar ju en del så får se..
Vi har satt upp både på vävtapet som ser ut som säckväv (där vi använde cover up + våtrumslim) och på sjögrästapet (som i och för sig var målad) där vi använde det betydligt trevligare easy cover. Båda funkade bra, men det kan ju suga en hel del lim om väven inte är målad, bara att rolla på massor.
Både easy cover och cover up är ju rätt tjocka, det är perfekt att tapetsera eller måla direkt ovanpå - jämnt och fint.
Jodå, den sitter. Det gick åt 1 liter våtrumslim per våd... så det blev dyrt... Väven sög som tusan, men vi rollade på tills limmet "syntes" och inte försvann på en gång. Men det var det värt jämfört med att bredspackla eller försöka riva ner (vilket aldrig hade gått).