• KakanMakan

Teutonia Cosmo 2009

Hej, är det någon som har köpt, och också kört med barn i en Teutonia Cosmo 09? Jag har varit och tittat på en idag och tycker den verkar toppen. Dyr, men bra. I och med att det är en ny modell så skulle jag vilja veta lite om hur den är att köra med barn i, hur den fungerar med ståbräda kanske etc. All info är intressant.

Andra som går i köptankar på en Cosmo får också gärna skriva, hur tänker ni?! Vad väljer ni mellan?

För oss känns det som om det står mellan Teutonia Cosmo och Bugaboo.

★ Storasyster 06 ★ Liten 09 ★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-07 22:13
    Lite mått på Cosmon.

Hopfälld vagn:
    Längd 89
    Bredd 57
    Höjd 49

Vikt:
    Med hjul (liggvagn): 14 kg
    Utan hjul (sittvagn): 12 kg
  • Svar på tråden Teutonia Cosmo 2009
  • Schohoo

För 1 sekund sen fick jag mail!
    Jag ska få vagnen vecka 12!!!! ÅHHHHHH vad jag längtar!!!

• KakanMakan
    Schohoo skrev 2009-02-19 12:04:35 följande:
    För 1 sekund sen fick jag mail! Jag ska få vagnen vecka 12!!!! ÅHHHHHH vad jag längtar!!!
    Woho! Det borde betyda att jag får min vecka 13 då?!

Uppdaterar vår fina lista

Väntar på Cosmo från Tyskland.
    Melanie, beställt 25/1. Leverans v. 10 ?
    Anchie, beställt 26/1. Leverans v. 11 ?
    Schohoo, beställ 4/2. Leverans v. 12 ?
    Skrotan, beställt 8/2.
    ★ Storasyster 06 ★ Lillebror 09 ★
  • Melanie

Uppdaterar eftersom jag har fått ett nytt mail om fördröjelse...

Melanie, beställt 25/1. Leverans v. 11 ?
    Skrotan, beställt 8/2.

• KakanMakan
    Melanie skrev 2009-02-19 13:32:07 följande:
    Uppdaterar eftersom jag har fått ett nytt mail om fördröjelse... Väntar på Cosmo från Tyskland. Melanie, beställt 25/1. Leverans v. 11 ? Anchie, beställt 26/1. Leverans v. 11 ? Schohoo, beställ 4/2. Leverans v. 12 ? Skrotan, beställt 8/2.
    Åh nej, har de någon förklaring?
  • Melanie

Nej, det stod typ bara att leverans kommer ske i v 11. Trist. Jag är ju liksom i stort behov av den NU eftersom jag sålde min gamla några dagar efter beställningen. Har bara en paraplysulky att trava runt med nu i snövädret (med sufflett, varukorg och fullt liggläge, men ändå). Jag vill ha min vagn NUUU!

• KakanMakan

Jag hade också fått mail! Vecka 12 står det att den ska komma!

Melanie, beställt 25/1. Leverans v. 11 ?
    Skrotan, beställt 8/2. Leverans v. 12 ?

• nadi

Hej!

Har inte följt hela tråden men jag e också inne på att köpa en Teutonia Cosmo! Har också tittat på en Teutonia fun, eftersom den e något smalare, men cosmon har ju betydligt bättre varukorg tycker jag, sen ser de ju nästan likadana ut och väger lika mycket så ..

Men e det mycket billigare att beställa från tyskland? har de alla färger/mönster? Annars, bra tips om babyproffsen i barkarby där! Tack!

• KakanMakan
    nadi skrev 2009-02-19 13:54:17 följande:
    Hej! Har inte följt hela tråden men jag e också inne på att köpa en Teutonia Cosmo! Har också tittat på en Teutonia fun, eftersom den e något smalare, men cosmon har ju betydligt bättre varukorg tycker jag, sen ser de ju nästan likadana ut och väger lika mycket så .. Men e det mycket billigare att beställa från tyskland? har de alla färger/mönster? Annars, bra tips om babyproffsen i barkarby där! Tack!
    Jag betalade 2000:- mindre än på Babyland för min (med mjuklift, regnskydd och myggnät). De har fler färger/möster i Tyskland än vi har här hemma.
  • nadi

Härligt, 2000 e ju ganska mkt pengar .. har du nån bra länk?

Svar på tråden Teutonia Cosmo 2009