• Callina

Hjälp med tips för furuvägg/tak till tonårsrum!!!!!

Min tonårsson har valt detta rum som sitt rum i vårt nya hus. Efter att bilden togs har vi börjat grundmåla. Tanken från början var att måla allt vitt. Som ni ser är både väggar och tak i furu.... huh.. frågan är om det blir för flickigt  med bara vitt... kan man måla själva väggen i grått tror ni? Och kan man använda vanlig väggfärg? I ett annat rum på vinden har vi använt vit lackfärg, väldigt snyggt men kanske lite för glansigt och inte så killigt.. Tar tacksamt emot tips

• Svar på tråden Hjälp med tips för furuvägg/tak till tonårsrum!!!!!
  • halloj77

Kanske, vitt tak och gråa väggar.
    Tänk på att måla med oljfärg eller stryka på shellack på kvistarna så de inte lyser igenom efter ett tag.

• Callina

Vi har fått tipset av målare att måla med vanlig väggfärg två ggr och sedan oljefärg en gång.  Vilken grå skulle du tycka var snygg?

• halloj77

Ganska ljus - för då tröttnar man inte så fort.
    Skulle det vara väldigt svårt att ta bort panelen, vad finns under?

• Callina

Hur mycket luktar oljefärg?  Kan man använda oljefärg för husfasad? Någon som vet?

• anmara

Fråga sonen om han vill ha helvitt eller om han vill ha någon annan färg, det är ju hans rum...

• Callina

anmara, det är självklart att jag har frågat honom först men han vet inte vad han vill ha och har bett mig göra det som jag tror att han tycker blir snyggt. 

• Callina

Någon annan som kanske vill komma med tips på det jag frågat om? Tar tacksamt emot idéer

• Callina
    halloj77 skrev 2009-01-01 11:43:28 följande:
    Ganska ljus - för då tröttnar man inte så fort.Skulle det vara väldigt svårt att ta bort panelen, vad finns under?
    Panelen sitter som berg så det blir inget vi tar bort just nu, kanske om några år. Det är massor att göra så vi måste prioritera lite
  • Yosa

vi målar precis en liknande vägg o tak. Vi använder antikvit färg.

Svar på tråden Hjälp med tips för furuvägg/tak till tonårsrum!!!!!