Inlägg från: Lille Mammsen |Visa alla inlägg
  • Lille Mammsen

Bugaboo BEE tråden nr 2!!

Va det engelska då eller *suck* värdo på detta! Fast dom fick väl inte in några förns om en månad endå...eller?

Stargirl skrev 2009-03-16 16:41:24 följande:
    [citat]
    Ja man måste maila till
  • Lille Mammsen

Du e en klippa

Stargirl skrev 2009-03-16 17:56:30 följande:
    Typ så här. Men de skulle komma in om en månad. Det har de sagt.Dear Bugaboo service staffI have  Bugaboo Bee and the harness is too short for my child. Is it possible to make it longer or exchange it somehow?Let me know what I can do.Kind regardsxxxxx xxxxx
  • Lille Mammsen

Jag e lite trötter men jag börjar F-N gråta snart!! Precis fått hjälp av Shoegirl med att montera ihop min BEE! Har läst i denna tråd + bugaboo-tråden om div problem som dykt upp för några efter ett tags anv........Gissa vad...handtaget sitter inte fast på högersida (glider)......och då har jag ju inte ens hunnit börjat anv. den en jööööööö!!

• Lille Mammsen

Jo,men måste reklamera till bugaboo...på engelska *suck*,för butiken har slutat me bugaboo! '

villemina skrev 2009-03-18 06:42:40 följande:
    Nä... Vad trist!! Men då måste du ju reklamera!! Har du garanti...?
  • Lille Mammsen

E du en klippa eller e du en KLIPPA Du anar inte hur tacksam jag e!
    SerieNR,e det den svarta stora klisterlappen som sitter på sittdelen?

Stargirl skrev 2009-03-18 08:52:38 följande:
    Ok här kommer det igen Dear Bugaboo Service staff.I have a Bugaboo Bee with Serial number xxxxxx. The handlebar on the right (?) side is not stuck but glides up when unfolding. What can I do? Can you help me?I bought my stroller from shop xxxxx, date 1 february 2009.Kind regardsxxxxxx
  • Lille Mammsen

PS måste väl info dom att butiken slutat sälja bugaboo och hänvisat mig direkt till dom (va precis vad butiken gjorde) !!

Stargirl skrev 2009-03-18 08:52:38 följande:
    Ok här kommer det igen Dear Bugaboo Service staff.I have a Bugaboo Bee with Serial number xxxxxx. The handlebar on the right (?) side is not stuck but glides up when unfolding. What can I do? Can you help me?I bought my stroller from shop xxxxx, date 1 february 2009.Kind regardsxxxxxx
  • Lille Mammsen

Hur lång tid brukar det ta innan man får ett svar på sitt mail som är skickat till Bugaboo (service) ??

• Lille Mammsen

Inte enligt butiken Haven iallafall.........

arkeologitjejen skrev 2009-03-18 11:58:24 följande:
    Spelar ingen roll att butiken slutat med Bugaboo. De är skyldiga enligt konsumentköplagen att hjälpa dig. Om du inte får hjälp direkt från Bugaboo så gå tillbaka till butiken för du har reklamationsrätt i tre år.
  • Lille Mammsen

JaHa...dom sa iallafall att jag fick vända mig direkt till Bugaboo,kommer jag bollas fram o tillbaka nu *suck*

Stargirl skrev 2009-03-18 12:35:47 följande:
    Konsumetköplagen kan inte butiken rå över. De har ansvaret för reklamationerna tre år efter de sålt varan.Jag misstänker att Bugaboo slutat att sälja till Haven som är sura och vägrar göra reklamationer. Kan det vara därför Bugaboo service avdelningen gör deras reklamationer?
  • Lille Mammsen

Dom va så trevliga när jag var där o handlade.....inte samma ton när jag först kontaktade dom om saknaden av Instr.bok+dvd som skall ingå med vagnen! Sedan deras lögn om att "det bara var o kontakta bugaboo" så skulle dom skicka....NOT!! Detta med ARN kan ju då tyvärr ta lååååååååång tid! Vet inte om jag orkar vänta...för butiken haven kommer nog inte vika sig...fast att dom kanske inte får rätt hos ARN!

arkeologitjejen skrev 2009-03-18 17:48:32 följande:
    Jo, fast nu lät det ju som att hon inte hade fått hjälp ännu och isådanafall tycker jag att man utan problem kan upplysa om hennes rättigheter. Det skadar faktiskt inte att kontakta sin konsumentvägledare och eventuellt höra av sig till ARN iallafall. Butiken kan vara skyldiga att ge prisavdrag för fel som inte avhjälps (som tex hennes avsaknade instruktionsbok). Kan dock inte hålla med om Havens personal. Jag tyckte de var mycket trevliga när jag var där och handlade. Har dock bara varit i kontakt med dem när allt fungerat så det kan ju vara olika.
  • Lille Mammsen

Goa-Gumma
    Noas mamma skrev 2009-03-18 19:38:22 följande:

men vännen! använd mailadressen du fick av mig och maila henne så kommer de garanterat att lösa sig! tycker synd om dig och allt tjaffs!
  • Lille Mammsen

Säkert så! Hoppas på att Bugaboo hör av sig så jag vet hur det kommer bli...om dom bollar mig tillbaka till butiken?

Shoegirl skrev 2009-03-19 10:24:09 följande:
    Haven ska nog lägga ned. Butiken ligger ute på blocket iaf så de skiter nog i allt just nu.*min gissning*
  • Lille Mammsen

Lyllos dig då som får svar iallafall från Bugaboo

arkeologitjejen skrev 2009-03-20 12:48:37 följande:
    Nu har jag fått svar från Bugaboo. Jag kommer få det nya selet inom två veckor. Hurra!!!
  • Lille Mammsen

Info
    Har fått svar nu

Lille Mammsen skrev 2009-03-20 13:38:30 följande:
    Lyllos dig då som får svar iallafall från Bugaboo
  • Lille Mammsen

Du kan väl

Kajsan skrev 2009-04-01 18:02:02 följande:
    Nån som känner sig manad att starta en ny tråd typ NU?
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!