• Yosa

Någon som använt IKEA köksplanering? tips o så sökes

Laddade precis hem IKEAs köksplanering. Nu ska jag bara ut i köket o mäta.

Ska jag även mäta vilka skåp jag har idag? Bredd, djup o höjd? Eller hur fungerar det?

Är planeringstjänsten bra?

Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden Någon som använt IKEA köksplanering? tips o så sökes
  • Dundermamman

Det är ett mycket lättanvänt ritprogram!
    Mät dina väggar, takhöjd, var du har dörran och fönster och lägg in alla detaljer i ritprogrammet!
    Därefter är det bara att "plocka" på de skåp och lådmoduler ni vill ha, du behöver inte alls rätta dig efter dina befintliga skåps mått. Det är väl ett nytt kök ni vill ha? Inte en repris av det gamla Flört!
    Det enda du behöver fundera lite på är vatten och avlopp, ska diskbänken vara på samma ställe...likaså fläktkanalerna!

Inboxa mig gärna om du undrar något!

Lycka till!

Vi har kattungar
  • Yosa

Tack!

Jo jag tror nog att vi vill ha skåpen ungefär såsom de är nu. Är rätt nöjda men vill ha nya fina skåp o så. Sak kolla på det ikväll.......

Eg har vi sagt att det blir nytt kök till min 35 års dag....och jag fyllde 30 för 3 dagar sen Men jag tror nog det blir kök tidigare om jag får bestämma

• CeeJay

Jag använde också programmet när vi planerade (och sen köpte) kök från IKEA.

Det var väldigt enkelt att använda, det första då måste tänka på att mäta EXAKT ifall det handlar om milimeter i slutändan

Kika gärna i mitt galleri hur det blev

• Viewsonic

Om det är knepigt att göra själv, så kan man åka till Ikea så gör de det åt dig.

• Yosa

men hur gör jag sen då? Nu har jag provat att möblera ett kök (lite på låtsas). Det jag skulle vilja nu är att se vad detta kök skulle kosta i olika luckor och så. Kan man det? hur går jag vidare?

• Dundermamman

Visst kan du ändra luckor, handtag och bänkskivor...klicka på skåpen så får du upp alternativen i vänsterspalten
    Kom ihåg att spara alla olika alternativ och ev. kanske skriva ut dom för att lättare kunna jämföra dom med varandra

!

Vi har kattungar
  • Yosa

hur gör jag för att få fram priset på "mitt" kök då?

• Dundermamman
    Yosa skrev 2009-01-01 20:28:29 följande:
    hur gör jag för att få fram priset på "mitt" kök då?
    Klicka på den 4:e knappen till höger om den gula IKEA-texten...den med miniräknaren på!
    Vi har kattungar
  • Dundermamman

På 3D-knappen kan du även få upp en tre-dimitionell bild på ditt mästerverk

Vi har kattungar
  • Yosa

Dundermamman skrev 2009-01-01 20:37:52 följande:

På 3D-knappen kan du även få upp en tre-dimitionell bild på ditt mästerverk
    ja det va häftigt att se
Svar på tråden Någon som använt IKEA köksplanering? tips o så sökes