• Yosa

Någon som använt IKEA köksplanering? tips o så sökes

Laddade precis hem IKEAs köksplanering. Nu ska jag bara ut i köket o mäta.

Ska jag även mäta vilka skåp jag har idag? Bredd, djup o höjd? Eller hur fungerar det?

Är planeringstjänsten bra?

Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden Någon som använt IKEA köksplanering? tips o så sökes
  • Yosa

Dundermamman skrev 2009-01-01 20:36:55 följande:

Klicka på den 4:e knappen till höger om den gula IKEA-texten...den med miniräknaren på!
    Okey..tack!! Den har jag inte sett.....
  • Yosa

men gud så dum ja är. Nu ser jag ju miniräknaren Tack!

• Dundermamman

Visst är det roligt?!

Jag tycker det är såå kul att göra olika kökslösningar...har gjort ritningar till 3 vänner som byggt om sina kök
    Vi har kattungar
  • Yosa

njae 28 000 fast det va bara på skoj. Typ 3 öar och överskåp överallt och massa krokar Inget seriöst allls

• Yosa

men ja ska göra seriöst någon kväll o gör ordentligt o spara resultatet.

• Tristanya

vi använde det när vi ritade vårat kök.. mååånga timmar framför datan o många olika ritningar, sen kom vi på hur vi ville ha det!
    inte alls svårt o rita o ändra osv.

håller på o bygga upp vårat kök nu, ska bli kul o se när det blir färdigt, om det ser ut som vi ville ha det

• Dundermamman

Hur går det med ritningarna, TS?

Vi har kattungar
  • Yosa

Dundermamman skrev 2009-01-11 19:54:27 följande:

Hur går det med ritningarna, TS?
    Jo tack! Jag har kladdat några små ritningar. Men lagt det lite på is. Just nu målar vi hall och badrumstak med lister och målar furupanel i trappa och entré. Vi funderar även på om vi ska lämna köksluckorna) till en målare som sprutmålar dem. Skåpen i sig är ganska fina. Mest luckornas utsida som är slitna...hm....får fundera lite. Men nytt IKEA är också kul.....

• Dundermamman

Okej, ni har lite annat att pyssla med också

Det brukar ge mersmak att göra olika kökslösningar...

Var bara lite nyfiken Generad...

Vi har kattungar
  • Yosa

Dundermamman skrev 2009-01-11 20:03:27 följande:

Okej, ni har lite annat att pyssla med också Det brukar ge mersmak att göra olika kökslösningar...Var bara lite nyfiken ...
    Jättekul att du frågar!! Tänkte skicka efter IKEAs kökskatalog så får vi se hur det blir. Man blir sååå sugen att byta. Men nästan dumt med tanke på att skåpen i sig är fina. Kanske man kan byta bara luckorna på ikea?!
  • Dundermamman
    Yosa skrev 2009-01-11 20:48:36 följande:
    Dundermamman skrev 2009-01-11 20:03:27 följande: Jättekul att du frågar!! Tänkte skicka efter IKEAs kökskatalog så får vi se hur det blir. Man blir sååå sugen att byta. Men nästan dumt med tanke på att skåpen i sig är fina. Kanske man kan byta bara luckorna på ikea?!
    Är inte skåpen alltför gamla så kanske du kan pyssla ihop bara luckor! Men är det inte ikea-kök du har tidigare så tror jag det är rätt kört tyvärr! Mät och se om måtten finns på ikeas luckor!
    Vi har kattungar
  • Dundermamman
    Bippa skrev 2009-01-12 08:56:49 följande:
    hur mycket gick era kök på?
    27 500:- för stommar,luckor/lådfronter,handtag,diskho och måttbeställda bänkskivor (inkl.hemkörning) på Ikea.
    39 500:- för vitvaror i rostfritt från Elkedjan (integrerad diskmaskin,kyl/frys,inbyggnadsmicro,varmluftsugn,induktionshäll och frihängande fläkt)

Sen tillkommer ju innertak,färg,tapeter,golv,blandare osv.....
    Vi har kattungar
Svar på tråden Någon som använt IKEA köksplanering? tips o så sökes