Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

zasata skrev 2009-01-28 22:58:52 följande:
    vilken medicin har du ätit? harj ag sagt att jag beklagar och frågat vad som hände? vet att jag var inne och ville kollal äget, men den datorn var inte snabb..
    Nu kommer jag inte ihåg vad den hette, men jag fick antibiotika mot bihåleinflammation. Tål inte vanligt penicillin som Kåvepenin och de hittade inget antibiotika som var "okej" att äta när man är gravid. Jo det har du nog, vad som hände vet jag inte. Fostret dog av ngn anledning. Svårt att veta varför så visst undrar man om det kunde haft med antibiotikan att göra.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Idag måste jag städa som en tok. Ska snart väcka Elric med presenter på sängen, sen är det full fart hela dagen Förvånad Ska försöka få ihop en tårta till eftermiddagen om jag hinner också.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2009-01-29 07:56:43 följande:
    just det, det är idag han fyller år!! *GRATTIS ELRIC* Vad ska han få?
    Jaa det är ju det Han tackar nog för grattiset.
    Han fick en duplo brandbil och ett pussel nu. Kom inte på ngt "vettigt" som han behöver alls, så han får ngt vettigare när jag kommer på det. Funderar lite på en springcykel till våren. Han vill ju BARA cykla på sin tvåhjuliga cykel och tokratar trehjulingen. Känner att springcykel kanske är lämpligare när man bara är 2 år.
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2009-01-29 08:09:27 följande:
    spring cyklar är ju en bra grej Jag hittade en jätte cool cykel som jag tänkt till min mellan i sommar. En sån där "amerikansk" trehjuling, de är som en blandning mellan trehjuling och cykel och trampbil Barnet sitter lågt och har benen framåt för att trampa, det är ganska stora lufthjul och chopper styre, jättesöt! Köpte du den där duplobrandbilen med lampa på taket? som även "tutar"? Jag lovar, man blir tokig på det tutet efter ett tag
    Hehe ja jag tänkte att det nog blir uppskattat. Trehjulingen var kul tills han såg att dagmammans son cyklade på vanlig tvåhjuling. Min skitunge gav sig INTE förrän han också kunde. (då med stödhjul). Hos min mamma har han en ärvd tvåhjuling som han är på så fort vi kommer dit. Den har jag dock tagit bort stödhjulen från för jag tycker inte att man ska lära sig med stödhjul. Iaf så är det inte långt ifrån att han kan cykla ändå. Skrikandes Undrar vart detta ska sluta.

Haha ja det är en sån som tutar. hittills tycker jag inte att ljudet är så farligt, men det kanske kommer Förvånad
  • Nifelheim

Elric tackar för alla grattisar. Nu sover han iofs, men annars skulle han säkert tacka

Hmm jag har aldrig ens hört att man inte ska klippa deras naglar. Det har jag alltid gjort. Förvånad

• Nifelheim
    Ekorrfamiljen skrev 2009-01-29 19:05:06 följande:
    Det står i typ alla barnavårdsböcker jag har läst att man inte ska klippa naglarna i början, men aldrig att jag skulle BITA av ungarnas naglar.. *kräks*
    Hihi ahaa. Jag har nog inte läst en enda sån bok. Bläddrade väl igenom den man fick från MVC (eller om det var från BVC) men det kändes inte som att det stod så mkt jag inte visste, men nästa gång ska jag läsa noggrannare då så att jag inte gör såna hemska misstag som att klippa mitt barns naglar ist för att bita *fnissar*
  • Nifelheim

*muttrar högt* Jag vill köpa en ny vagn. Vad ska jag köpa? Har jag verkligen behov av fler? Hmm är lite sugen på att byta ut scootern mot en P&T visst är det befogat???

• Nifelheim

Ingen som ville säga att det var motiverat? *fniss* Är det ngn som handlat från eller hört ngt om www.kopbarnvagn.se ?

• Nifelheim

Herregud vad ni skriver.

Har inga tips ang blöjslutandet. Här är det lite av ett omvänt bekymmer. Elric VÄGRAR ha blöja, men det är inte så ofta han hinner till pottan. Försöker hinna vara med och fråga ofta, men det blir ju iaf 6-10 kalsonger per dag. Hittills har det gått att krångla på honom blöja när vi ska iväg iaf, men även det börjar bli svårt. Han vill verkligen INTE. Allt försvåras ju av att han är så krånglig i magen också. Inte lätt att hinna till pottan när allt bara rinner igenom honom ju

Igår firade vi Elric med släkten. Vet ni vad han fick??? en PISTOL! Av min syster. Dessutom blinkar den och låter som ett automatvapen. Jag var inte inne när han öppnade utan nere vid porten och släppte in folk, annars hade jag nog smugglat undan den direkt. Är det elakt att "gömma" den nu? Han är tokförtjust i den, men jag VILL inte att han ska ha sånt än på länge.
    I övrigt var dagen jättebra, men stressig såklart. 17 släktingar i vår pytteminilägenhet var inte det enklaste att få plats med.

• Nifelheim

En lite makaber historia ang husdjur. När jag var liten hade vi höns, eller snarare kycklingar just då. De gick i en liten kycklingbur byggd i hönsnät. Ofta stack de ut huvudena genom gallerhålen för att nå gräset utanför. En dag när jag varit inne för att äta och kom ut så hängde där flera kycklingar UTAN huvuden genom gallret Kattjävlarna hade passat på att bita av huvudena på de. Ni kan ju tänka er hur sur jag var på katterna efter det och i fortsättningen fick kycklingarna bo i burar byggda med finmaskigt nät.

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6