Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Kavat skrev 2009-03-27 08:00:02 följande:
    Tack för protesten igår, efter jag duschat så låg auktionerna uppe, så jag hann aldrig protestera.
    Upp på barrikaderna!!!
    Asereht skrev 2009-03-27 08:20:36 följande:
    www.familjeliv.se/hem/asereht/galleri.php?cur...
    Du har ju värsta Eden-trädgården! Verkligen jättefin!
  • Fröken Småland

Vad härligt att lilleman tål något nu som han inte tålt tidigare. Det är ju faktiskt revolutionerande och ger hur mycket hopp som helst inför framtiden (åtminstone i min naiva hjärna). Kul i alla fall, hallon som är så gott!

Vi planterade träd när barnen kom, ett äppleträd till Maja och ett päronträd till Manne. Har pratat lite löst om att sätta varsitt "eget" också och då vill jag ha ett olivträd och min man ett citronträd. Det känns väl lite härligt exotiskt såhär bland isbjörnarna?

Vi får väl se om det blir något gjort eller om det också blir mañana

• Fröken Småland

Nu är jag hemma igen efter en lååång dag då jag skjutsat min pappa till revisorn och ett nästan två timmar långt besök där jag fick "tolka" eftersom han är blind. En förkortning av historien är att han skulle justera några kartor som beskriver åkrar och skog, vilket kanske inte är en idealisk uppgift när man inte kan se *årets underdrift*.

Sen fredagsgympa med Maja, missade första hälften pga att vi blev försenade från revisorn men en halvtimme är länge nog när man är trött. Manne uppförde sig dock exemplariskt under samtliga dagens utflykter så läget kunde varit oändligt mycket värre även om jag känner mig lite sliten just nu.

Imorgon skall jag lägga ut tre nya auktioner med kläderna jag hittade när jag röjde i garderoben

• Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-27 18:36:06 följande:
    nu är jag hemkommen oxå. vi hade lätt finaste vagnen på stället! Här är snöstorm, annars hade jag fotat vagnen och visat er nya skruden. Får bli imorgon kanske.Dottern hade sin luv-zippis som jag sytt och två stycken kom fram och frågade om den och sa att den var så himla fin! *kul* Sen var vi till meandi montern, de fick bara en varsin karta klistemärken, det tyckte jag var snålt faktiskt. Handlade en fin tröja och en body där, till jättebra pris. Inga nyheter och ingen kläd-fiskedam dock.barnen tittade på några teatrar och sång framträdanden och vi strosade runt i några timmar. Tyvärr är det välldigt litet tycker jag Vill oxå gå på den stora. Sen är att inträdet lite dyrt, 100kr per vuxen, vad kostar det på stora göteborg? Gratisprylar jagade vi såklart oxå Men det har minskat för varje år
    Fast det låter ju jättekul, särskilt det där med Lokatt-tröjorna .

Jag tror att inträdet i Gbg kostade 110:- men K Kavat tipsade om att Edenbaby sålde inträde för 90:- tror jag det var. Självklart köpte jag där
  • Fröken Småland

Ni kollar väl inte på Let's Dance? *ryser*

Nu har jag äntligen fått den lilla skitungen att stänga ögonen så nu skall jag hoppa rakt i säng utan att passera gå.

Godnatt!

• Fröken Småland

När English Crime Night är veckans event (och man dessutom måste ladda för det), så vet man att man inte är någon ungdom längre *skallrar med löständerna*

Jag skrev nyss ett långt inlägg som åkte åt pipsvängen så jag nöjer mig med att sätta punkt här. Skall skriva ett ord i varje inlägg i fortsättningen.

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-03-28 08:20:21 följande:
    *ha ha* Det blev inte så tidigt nattat som jag tänkt mig eftersom jag hade svårt att lägga ifrån mig sjalen och fastnade i en film. Men jag satt ju i sängen iaf. *hälften rätt*Lördagar är ju enda dagen på veckan då det är späckad tablå. Övriga kvällar är det inte så mkt att se.
    Jag är avundsjuk på den där kanalen, har aldrig hittat den hos oss i alla fall. Fast jag kollar väldigt lite på tv eftersom jag tycker att det är bristfällig kvalitet på det allra mesta. Därför blir det att jag sitter här istället, eftersom just interaktionen är det som lockar mig.

Men (som vi varit rörande överens om tidigare) brittiska deckare andas kvalitet
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6