Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Kavat skrev 2009-02-02 12:32:31 följande:
    Är han fortfarande knasig i magen? Och nu får han inte havre, men det är det enda eller?

Ja. Magen är fortfarande knasig en hel del dagar, men nu har han iaf några dagar när han är "normal" i magen. Det är första gången någonsin. Häromdagen sög han bort chokladen från en havrekaka och det räckte för att magen skulle vara förstörd totalt. vattenkonsistens typ 6 ggr och sen som genomskinlig gele
    Havre är det enda jag undviker helt nu, ja och fisk då, men är lite sugen på att testa med fisk snart då han inte reagerar alls på att äta kattmat. Eksemen är oftast helt bra nu iaf. De kommer tillbaka när han är på väg att bli förkyld och ngn gång ibland när jag inte vet varför.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Att skälla på min syster hjälper inte ett dugg nej och att ge hennes son en prinsessklänning skulle bara göra honom ledsen (han är 11 )
    Men pistolen har rykt redan. Får se om jag ska kasta den eller skänka bort den. För vi ska då INTE ha den kvar.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2009-02-02 14:14:06 följande:
    släng den, varför lära något annat barn dumheterna?
    Hehe det är väl iofs sant. Jag tänkte typ till myrorna eller ngt. Då får ju föräldrarna ta ansvar för om de vill köpa eländet eller inte.
  • Nifelheim
    Kavat skrev 2009-02-02 14:20:11 följande:
    Att det varierar så beror nog på att han fortfarande får i sig något han inte tål vissa dagar. Om han blir bra emellanåt så tror jag du ska försöka lista ut vad det är innan du testar med fisk. Lättare så. Men då måste man ju ha råkoll på vad han äter. Om han då inte fått i sig havre de dagarna (innan) han är kass i magen vill säga. Det brukar inte vara så svårt att komma på det om man skriver matdagbok med symptom i ett par veckor när det varierar så. Dagis måste ju också vara med på det förstås. Min fundering spontant är ärtor eller ägg. Vanligast barnallergin är mjölk, men eftersom det varierar så nu så tror jag mer på något annat som han inte får i sig så konstant. Sen kommer ägg som är vanlig kombination med fisk och så soja (dit ärtor hör). Vete är ju också vanligt med havre. Men det brukar man ju också få i sig dagligen och då bör inte det variera så... Vad tror du själv? Mammor vet oftast bäst och du har ju koll på vad han äter.
    Ärtor eller soja har jag svårt att tro, för då borde han vara dålig i princip jämt. Vi äter mkt ärtor och baljväxter samt sojaprodukter.

Just nu har jag ingen aning om vad det kan vara. Havren blev ju ett riktigt uppvaknande. Då förstod jag ju varför han blivit katastrofdålig så fort vi testat vanlig välling istället för majs.
    Ska försöka få dagis att hjälpa till med matdagbok så fort den ordinarie personalen är tillbaka. Nu är det mycket vikarier och de har inte koll på någonting känns det som.
  • Nifelheim
    Kavat skrev 2009-02-02 14:45:17 följande:
    Ja, men då är det troligtvis inte soja heller. Skönt. Ägg då? Skönt med havren i alla fall.
    Ägg vet jag inte. Vad är det ägg i som man inte tänker på?
  • Nifelheim
    Kavat skrev 2009-02-02 15:37:54 följande:
    Pannkakor tänker man väl på, liksom omelett, sockerkaka, penslade bullar osv. Men det där söta äter väl han sällan om jag förstått dig rätt. Men vanligt är väl i köttfärsrätter, som köttbullar, pannbiff, köttfärslimpa, gratänger te.x pastagratänger, paj. Hrm, ja, ibland kör de ju ner ägg i mycket, men samtidigt är det rättså dyrt med ägg, så dagis kanske gör utan av den anledningen? Funderar... Vi har ju helt tagit bort ägg härhemma så jag vet knappt vad man använder det till. Men bara stekt ägg är ju så gott, eller kokt med kaviar på smörgås. Mmmmmm...
    Pannkaka äter vi aldrig hemma. omelett ngn gång väldigt sällan. Bullar och dylikt äts också typ en gång i månaden max han blir såååå speedad av socker.

Köttfärsrätter på dagis kan det ju vara, men det äter vi ju väääääldigt sällan hemma... hmm. Jag får helt enkelt skriva upp vad han äter jämt, för det ringer ingen klocka som säger "ja ägg måste det vara"
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2009-02-02 15:39:10 följande:
    qourn är det ju ägg i oxå om ni äter det
    Jo det gör vi ibland förstås... hmm är ändå inte säker.
  • Nifelheim
    mamma2003 skrev 2009-02-03 10:38:37 följande:
    Nifelheim: Är du inte riktigt kry idag? Vad är det som värst?
    Hosta Har hostat ett par dagar, men nu gör det tillochmed ont att andas. Jävla elände Nåja. Jag har fått ut en vagn på annons iaf och fått rätt många svar. Alltid ngt att glädjas åt.
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2009-02-03 10:43:42 följande:
    aj då, fy vad trist Du är nog den i tråden som får mest sjukdomar Vilken vagn??
    Jaaa Har alltid haft dåligt immunförsvar. Nu har jag ju precis käkat dubbla antibiotikakurer efter varandra så då blev jag väl extra mottaglig. tror aldrig jag blev helt frisk från bihåleinflammationen heller, men jag orkade inte bråka mer med läkarna när det hände så mkt annat omkring.

Teutonian
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2009-02-03 10:52:03 följande:
    Vi har just börjat hosta mindre och är nog snart 100% igen, förrutom minstingen, han är snorig och gnällig Men idag när jag lämmnade på dagis sa dom att kräksjukan gick. Jahapp, bara att invänta då
    Hoppas ni får vara friska snart.
    Åh fy. Hoppas att ni slipper den Vi har än så länge inte varit magsjuka sen Elric föddes. Jag BÄVAR för den dagen det kommer. HATAR den sortens sjuka.

Tack Kavat, hoppas att du blir helt frisk snart.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6