Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Men allvarligt talat; vad är det med folk och myndigheter?

Asereht: Ge oss adressen till chefen så skickar vi allihop en bajsblöja till honom/henne. Du har väl ringt och skällt ut efter noter?

K Kavat: Lycka till med ditt pucko-försäkringsbolag/försäkringskassan.

Och till mig själv: Ha tålamod och samla krafter för att fortsätta kriga om dagistiderna för de stackars småttingarna som inte får sova.

• Fröken Småland
    zasata skrev 2009-01-15 21:07:56 följande:
    jag vill ha bebis, hur övertalar man gubben här hemma?
    Har Nif smittat dig också?
  • Fröken Småland

Hej på er! Nu sitter jag i ett hemligt rum på dagis, har gått ifrån Manne . Han grät när jag gick men slutade direkt så det känns ändå helt OK. Maja är hos mormor idag, hon var med på dagis igår och skötte sig exemplariskt men hon tyckte nog det var lite tråkigt att vi bara satt tysta vid ett bord (och ritade i och för sig).

Idag drar gympan igång igen, det ser hon mycket fram emot, men inte så mycket jag. Det är segt att mobilisera krafter för att dra på gympa fredag eftermiddag. Men vi gör inte så mycket annat så det får gå.

Fast nästa vecka börjar simskolan och det skall vi passa på att få överstökat innan jag börjar jobba med lite tur. Jag skriver ett nytt inlägg om en lustig grej, annars kommer säkert mitt mastodont-inlägg att försvinna.

• Fröken Småland

Det tog visst en stund för det kom hit en annan mamma så vi satt och babblade

Nu skall jag berätta om simskolegrejen som alltså inte är galet kul men lite lustigt var det allt. Här funkar det så att man skall invänta annonsen i lokaltidningen och sedan får man tokringa nästa dag kl åtta för att anmäla barnen till simskola. Missar man annonsen så missar man simskolan helt enkelt. I annonsen så stod det att barn födda första halvåret 2003 var välkomna så jag pratade aldrig med Majas bästis Almas mamma eftersom Alma är född i september. Annars brukar vi samordna så att flickorna kommer i samma grupp, går på samma gympa osv för att underlätta att hjälpas åt att skjutsa. I alla fall så tokringde jag 95 (!) gånger (syns i mobilen) innan jag kom fram och då var det i princip redan fullt. Eftersom det var så fullt redan så chansade jag och slängde jag ur mig frågan om inte ett septemberbarn fick hänga med och då sa de att jo, de hade tänkt på det där och det gick bra. Så jag annmälde Alma för säkerhets skull och lämnade hennes telefonnummer, tänkte att de får avboka om de mot förmodan inte vill att hon skall gå. Sen kom jag med önskemålet att om det skulle bli en grupp till som börjar vid fyratiden istället så skulle jag hellre gå i den men tills vidare var vi anmälda till 15.00-gruppen. Hon skulle höra av sig och bekräfta tiden så snart den var spikad. Sen stressade jag till dagis och tänkte ringa Almas mamma till kvällen. Men det gick tydligen fort att spika tiderna för när jag var på inskolningen så ringde Almas mamma och sa att de ringt från simhallen och att Alma var välkommen på onsdag kl 15.40. Hon blev lite lätt förvånad men fann sig snabbt och var jätteglad för att jag bokat, hon hade helt glömt bort alltihop. Och hon slutar för det mesta kl 15 så 15.40 passar så himla bra på alla sätt. Min man hinner också sluta jobbet och kan komma och hämta Manne, det går inte att ha med honom i simhallen.

Tänkte bara att det kunde vara kul med en liten solskenshistoria mitt i alla våra eländen

• Fröken Småland
    zasata skrev 2009-01-16 10:42:36 följande:
    skoj med sim! inte konstig han gråter om dagiset är så som du beskriver det, hört något mer om tider?
    Fast dagiset är jättebra och han grät bara några sekunder idag, har varit själv därinne nu i nästan två timmar

Det är bara tiderna som är skit, och jag hade en låååång och hetsig diskussion med biträdande rektorn igår som lovade att ta frågan ett varv till. När hon hört med personalen säger personalen att de tycker att funkar jättebra och att alla föräldrar verkar nöjda. BS säger jag. Hon skall återkomma på tisdag.

Jag berättade för henne att om inte det når resultat den här gången så kommer jag att lurpassa på föräldrarna när de hämtar sina barn och prata med alla och sedan kalla till ett möte med föräldrar, personal och rektorer. Jag har blodvittring nu och släpper inte spåret utan en rejäl fight. Synd bara att man blir den där bitch-morsan som dagispersonalen hatar men jag hoppas och tror att personalen är tillräckligt professionell för att inte låta det gå ut över Maja. Mannes dagispersonal håller med mig

Nu är det strax dags att hämta lillfisen. Tror jag skall passa på att sticka till Lindex och shoppa lite fint när Maja ändå är hos mormor. Manne lär sova som en gris i bilen och vagnen nu.
  • Fröken Småland

K Kavat: Jag är för trött för att hetsa upp mig. Men surt som *** är det för er

Nu skall jag se På spåret, veckans favorit *pensionär*

• Fröken Småland
    zasata skrev 2009-01-16 20:10:43 följande:
    nu skall mer saker på ut på Tjag har varit kretiv idag, sytt en haklapp. tog f*n hela dagen.. men blev endå skit, tänkte jag skulle ha sådant vaxtyg på ena sidan och plysh på baksidan, men det j*vla tyget är ju så mycket strech i, så när jag väl klippt ut lika stora delar ocskså så passar det ju aldrig ritkigt 100% men okej liksom, så börjar man ju så, så drar tyget åt helvete så haklappen blev väl si så där.
    *fniss*
    zasata skrev 2009-01-16 20:25:35 följande:
    åååå idag vill jag bara strypa tobbe
    Vad har han nu gjort?
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-16 23:14:30 följande:
    jo, det kan nog tänkas gå, men det bli nog lite slappare mudd då.Tack för er hjälp! Sätter saxen i tyget imorgon, nu ska jag försöka sova.Natti!
    Måste det vara mudd? Jag köpte några superläckra brallor till barnen på mässan förra året och de har bara en kanal med resårband i nedtill. Skall kolla om jag hittar adressen till tillverkarna.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6