Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Zasata: Låter lovande med nytt jobb för Tobbe

Lindadjo är inte här och svarar; men jag vill minnas att det var polyperna som skulle opereras på grabben. Blä för att operera småttingar

• Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2009-01-17 22:04:14 följande:
    Och när han är snorig och man ska snyta honom så kan han inte fräsa, stackarn Jag som av ren reflex sätter näsduken runt näsan på honom och säger: "fräs" och han som svarar med något upprörd röst: "Jag KAN inte!"
    Stackars liten...
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2009-01-18 07:34:57 följande:
    Gah. Jag önskar att min son inte hade så förbaskat mkt saker. Påbörjade mitt sedan länge planerade ommöbleringsprojekt igår (vi byter sovrum. Elric får större och jag får pytterum) och nu står ALLA Elrics möbler och saker i vardagsrummet. Hela rummet är nästan täckt. Förstår inte hur jag tänkte när jag påbörjade detta trots att halva min släkt kommer och fikar på måndag. Känner liiiiite press att bli klar nu.
    Åh, såna projekt älskar jag! Dessutom går det förvånansvärt bra att ha med barnen under tiden man gör det, de hittar oftast en massa att sysselsätta sig med i röran. Tänk vad saker som kan dyka upp...

Håller med Zasata om att lite lagom press är bra

Är det förresten Elric som fyller år eftersom släkten kommer?

Och så till frågan som man knappt vågar ställa; hur mår du nu? Verkar det vara helt kört med bebisen?
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-18 11:39:29 följande:
    Vi höll på att tömma hela vårt förråd till ett rum i min mammas källare, vilket vi först var tvungen att tömma. Vårt projekt avbröts av den här himla sjukan Mamma2003, kom och slutför? Du som är en fena på sånt!
    *letar fram K-hamn på kartan och hoppar in i bilen*
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-18 12:04:25 följande:
    föresten, vet ni vem mia skäringer är? och hennes galla över sin hemstad som liten? haha, det är här
    Mia är kul men lite väl vulgär ibland för pryda mig Generad. Har inte hört vad hon sagt om K-hamn dock... Stämmer det hon säger? *frågar försiktigt*
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-18 12:07:03 följande:
    Den försvann! Så nu kan vi hänga kläder där! iof. behövde vi ställa in ett bärbart element och det gick inte att göra så fint som vi ville, för färgen o murbruket rasade av väggarna när man försökte skrubba dom lite.Men ändå Slipper ha i vardagsrummet!
    Köp snorbilligt tyg på IKEA och klä väggarna med det, så känns det mycket mysigare. Och samla ihop alla gamla trasmattor från hela grannskapet och lägg ut överlappat på golvet. Hur mysigt som helst
  • Fröken Småland

Nif: Då kanske vi kan börja hoppas igen? Visst var det den 21 du skulle dit, det blir på onsdag. Hoppas hoppas!

Hur gick det förresten med en röda Frog-klädseln, det löste sig aldrig med spännet på selen va? Har du kollat med kidzshop om man kan köpa dem lösa? Ett annat tips är väl om man kan komma över en galet billig solblekt klädsel som i princip ändå skall slängas och plocka reservdelar på den. Fast lite långsökt är det allt...

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6