Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Lokatt skrev 2009-03-09 18:27:03 följande:
    Nice!!undrar jag hur det skulle funka på självlockigt hår med tendens till hemst krus. Jag har ganska tjockt hår och massa etapper som är kortare (ofrivilligt) De lockar gärna till sig och blir krusiga 80-tals volym haha Så jag måste ändå ha nertyngande produkter i mitt hår. Är inte hela tanken förlorad om man ändå ska ha i grejs sen?
    Tipsar om www.lockig.se
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht

Jag har lagt upp två bilder på mig med nya brillor i galleriet ifall nägon vill kika. Jag tar bort dom lite senare, så ni får passa på. *s*

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-10 09:28:34 följande:
    Vilken tur att jag hänger här jämt så jag inte missade bilderna! Jättefina brillor och snygg modell såklart... Tror att du har hittat rätt med luggen nu, du brukar väl ha lite ågren när det gäller håret? Jättefint tycker jag.Förresten så måste jag berätta att jag blev förvånad över hur snygga tjejerna jag träffade i Göteborg var! K Kavat har man aldrig sett på bild men hon är dösnygg! Och Lindadjos bilder gör henne inte rättvisa överhuvudtaget, en pudding är vad hon är. Zasata är rena rama fotomodellen.Och så nu Asereht... Vi borde döpa om tråden till "läckra barnvagnsbabes" eller nåt
    *mohahahah* Nja, jag faller inte direkt i kategorin är jag rädd. Jo, jag såg ju  kortet på allihop. Inte illa alls. Jag ser nog bäst ut i små doser, dvs små foton så här. Jag är stor och rund och inte så himla käck liksom.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2009-03-10 14:08:47 följande:
    vad står det för år på chassit då? Min tanke är annars att det kanske är en 02:a och sen har klädseln reklamerats 03 och då fått den nya klädseln?
    Fast det där blå metalicchassit fanns ju bara till just den färgen, special edition "boy". Jag har ju som sagt exakt samma utförande fast Sitty och mitt handtagsgummi är också delat.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-10 18:34:11 följande:
    Ja, jag fattar noll. Jag sitter med Manne i badrummet, han badar, skall se om jag hinner berätta färdigt historien om den märklige gynekologen.Först när jag kom dit så pratade vi lite och han frågade vad som stod på. Så berättade jag att jag tagit ut spiralen 5/1 och haft ÄL 14/2 och sen ingen mens. Jag berättade inte om nidblödningen eller vad det nu var, det kändes redan som att jag var värsta hysteriska människan . Han frågade lite frågor om min hälsa och ev mediciner och sånt och skulle just lägga ner block och penna och pekade mot stolen. Just då kom jag på att jag kanske skall nämna att jag ammar. -Ammar???? (då höll han på att tappa block och penna på golvet) Då är det väl klart att du inte blir gravid! -Eh, ja men barnet är ju nästan två år... -Två år????? Varför ammar du fortfarande? -Eh, ja för att jag har lust. -Ja, men så länge du ammar kommer du inte att bli gravid. -Va? Jag känner massor av kvinnor som blivit gravida när de ammat... -Vad är det för bekantskapskrets du har???Så löd samtalet, ordagrant fast något lite kortat. Det kändes ju väldigt förtroendeingivande - NOT.Sen kollade han med VUL och konstaterade att äggstockarna verkar producera ägg och att den ena äggblåsan var 12 mm, och när de är ca 19 mm så brukar de släppa ägget. I teorin betyder det 5-6 dagar men han menade att han trodde att jag måste sluta amma först. Och det kan jag meddela att jag INTE tror. Så det var den goda nyheten alltså . När jag berättade att jag mätt LH-stegring för en månad sedan kunde han inte svara på vart det ägget tog vägen. Min teori så här i efterhand är väl att jag hade ÄL när jag trodde det och att livmodern sen pga alla gamla spiralhormoner inte förberedde sig färdigt utan tjuvstartade utrensningen och därmed inte hann att bilda så tjock slemhinna = mycket sparsam och för tidig blödning.
    Skum läkare, varenda bm idag varnar ju och säger att det bara är en myt att man inte kan bli gravid när man ammar! Jag har dessutom blivit gravid två ggr under en period då jag ammat ganska mycket! Jag måste vara mycket speciell!
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-10 19:50:06 följande:
    Asereht (och ni andra): Är det här en "vanlig" skaloverall, ungefär som polarns?www.tradera.com/Overall-Mikk-line-NY-strl-80-...
    Vi har den, det är en vanlig vinteroverall men ganska tunn i tyget. Väldigt smidig. Vi gillar mikk-line till de mindre. Minibusen har just den där bruna med tillhörande matchande mössa. När det är riktigt kallt har vi po.p:s ulloverall under. Funkar finfint. Vind och vattentät är den. Men skaloverall är det inte då den är fodrad.

Här är lite bilder in action:

IMG_3318.JPG IMG_3324.JPG  IMG_3329.JPG  IMG_3329.JPGIMG_3342.JPG
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2009-03-10 21:55:30 följande:
    Fröken småland: Exakt en sån där brun Mikk-line har jag haft till min lillkille Lejonet där fram hänger på en lös lapp som sitter med kardborre i bröstfickan, så den går att ta lös (helt onödig info). Iallafall, jag skulle inte köpt den i storlek 80. Min overall var i storlek 90, Den hade han förrförra och förra vintern. Alltså när han var 1 och 2 år, visst han är ganska stor, men han är ju inte såååå stor!!  Jag tyckte inte den var särskilt rymlig heller, inte på längden.Vi har en helt vattentät, tunnare Reima som jag älskar. Har försökt hitta en likadan i större storlek, men det verkar inte exictera Det jag gillar med Reiman är att den går att ha i värmeskåp. På dagis slänger de ju in allt där, tejpade sömmar eller ej!
    Bara för din info så är det en tiger! Min grabb har strl 90 i sin som vi har nu. De är rymliga. Vi är läskiga du coh jag eller hur!

Men det är väl bara nyare reima som får torkas i skåp? För den vi hade förut var icke torkskåpstorkning. Det var ju en av orsakerna till att jag valde bort dem sen.
  • Asereht

Lite mikk-line info (bäst i test före reima tex):

http://www.mikk-line.dk/news/best_in_swe.html

http://www.mikk-line.dk/

Dessutom har jag för mig att Mikk-line går att torka i torkskåp men att de inte ska torkumlas. Det var en av orsakerna till att jag föredrog den från början. Nog för att det inte spelar någon roll här hemma då vi hängtorkar alla ytterplagg. Men på dagis är det ju intressant.

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6