-
Jo det var ju nästan så jag frågade vart hon skulle, man blir ju lite nyfiken men det var väl någon förvirrad stadsbo som skulle till kompis i Gnesta eller nåt.Lokatt skrev 2009-03-12 14:33:30 följande:hihi, nästan så du gick och frågade vad de gjorde på din buss va?
Tanken slog mig men det finns ju liksom inget här, det skulle vara Gnesta då men det är ju inte så lockande.Fröken Småland skrev 2009-03-12 14:41:08 följande:*svimmar* Turister så här års?
-
Litet prissättningsråd tack!
Po.p skaljacka + windstopperfleeece. Båda i strl 86. Turkos jacka och röd ws. Jackan är i jättefint begagnat skick. Ws mer använd och har en liten fläck framtill + att den är noppig som fleecen blir efter tfätt. Inga skador eller skavanker på någon av dem förutom nämnda fläck. Båda är namnade.
Vad är bäst att sätta det som ett paket och slänga in den matchande mössan som jag har (turkos och röd randig pixiemössa) eller ska man ta dem var för sig? Utropspris på paket resp var för sig?
Jag har också en grön po.p jacka. En sån där med ljusblått fleecefoder. Utropspris där? Samma strl.
Jag försöker gå igenom lite här, Storbus är hemma idag. Han spydde igår kväll så jag tar det säkra framför det osäkra. Men det har varit lungt idag. Blir inte mkt tid här dock.
-
Hej! Här kommer ett litet livsteckan från mig/oss. Just nu är det inte så där jättekul hemma hos oss.
Föst så har vi en väldigt magsjuk kille här. Skum jäkla magsjuka för det började i torsdags kväll med att han kräktes en gång på kvällen och mådde illa resten av kvällen. Vi beslutade att hålla honom hemma på fredagen då man ju aldrig vet hur det utvecklar sig (dessutom är det magsjukevarning på dagis). Det hände inget mer på fredagen mer än att han var hängig och klagade på magont. Lördagen var lugn förutom att mellankillen gjorde samma resa. Inget mer....förren igår eftermiddag. Och sedan dess har det varit kräkningar ca en gång i timmen. I övrigt och mellan kräkningarna mår de hyfsat bra, så pass att det inte går att få dem att hålla sig stilla och i skinnet. Och de bråkar hela tiden! *sliter mitt hår*
Som om detta inte vore nog (det är det iaf i min värld men men) så får vi ännu en trevlig (ironi) överraskning. Plötsligt när jag ska koka te så kommer det inget vatten. Inte en droppe, kranen bara gurglar! Ringer maken som är på väg hem efter en sväng in på jobbet och ber honom kolla strömreglaget + säkringen till pumpen då han kommer hem (vi har ju eget vatten/brunn). Det visar sig att det varken var säkringen (som ju är enkelt ficat) eller strömreglaget som slagit ifrån. Hela jävla hydroforen har smällt! Den har totalt smällt, det innebär (för er som inte vet hur det funkar) att manicken som man blåser upp trycket i och som sen gör att det blir lufttryck i ledningarna så att man får in/upp vatten genom rören och upp i kranarna är död, i tusen bitar, nada!

Så vi har inget vatten! Detta inträfade igår kväll vid 19-tiden. Det var mörkt, alla var trötta och två är magsjuka....och inget vatten! Vi delar brunn med grannen och som tur är så är han rörpulare (rörmokare heter det väl på riktigt). Han ska idag försöka få tag i en ny hydrofor och förhoppningsvis har han fått det så att han och maken kan fixa på den ikväll. Om de nu grejar det, det är lite kluriga grejor det där men rörpularen borde ju iaf veta vad han pysslar med.
Maken fick dra iväg och fixa dunkar med vatten så att vi kan dricka och laga mat. Men ändå, det blir inte mkt till disk, tvätt osv. Fatta vad otroligt mkt man använder vatten dagligen utan att ens tänka på det! Jag börjar bli sjukt medveten om det kan jag meddela! Bara toabesöken blir ju ett drama, man vill ju inte slösa på dricksvattnet liksom. *skrattar hysteriskt*
Ja, ja man överlever trots att man inte duschat sedan i fredags. När man inte kan varken duscha eller tvätta sig plötsligt så blir det väldigt märkbart....
Nu ska jag försöka utfodra mina sjuklingar med lite lättsmält föda och se om de får behålla skiten.
Jag återkommer....så småningom....
-
Man biter ihop och tänker att det är snart över, det är snart över....och så hoppas man att det verkligen är det.Fröken Småland skrev 2009-03-16 12:13:51 följande:Asereht: Vi har också magsjuka här hemma, alla utom jag. Tvättmaskinen har gått varm eftersom sängkläder och handdukar byts ut konstant. Maja fixar att kräkas i hink i god tid men med Manne är det bara att sanera där han kräkts, vilket kan vara i princip varsomhelst, oftast i sängen eller på mig .Jag sa just till min man att hur i hela friden fixar man en sån här omgång (på lite drygt 24 timmar bara) om man bor i lägenhet och inte har tvättmaskin inomhus? Utan måste boka kanske en vecka i förväg? Jag tycker att vi har gott om badlakan t ex men nu är jag inne på tredje varvet tror jag. Brukar lägga ut massor i sängen inför natten och sen bara plocka bort de som behövs, då slipper man en massa jobb och kan sova vidare bara man tvättat av barnet.Det jag vill säga är; hur fixar man en sån pärs UTAN VATTEN?
Vi har vatten att dricka och laga mat med iaf det är huvudsaken. Sen får vi använda spillvatten (potatisvatten mm) att spola toan med. Toabiten är nog den som jag tycker är jobbigast just nu. Tvätt högen blundar jag för.
-
Det blir inget vatten idag!

Troligtvis imorgon, hydroforen fanns men på deras huvudlager så grannen kan inte få hem den förren imorrn. Dyrt är det också, det verkar som om den inte går på försäkringen heller då den är gammal och sådana saker slits och tillslut går sönder. Normalt slitage alltså. *snörvel*
-
Har uppdaterat bloggen förresten, det mesta vet ni ju redan men det finns lite nya bilder iaf.
-
Man får vara lite kreativ när man behöver laga middag till fem personer, har fyra rena tallrikar och en ren kastrull. Jag kan inte diska just nu eftersom den jäkla diskproppen inte sluter tätt. Vatten är värt sin vikt i guld just nu! Idag har inte varit kul, imorgon blir inte direkt roligare men kräkandet verkar iaf ha avtagit så det är lite lugnare. Ber för att de lyckas fixa hydroforeländet imorgon kväll för annars blir jag tokig!
Det är vid tillfällen som det här man verkligen saknar att bo nära sin släkt eller nära vänner. Då kunde man iaf pipa över och låna dyshuen. *suckar längtansfullt*
-
Morrn gott folk. Otvättad och ofräsch har kommit igång.
Ikväll har vi vatten, det har maken lovat. Annars får han sova i garaget, jag menar jag är ofräsch men maken kroppsarbetar och blir riktigt skitig på jobbet. *yuk*
Lindadjo Skorna var fina, påminer mig om något min mamma hade när jag växte upp. Senare delen av 70-talet eller början på 80-talet alltså. men hennes var i ofärgat skinn. Annars var modellen precis lika. Allt kommer igen.
Själv undviker jag klackar, mina kalle anka fötter tycker inte om klackar.
Jag får ont och går väldigt fult (ovana iofs). Är det nåt jag har svårt att stå ut med så är det att ha ont i fötterna. Så här kör vi typ ballerina eller platta sandaletter vid fint. Utom på vintern för då blir det stövlar.
Alla Valpar luktar gott, speciellt så där riktigt små med trinda magar. *nostalgisk* Men de sölar ned sig nåt förfärligt och kliver gärna i det som de just levererat osv. Då är de inte direkt doftgranar vi talr om så alla har rätt.
-
Så här ser jackan, ws:en och mössan ut som jag frågade om. Alla är tidigare årsmodeller utom mössan som är en 08:a (ha ha). Jackan är i väldigt fint skick med tanke på att den är begagnad. Ws.en är i fint skick förutom en fläck mitt fram på brölstet som inte går bort. Noppig av tvätt men i övrigt bra skick. Inga skador eller andra skavanker. Fina bagagnade kläder alltså (förutom fläcken alltså).
Jag funderar på att sätta ut dem för ett paketpris till en början och är det ingen som nappar så blir det nog T sen var för sig. jag vågar väl inte skriva priset här för då klassas det väl som en annons trots att jag itne annonserat ut dem än.

-
Det är lite så jag känner också. Sen är det ju så att ws:en är ju rätt vanlig färgmässigt och med den där lilla fläcken så får jag ju inte så mkt för den. Skaljackan är som sagt jättefin och allt tillsammans passar så himla bra. Min absoluta favoritfärgkombo. Vi har haft samma blå jacka två strl i rad. Jag älskar färgen. *s*Lindadjo skrev 2009-03-17 09:13:49 följande:Fint! Det setet hade jag absolut kunnat köpa själv (om de varit i rätt storlek). Ja, när jag ser de så så tycker jag nog att du ska lägga ut de tilllsammans. Annars kommer nog ingen hitta den fina mössan
Nu väntar jag spänt på didrikssonseten, får se vad jag tycker om dem. de ska ju vara vind och vattentäta och andas. Dessutom har deras kläder fått väldigt bra i flera tester gällande slittålighet. Hoppas bara de är lika fin irl som på bild nu då.
Halloj! Här är det lungt förutom magsjuka och inget vatten (se bloggen)...zasata skrev 2009-03-17 08:59:55 följande:HEEEEEJ!Nu har våran nya dator kommit, den är super snygg.Nu vill jag veta allt jag missat hur går det med alla BIM?Nån köpt nya barnvagn eller annat kul?Hur går packningen till huset?Något annat stort jag missat?Jag har nu berättat för både mamma och pappa att jag är gravid, min bror kvar bara.Ebba är sjuk har grym hosta men bara när hon sover, så vi får ingen sömn här, och jag har sovit skumt i natt så sjukt ont i axeln. VI har köpt en ny säng till Ebba i fredags som hon tycker om, en vanlig fungerar bättre än jag trodde. Så nu stor spjälsängen i hallen i väntat på att nån skall ha tid, vilket får bli på lördag.