Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Lite barnslig humor, ungarna brukar gilla den.

">

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2009-01-19 18:11:27 följande:
    Asereht Wow! Är hon 17 år redan!?!?!!! Hur känns det att vara mamma till en 17-åring? Jag gissar att man växer in i rollen Jag kunde för 5 år sedan aldrig tänka mig hur det skulle kännas att vara mamma till 2 stycken killar på 3 och 5 år. Men nu är det helt naturligt, och jag gissar väl att det är likadant när de är 13 och 15 osv...Blablabla... vad jag svamlar nu då.I morgon ska jag gå på afrikansk dans. man får prova på i 2 veckor, så det ska jag göra. Tror det är skitkul, jag har ju testat några gånger förr och haft superskoj under tiden
    Det känns lite absurt faktiskt. Dels är det ju liksom bara vardag men när man tänker på hur gammal hon är och att jag nästa år är mamma till en tjej som är myndig så känns det helt vansinnigt! Jag känner mig ju ungefär likadan som jag kännde mig för 10 år sen. Det är bara utsidan som förändras drastiskt numer. Och så barnen förstås. För sex år sen kunde jag inte ens föreställa mig att vara pojkmamma. Men det funkar det med.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2009-01-19 18:43:33 följande:
    Ja, nu har du ju 3 stycken så Kan tänka mig att det känns märkligt. Jag tycker det känns konstigt, för jag tycker du är jämngamal med mig, och så har du en 17-årig dotter
    Jag är ju inte sååå gammal jag bara började ganska tidigt.
    Lokatt skrev 2009-01-19 18:46:56 följande:
    Asereht  haha, nu testar jag om det funkar att klistra in den jag "tilltalar" här Hur gammal var du när dottern kom? Tänkte på om hon går i samma fotspår, mormortider snart!
    Jag var 19 och skulle fylla 20. Rent teoretiskt skulle jag ju kunna bli mormor när som helst. Och skulle dottern följa mitt (min mammas, min mormors och min systers) fotspår så skulle jag vara mormor vid 39. Men den stora skillnaden mellan dottern och oss andra är att min dotter har bröder som är små. Hon är inte direkt intresserad av barn och dessutom hotar hon ju mig med att jag aldrig ska få bli mormor ifall jag ens tänker på att skaffa en till. Så saker och ting går att förhindra.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2009-01-19 21:45:55 följande:
    Skor!? behöver man verkligen märka dom då?! Det gör inte vi iaf. Endast stövlar som står på dagis och de går det att skriva i.Håller du på att förbereda inför en ev. dagisstart någon gång i framtiden?
    Oja, skor behöver märkas det har vi upptäckt den hårda vägen. Av någon anledning har 6 av 10 barn i skolan samma vinterkänga och den färg vi valde verkar vara mest poppis. Det kan bli rätt så förvirrande när skorna inte står placerade på respektive barns hylla. Även på dagis har många dessa kängor. Jag gissar att fler än jag anser att Friends (Coop) vinterkängor är både prisvärda och bra.
  • Asereht

Ang namnband för märkning av kläder så har jag köpt sådana man stryker på här:www.namnlappar.se/namnlappar.se/

Namnband/märkband för sånt jag sytt har jag köpt på www.minanamnband.se där valfriheten gällande färg och design för standardnamnbanden är stor. Jag är väldigt nöjd med dem jag köpt där och jag kommer att beställa fler av samma typ snart då mina börjar ta slut.

I kläder med ordentlig tvättlapp så skriver jag oftast efternamn och telenr med vattenfast penna. Detta pga att grabbsen ärver av varandra. Blir mindre förvirrande då. Huvudsaken att grejorna hittar hem. De som inte har skrivbara lappar eller mörka lappar stryker jag i ovan nämnda lappar med efternamn och telenr. Det funkar bra och dagis/skola är nöjda med insatsen. *s*

• Asereht
    mamma2003 skrev 2009-01-19 21:48:06 följande:
    Har ni sett att Binta har namnsdag idag? Undrar om det är många som firar?
    Okej...jag läste Bintje och tänkte att det är väl potatis...
  • Asereht

Förresten gällande märkning så lovar jag att i år har 75% av barnen Didrikssonställ eller overaller och 95% viking eller dessa Friends kängor. Märkning är viktigt!

För att itne tala om alla po.p kläder. Jag som alltid gillat po.p börjar tycka att det känns trist. Alla ungar ser ju likadana ut. Man är ju mer annorlunda numer om man har H&M eller liknande. Ska nog börja handla mer där igen, då slipper man iaf har likadana tröjor (mössor osv) som minst tre andra på dagis.

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6